Manuela Necula – Despre piata publicitara in 2008

Piata de advertising s-ar putea maturiza atunci cand vor aparea si la noi freelaceri profesionisti, iar sa schimbi 3 agentii intr-un an jumatate nu inseamna neaparat ca esti un publicitar stralucit, e de parere Manuela Necula, Head of Country Ogilvy Group Romania. Mai multe despre cum vede ea anul publicitar 2008, poti afla din materialul de fata.

Salarii si mutari de personal in 2008
Banuiesc ca dinamica va fi in continuare destul de mare. Cred insa ca modul in care noi, angajatorii, vom privi acest lucru, va fi diferit in viitor. Ne-am intalnit cu totii cu situatii in care un om schimba trei sau patru agentii in doi ani, reusind practic sa-si dubleze veniturile doar prin aceste migrari. Si am inceput sa ne intrebam cam cat de mult a reusit sa invete si sa creasca acel om in perioadele scurte pe care le-a petrecut la fiecare loc de munca. Cat din timpul petrecut intr-o noua agentie a fost cheltuit pentru a se adapta, pentru a intelege cate ceva din noile conturi ce i-au fost alocate si cat timp a investit pentru a-si cauta un nou loc de munca, mai bine platit?

Multi dintre noi am realizat ca nimic din cele de mai sus nu a contribuit la cresterea valorii reale a omului respectiv si ca ne-am dat cu totii aportul la perpetuarea acestui model. Sunt absolut convinsa ca fiecare dintre angajatori se uita azi cu mult mai multa atentie la un CV ce arata trei schimbari de job in 18 luni, indiferent cat de sclipitor ar fi omul respectiv. Pe de alta parte, cu foarte putine exceptii, noua generatie de manageri care a aparut in piata in cursul anului trecut demonstreaza mai bine decat orice altceva ca valoarea si loialitatea sunt pretuite si rasplatite. Sunt putine cazurile in care companiile au preferat sa preia un manager din alta parte. Cei mai multi s-au uitat intern si au oferit aceasta sansa oamenilor din propria echipa, ori de cate ori acest lucru a fost posibil. O dovada de maturizare a pietei ar putea veni in clipa in care vor aparea si la noi free lanceri profesionisti, valorosi si de incredere, care vor putea fi "activati" de orice agentie, in momentele in care acest lucru este absolut necesar. Aceasta e o practica curenta in piata internationala si probabil ca se va intampla acest lucru si la noi, la un moment dat.

Agentiile mici, conturi mari
O agentie mica ce preia un cont foarte mare se sufoca si "moare" sau creste. Pana acum, eu n-am auzit de prea multe agentii care au "murit" in piata noastra si nu estimez ca acest lucru se va intampla in viitor. Un cont foarte mare presupune de obicei o abordare 360˚ iar aceasta nu se poate face cu succes decat atunci cand ai specialisti din toate domeniile comunicarii, precum si putere de implementare a tuturor programelor gandite de acestia. Si uite asa, o agentie mica devine mare sau formeaza parteneriate cu alte agentii care au aceste specializari.

Advertisingul online, o varianta creativa pentru 2008
Cred ca orice client e in cautarea unei "BIG IDEA". Mediul in care aceasta se manifesta e mai putin relevant. O extraordinara demonstratie a acestui lucru il reprezinta Grand Prix-ul de la Cannes, din 2007 - Campania "Evolution" realizata de Ogilvy pentru Unilever, care a luat intai premiu in Cyber Lion si ulterior Grand Prix-ul pentru film. Da, cu siguranta mediile digitale se dezvolta accelerat, dar nu cred ca putem vorbi inca despre o "amenintare". N-ar trebui sa ne fie frica de acest lucru, ci sa-l privim ca pe o oportunitate.

Cifre pentru anul in curs
Estimarea privind piata de media pe 2008 este in jurul a 600 milioane EURO.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Branduri

Campanii

Sectiune

Dictionar


Comentarii

adrian lupu
acum 17 ani
Cred ca societatea romaneasca, sub presiunea modernizarii, este dispusa si pe cale sa abandoneze multe clisee pentru un salt real. Unul din aceste clisee este cel al omului bun "in ceea ce face", sintagma care sugereaza smechereste cunoasterea intregului domeniu. E locul sa spunem ca a spune despre un lucru ca e intreg presupune sa ii fi intrezarit personal limitele. Ma intreb uneori c e mai e de cautat in acest spatiu presupus perfect geometrizabil si deci masurabil. manuela, sa stii ca te inteleg perfect!
Laura Nedelschi
acum 17 ani
... asa cum s-a intamplat in 2006 in Ogilvy... In plus, mare mi-ar fi mirarea sa stiu DE CE au ajuns cei din Ogilvy la concluzia ca e bine sa te uiti in CVul uni om, sa vezi cata experienta are si abia apoi sa il ajuti sa isi mareasca in mod artificial salariul... Oare au cazuri in iinterior????
octavian bene
acum 17 ani
Bine spuneti, Doamna. Freelancerii /profesionisti/ sunt, de regula, nemultumitii cu idei, dornici de mai mult prestigiu si mai putina, mult mai putina infatuare a firmei de la care spera oferta unui climat adecvat. Recuperati astfel de indivizi si veti avea de castigat -dialectic vorbind. Suna absurd dar trebuie sa admiteti, c`au trecut vremurile in care era onorabil sa lucrezi pentru o firma...doar asa, de dragul reputatiei ei .
Carmen Ileana Matei
acum 17 ani
Ce usor este da-ti dai cu parerea atunci cand crezi ca ai ceva a spune! De concurenta pe oricare segment al pietii, fie ea si publicitara, de competitivitatea si capacitatea profesionala a unui om in acest domeniu 'aristocrat si restrictiv' vad ca nu spuneti prea multe, doar ca el trebuie sa fie 'fidel' agentiei care l-a format, a investit timp si bani in modelarea lui! Dar oare el nu a produs nimic pt agentie, chiar in timpul soclarizarii? Sau, altfel spus, recte 'Ogilvy' a facut si nu mai are de gand sa faca opere de caritate. Facem pe 'lupul moralist', ca ne da mana, de, am ajuns la un anumit nivel al veniturilor care ne permite acest lucru, iar cei care au valoare, sunt tineri si constienti de valoarea lor, nu au dreptul moral de a-si cauta un loc in care se se exprime la fel de bine, dar care sa fie remunerat pe masura asteptarilor si nevoilor fiecaruia dintre ei! Asta da 'politica de cadre', fostul cadrist PCR poate fii mandru!


Branded


Related