Piata de advertising s-ar putea maturiza atunci cand vor aparea si la noi freelaceri profesionisti, iar sa schimbi 3 agentii intr-un an jumatate nu inseamna neaparat ca esti un publicitar stralucit, e de parere Manuela Necula, Head of Country Ogilvy Group Romania. Mai multe despre cum vede ea anul publicitar 2008, poti afla din materialul de fata.
Salarii si mutari de personal in 2008
Banuiesc ca dinamica va fi in continuare destul de mare. Cred insa ca modul in care noi, angajatorii, vom privi acest lucru, va fi diferit in viitor. Ne-am intalnit cu totii cu situatii in care un om schimba trei sau patru agentii in doi ani, reusind practic sa-si dubleze veniturile doar prin aceste migrari. Si am inceput sa ne intrebam cam cat de mult a reusit sa invete si sa creasca acel om in perioadele scurte pe care le-a petrecut la fiecare loc de munca. Cat din timpul petrecut intr-o noua agentie a fost cheltuit pentru a se adapta, pentru a intelege cate ceva din noile conturi ce i-au fost alocate si cat timp a investit pentru a-si cauta un nou loc de munca, mai bine platit?
Multi dintre noi am realizat ca nimic din cele de mai sus nu a contribuit la cresterea valorii reale a omului respectiv si ca ne-am dat cu totii aportul la perpetuarea acestui model. Sunt absolut convinsa ca fiecare dintre angajatori se uita azi cu mult mai multa atentie la un CV ce arata trei schimbari de job in 18 luni, indiferent cat de sclipitor ar fi omul respectiv. Pe de alta parte, cu foarte putine exceptii, noua generatie de manageri care a aparut in piata in cursul anului trecut demonstreaza mai bine decat orice altceva ca valoarea si loialitatea sunt pretuite si rasplatite. Sunt putine cazurile in care companiile au preferat sa preia un manager din alta parte. Cei mai multi s-au uitat intern si au oferit aceasta sansa oamenilor din propria echipa, ori de cate ori acest lucru a fost posibil. O dovada de maturizare a pietei ar putea veni in clipa in care vor aparea si la noi free lanceri profesionisti, valorosi si de incredere, care vor putea fi "activati" de orice agentie, in momentele in care acest lucru este absolut necesar. Aceasta e o practica curenta in piata internationala si probabil ca se va intampla acest lucru si la noi, la un moment dat.
Agentiile mici, conturi mari
O agentie mica ce preia un cont foarte mare se sufoca si "moare" sau creste. Pana acum, eu n-am auzit de prea multe agentii care au "murit" in piata noastra si nu estimez ca acest lucru se va intampla in viitor. Un cont foarte mare presupune de obicei o abordare 360˚ iar aceasta nu se poate face cu succes decat atunci cand ai specialisti din toate domeniile comunicarii, precum si putere de implementare a tuturor programelor gandite de acestia. Si uite asa, o agentie mica devine mare sau formeaza parteneriate cu alte agentii care au aceste specializari.
Advertisingul online, o varianta creativa pentru 2008
Cred ca orice client e in cautarea unei "BIG IDEA". Mediul in care aceasta se manifesta e mai putin relevant. O extraordinara demonstratie a acestui lucru il reprezinta Grand Prix-ul de la Cannes, din 2007 - Campania "Evolution" realizata de Ogilvy pentru Unilever, care a luat intai premiu in Cyber Lion si ulterior Grand Prix-ul pentru film. Da, cu siguranta mediile digitale se dezvolta accelerat, dar nu cred ca putem vorbi inca despre o "amenintare". N-ar trebui sa ne fie frica de acest lucru, ci sa-l privim ca pe o oportunitate.
Cifre pentru anul in curs
Estimarea privind piata de media pe 2008 este in jurul a 600 milioane EURO.




















Comentarii