Comunicat de presa - Guideline

DESPRE CONTINUTUL UNUI COMUNICAT DE PRESA PUBLICAT PRIN SERVICIUL UPDATE

Comunicatele de presa publicate prin serviciul Update trebuie sa fie in aria de interes a IQads si SMARK.

>> FORMA


Titlu
 

Recomandari pentru titlul unui comunicat de presa:

  • Foloseste cele mai importante cuvinte cheie in titlul comunicatului, cat mai la inceputul acestuia;
  • Foloseste verbe la diateza activa, modul indicativ, precum si numele companiei sau al persoanelor mentionate in comunicat;
  • Mentine titlul comunicatului de presa in limita a 8-10 cuvinte;
  • Asigura-te ca titlul exprima continutul comunicatului de presa.

 

Paragraf introductiv

Acesta constituie partea cea mai importanta a comunicatului si cuprinde cele mai relevante elemente ale mesajului expus in comunicatul de presa.
Este paragraful in care cititorul comunicatului de presa ia decizia de a citi mai departe sau de a abandona comunicatul.

Recomandari pentru paragraful introductiv al comunicatului de presa:

  • Include in paragraful introductiv 1-2 fraze in care rezumi subiectul comunicatului.
  • Raspunde la obiect la intrebarile: Cine? Ce? Unde? Cand? De ce?

 

Continut

Cuprinde informatii suport pentru paragraful introductiv al comunicatului de presa.

 

Recomandari pentru continutul comunicatului de presa:

  • Detaliaza raspunsurile la intrebarile Cine? Ce? Unde? Cand? De ce? si Cum?
  • Incearca sa folosesti de cat mai multe ori fiecare cuvant cheie important pentru tine, fara insa a sacrifica mesajul sau coerenta comunicatului de presa.
  • Prezinta faptele de la cele mai importante, la cele mai putin importante.
  • Nu folosi un ton/mesaj de tip "call to action", ci unul de expunere.
  • Nu abuza de link-uri. Este ok sa le pui atunci cand e necesar, dar nu abuza de ele. La fel de fisierele imagini/video sau alte tipuri de embed-uri.

 

Serviciul Update este destinat companiilor din marcomm, clienti si agentii specializate in: Branding, Design, Packaging, Comunicare online, Consultanta de marketing, Dezvoltare web, Organzarea de evenimente / BTL, Marketing Direct, Media, Mobile marketing, Monitorizare media, PR, Productie audio, Productie foto, Productie publicitara, Productie video, Publicitate indoor, Publicitate outdoor, Publicitate neconventionala, Regii de publicitate, Research, Tipografii, precum si proiectelor si companiilor din alte domenii creative.

 

>> Comunicatele pot face referire la:

  • Lansarea unor noi campanii de comunicare (cu date despre perioada de desfasurare a campaniei, obiective urmarite, contextul de piata, conceptul creativ, executiile pe toate canalele media, numele agentiilor care au colaborat, echipele implicate, declaratii de la agentiile si clientul implicati – nume si functii);

  • Rezultatele obtinute in urma finalizarii unui proiect din domeniul comunicarii (cu date despre obiectivele proiectului si rezultatele obtinute, puse in context);

  • Finalizarea unui proiect de branding sau rebranding (cu date despre serviciile oferite de agentie pentru realizarea proiectului, descrierea contextului care a facut necesar proiectul, detalii despre identitatea vizuala, imagini reprezentative, declaratii de la agentie/client, echipele implicate – nume si functii);

  • Inovatii aduse de companie in domeniul in care activeaza (cu date despre motivele pentru care inovatia respectiva rezolva o problema a publicului tinta, aplicabilitate, costuri implicate);

  • Schimbari aduse de companie la nivelul modelului de business, organizarii, structurii (cu informatii despre motivele care au dus la schimbare, descrierea implicatiilor schimbarii si asteptarile pentru perioada urmatoare modificarilor);

  • Schimbari la nivel de top in echipa companiei (cu date despre numele noii pozitii ocupate in companie, indatoririle care vin odata cu functia, date relevante din CV, obiective pentru perioada urmatoare);

  • Prezenta companiei la targuri si festivaluri internationale (cu informatii despre specificul evenimentului, locul si perioada de desfasurare, in ce consta prezenta companiei romanesti la eveniment si motivele prezentei acolo);

  • Shortlistari si premii obtinute la festivaluri locale si internationale (cu date despre numele festivalului, numele categoriei si al sectiunii la care a fost obtinuta recunoasterea, numele agentiei, lucrarea inscrisa, declaratii de la agentie/client – nume si functii);

  • Prezenta unui reprezentant roman in juriul festivalurilor internationale (cu date despre numele si functia celui care reprezinta Romania in juriu, numele categoriei jurizate, componenta completa a juriului, date relevante din CV-ul reprezentantului roman, numele altor festivaluri la care a fost prezent in juriu si categoriile);

  • Rezultatele unor cercetari care acopera subiecte din comunicare (cu informatii despre cele mai interesante observatii obtinute in urma cercetarii, numele agentiei de research care a realizat studiul, numele clientului care a solicitat cercetarea, metodologia folosita, cum a fost realizata esantionarea, numarul de intervievati si pentru ce segment al populatiei e reprezentativ, eroarea de esantionare);

  • Proiecte inovatoare realizate de oameni de comunicare in alte domenii creative (cu date despre initiatorul proiectului, obiectivele urmarite, detalii despre proiect, echipa implicata, imagini reprezentative);

  • Afilieri, asocieri intre companii din domeniu (cu informatii despre data finalizarii procesului, schimbarile care intervin in urma asocierii, informatii despre companiile care se asociaza – pozitia ocupata in piata, cifra de afaceri in ultimul an, numar de angajati, pozitionare);

  • Modificari in portofoliul de clienti al unei companii din industria de comunicare: castigarea unor conturi, noi parteneriate de comunicare intre agentii si clienti (cu informatii despre ceea ce va implica parteneriatul, despre perioada si obiectivele parteneriatului, echipele implicate, declaratii ale partilor implicate – cu nume si functii);

  • Rezultate ale unor proiecte de comunicare derulate de companii (CSR, extensii de brand, campanii promotionale, modificari de packaging, activari, etc; cu obiective, rezultate, echipele implicate, declaratii de la agentiile si clientii implicati – nume si functii);

  • Extinderea portofoliului de produse si servicii oferite de companiile din industria publicitara: lansarea de noi capacitati de productie; lansarea de noi suporturi in potofoliul unei companii de publicitate outdoor, publicitate indoor, publicitate neconventionala, regii; largirea ariei de expertiza pentru companiile din marcomm, etc (cu precizarea contextului pietei si a motivelor care au dus la regandirea portofoliului de produse si servicii, obiectivele companiei, implicatii asupra business-ului companiei si al clientilor, declaratii din partea reprezentantilor companiei – nume si functii);

  • Rezultatele unei companii din industria comunicarii la finalul unui an financiar (cu modificari in portofoliul de clienti, evolutia portofoliului de servicii si produse oferite, evolutia cererii, contextul pietei, cifra de afaceri, declaratii din partea reprezentantilor companiei – nume si functii);

  • Repozitionarea sau consolidarea pozitiei/operatiunilor/portofoliului unui jucator din industria de comunicare prin extinderea/redimensionarea/regandirea portofoliului de servicii si produse, prin achizitia unor tool-uri proprietary, etc (cu informatii despre contextul pietei, despre investitiile realizate si rezultatele preconizate, declaratii din partea reprezentantilor companiei – nume si functii); 

  • Asocierea unor branduri cu ambasadori de brand, endorseri, etc (cu descrierea motivelor si obiectivelor asocierii, publicul tinta, declaratii din partea partilor implicate – nume si functii).