Oferta rambursabila

Tehnica de promovare a vanzarilor firmei, constand in propunerea de rambursare, integrala sau partiala, o perioada de timp bine stabilita, a pretului platit de consumator, in anumite conditii: volum important de achizitie, fidelitate fata de marca, prezentarea de probe de cumparare, acumularea unui punctaj (colectie de puncte), cu prilejul lansarii unor modele noi s.a. Forme de rambursare inalnite in practica: a) rambursare integrala (prin cec sau prin virament) a pretului de achizitie platit de cumparator, la prezentarea unor probe care atesta cumpararea produsului - etichete, capsule, capace, cod de bare, tichet de casa s.a. (se aplica in cazul produselor de larg consum, avand o valoare unitara relativ scazuta). Variante: - "a doua/a treia achizitie rambursata integral"; - rambursare integrala, timp de 10 zile sau in 48 de ore - prin telefon (apel gratuit); - "150% rambursat - daca gasiti mai ieftin intr-un alt magazin"; garantie 100% (la prima achizitie): rambursare integrala, la cerere, in caz de insatisfactie; - rambursare integrala oferita drept recompensa pentru participarea la un sondaj sau pentru achizitionarea dintr-un anumit punct de vanzare etc; b) rambursare partiala - restituirea unei parti din pretul platit efectiv de consumator la prezentarea unor probe de cumparare (cazul produselor de larg consum, cu o valoare unitara ridicata, caz in care o rambursare integrala este dificila). Variante: - rambursare variabila (25, 50 sau 100%), inscrisa pe ambalajul produsului (descoperire surpriza); - rambursare sub forma unui bon de reducere, valabil pentru cumpararea ulterioara a unui produs identic sau pentru achizitionarea dintr-un magazin specificat; - rambursarea diferentei de pret platite in plus de cumparator, comparativ cu un alt punct de vanzare ("100% rambursat daca gasiti in alt magazin mai ieftin"; la aceasta se poate adauga un procentaj - spre exemplu, + 50% sau un cadou suplimentar); - rambursare multiprodus (fr. - offre de remboursement multiproduits - ODRM) - oferta de rambursare a unei sume semnificative, in contrapartida la cumpararea unui numar important de produse dintr-o gama (adesea, marci diferite); - rambursare asociata - propunere de rambursare a unei sume prestabilite la cumpararea a doua produse diferite (marci partenere), avand o anumita complementaritate de utilizare (tehnica cu atat mai interesanta pentru cumparator cu cat suma rambursabila este mai mare raportat la pretul de cumparare a produsului principal/purtator); - rambursare incrucisata - oferta de rambursare, integrala sau partiala, a contravalorii unui alt produs sau serviciu, diferit de produsul principal achizitionat de cumparator (ofera posibilitatea crearii unor asocieri interesante intre cele doua marci in materie de imagine); - lot de produse (apartinand aceleiasi game) rambursat partial prin telefon, in 24 de ore; c) rambursare cumulativa a unei sume determinate, in contrapartida la achizitionarea  unui numar semnificativ de produse identice (produse de larg consum, cu o frecventa ridicata de cumparare). Variante: - rambursare progresiva - propunerea mai multor niveluri de rambursare, intr-o progresie care sa incite la efectuarea de achizitii suplimentare (spre exemplu: 10.000 lei rambursat pentru doua produse cumparate, 20.000 lei pentru trei s.a.m.d.); - rambursare convertibila - propunere de transformare a sumei rambursabile intr-un cadou avand o valoare psihologica mai ridicata etc. Oferta aflata la dispozitia cumparatorului o perioada variabila (in general, scurta); acesta are posibilitatea sa returneze produsul achizitionat si sa primeasca contravaloarea acestuia sau un alt produs, in cazul in care nu este satisfacut de calitatea lui. Este o tehnica folosita, frecvent, de societatile de vanzare la distanta. (fr. - reprises du produit ancien) oferta cu caracter exceptional, constand in propunerea de rambursare de catre distribuitor a unei sume variabile/acordarea unei reduceri de pret la achizitionarea unui produs de inlocuire, in schimbul preluarii vechiului produs (apartinand marcii sau nu); se aplica in cazul produselor de folosinta indelungata: electrocasnice, autoturisme, mobilier s.a.