Radio Vis difuzează poveștile sonore ale tinerilor

Radio Vis difuzează poveștile sonore ale tinerilor

Instalația Radio Vis emite pe 2 noiembrie în Collage Festival din București frecvența tinerilor din Podișul Hârtibaciu.

O echipă interdisciplinară de artiști și cercetători condusă de Maria Balabaș a cartografiat universul copiiilor din Podișul Hârtibaciu timp de câteva luni, iar poveștile spuse reflectă direct atmosfera creată de tineri. Inițiat de Asociația Minimorum, Radio Vis este un proiect de dialog creativ extins, în care vocile și imaginarul celor mici devin personajele principale. Pentru a reflecta universul multiplu al copiilor, la Collage Festival, Radio Vis aduce radioul performativ la care a lucrat câteva luni inginerul Andrei Diea și o minunată cărticică imaginată de partenerii noștri, SEMI SILENT. 

În cadrul atelierelor de scriere creativă, teatru, radio, sunet și etică a mediului, facilitate de o echipă profesionistă, copiii au fost invitați să creeze propriile povești. Calitatea performativă a fiecărei întâlniri este premisa unei forme fluide de teatru sonor. Radioul este mijlocul pe care ni l-am ales pentru a crea punți între lumi diferite și a deschide un dialog între copii și publicul larg.

Credit foto: Cristina Bobe, festivalul Orizont sonor

Maria Balabaș de la Asociația Minimorum:

"În pandemie am început să adun copiii pentru a citi în șura noastră. Am petrecut ore în șir ascultând înregistrările pe care le-am făcut cu copiii. Din munca aceasta fără o finalitate concretă a apărut ideea unui proiect mai mare. Acesta a ajuns să fie Radio Vis.

În Radio Vis căutăm o formă de scriere sonoră, iar prin acest fel de a asculta copiii, ei devin „co-creatori”. Ei fac povestea, chiar dacă mediul din care vin sau educația pe care o primesc nu îi îndreaptă înspre premisa ca ei să devină scriitori, actori sau regizori. Deschiderea pe care Collage Festival 2025 ore are pentru instalația Radio Vis mă bucură și demonstrează necesitatea colajului audio în societatea noastră."

Credit foto: Cristina Bobe, festivalul Orizont sonor

Metoda Radio Vis este una interdisciplinară, construită pe ideea că fiecare copil are o capacitate creativă nativă, adesea insuficient explorată. Dezvoltăm încredere în potențialul lor de a participa la toate etapele unei producții artistice și în puterea vocii lor de a schimba percepții. În loc să vorbim despre ce nu au, alegem să punem în lumină ceea ce sunt. Scopul nostru este să deschidem mediul radio și pe cel al teatrului radiofonic către copii din sate, transformându-i în factori activi ai procesului de creație. Așa cum odinioară miracolul radio aducea vocile lumii largi către sate, astăzi vrem ca vocile copiilor să pornească din sate și să ajungă în lumea largă, îmbogățind-o cu poveștile lor.

Identitate vizuală ”Radio Vis” a fost realizată de Mircea Pop.

Collage Festival 2025 este un proiect inițiat de Bucharest Collage Collective, în parteneriat cu Celula de Artă, co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

Bucharest Collage Collective face parte dintr-o mișcare globală care aduce arta colajului în atenția publicului și susține artiștii dedicați acestui mediu expresiv. Prin expoziții, ateliere și festivaluri, contribuie la apropierea publicului de arta colajului, sprijină artiștii și afirmă importanța acestui limbaj vizual și sonor în peisajul artistic contemporan.

Parteneri: Green Hours, Grupul de Dialog Social, Creionetica.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Radio Vis este un proiect cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related