Punctul de vedere al agentiei Armada referitor la campania uraste.ro

Punctul de vedere al agentiei Armada referitor la campania uraste.ro

Campania Secom, semnata de Armada Marketing, a starnit in ultimele zile un val de nemultumire in online-ul romanesc, generand reactii puternice din partea utilizatorilor, bloggerilor si jurnalistilor. Campania miza pe ura, folosind mesaje ca "Uraste-te pe tine/Uraste-ti epuizarea", "Uraste-ti baietelul/Uraste-i autismul", "Uraste-ti tatal/Uraste-i Alzheimerul". Pentru a intelege cum a gandit agentia, am cerut si opinia lor. Ne-a raspuns Maria Bucur (PR Specialist, Armada).

[UPDATE] 

IQads: Cum a inceput relatia cu clientul? De cand comunicati pentru ei?

Maria Bucur: Am fost in pitch pentru Secom cu alte cateva agentii. Din cele cinci concepte pe care le-am prezentat, l-am ales pe acesta. Este prima campanie pe care o facem pentru Secom, un client care si-a demonstrat in cei opt ani de zile profesionalismul si respectul fata de consumatori.

IQads: Care au fost obiectivele de comunicare ale acestei campanii?

Maria Bucur: Obiectivul a fost unul de marketing: awareness in jurul produsului (adaug aici ca nicio clipa nu am facut publicitate mincinoasa, iar despre produs se spunea foarte clar ca este un supliment alimentar, care nu vindeca aceste afectiuni, ci ajuta impreuna cu un tratament adecvat, consult de specialitate, curaj si iubire). In acelasi timp, vorbim si despre marketing asociat unei cauze, deci si despre un obiectiv social: campanie de donatii pentru Asociatia Prietenia si Asociatia Parkinson Deva. Incurajam si alte ONG-uri si fundatii sa se alature cauzei noastre, prin formularul de pe site-ul iubeste-i.ro.

IQads: Care sunt insight-urile pe care se sprijina campania? De ce ati ales sa va centrati campania pe ura?

Maria Bucur: Demersul nostru a inceput astfel tocmai pentru a mobiliza oamenii si a starni reactii, intr-o societate in care atat cei care sufera de aceste afectiuni, cat si cei care au grija de ei sunt total ignorati. In niciun caz nu am dorit sa instigam la ura. Dimpotriva! Mesajul nostru vorbeste onest despre momentele dureroase in care majoritatea familiilor celor bolnavi se regasesc. Sunt momentele in care ei urasc boala, nu bolnavul, cand se revolta impotriva situatiei respective de care sunt coplesiti.

IQads: In afara de componenta online veti mai comunica si pe alte medii?

Maria Bucur: Da. Este o campanie care se sprijina mai ales pe componenta online, dar va fi sustinuta si de materiale in presa si radio.

IQads: Campania a intampinat un val de nemultumire din partea comunitatii online. Cum comentati asta?

Maria Bucur: Da, sunt critici, cred ca asta este evident, dar ne-am bucurat sa fie si multe mesaje pozitive.
Avand in vedere ca aceasta campanie s-a propagat in mediul online, stim cat de usor este sa arunci cu noroi, sa judeci la prima mana, mai ales acolo unde subiectul este delicat. Din fericire, aceste lucruri ne-au ajutat sa ne facem auziti si campania sa ajunga la cat mai multi oameni.


IQads: Schimbarea de astazi (adresa uraste.ro redirectioneaza catre iubeste-i.ro) a fost planificata ca revealing? Sau a fost necesara ca urmare a reactiilor?

Maria Bucur: Da, campania a fost planficata de la inceput pe aceasta structura – teasing si revealing. Am fost nevoiti sa implementam mai repede a doua parte a campaniei si sa ii aducem mici modificari, avand in vedere contestatiile, sesizarile, demersurile organelor specializate. Spre exemplu, nu am mai putut folosi domeniul uraste.ro pentru continuarea campaniei, desi asta ne doream pentru a evidentia si mai bine dihotomia ura/iubire.

IQads: De ce ati ales o campanie in doua faze pentru acest subiect?

Maria Bucur: Este simplu, am plecat de la mesajul "Uraste-i boala, ca sa il poti iubi in continuare pe cel drag!". Da, am plecat de la ura, ca sa ajungem la iubire. Sa vedem acum daca si iubirea mobilizeaza oamenii…

[UPDATE] Referitor la asocierea dintre Propaganda si Armada Marketing invocata de bloggeri in ultimele zile, Propaganda a emis astazi un comunicat de presa prin care informeaza ca cele doua sunt companii care functioneaza independent una de cealalta inca de la inceput, de la partea administrativa si financiara, pana la echipe si portofoliul de clienti.

Desi nucleul agentiei Armada Marketing s-a desprins din echipa Propaganda, cele doua nu au avut anterior proiecte comune, iar ideile si solutiile propuse de fiecare dintre agentii clientilor sai sunt gandite si dezvoltate separat, la fel cum se intampla si cu administrarea conturilor de clienti, se mai preciezeaza in comunicat.

"Lucram intr-un domeniu in care ideea conteaza, o idee creativa valoroasa poate sa cucereasca, sa convinga si sa il faca pe client sa isi doreasca sa lucreze cu tine, sa iti aduca premii si aprecieri. Tocmai de aceea, in publicitate, colaborarea intre doua agentii, voluntarierea de idei nu se practica, iar Propaganda si Armada Marketing stiu acest lucru si il respecta", a declarat Bogdan Moraru (Creative Director, Propaganda).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune


Comentarii

Maria-Luiza Cluve
acum 13 ani
sorry armada, scopul nu scuza mijloacele. iar mijloacele au fost oribile.
Corneliu Radu
acum 13 ani
Dar legat de spotul italian după care s-a furat cu nesimțire n-ați știut să le cereți lămuriri?

http://www.youtube.com/watch?v=yAICB_FsAao

Lia Buda
acum 13 ani
nu era mai frumos sa spuneti "despre dragoste si ura", de exemplu?... da, un slogan nu trebuie sa sune neaparat ca un titlu de roman rus, dar era o directie pozitiva. cind ai un scop pozitiv, o finalitate pozitiva a unei campanii, si enunti un call to action, sa-l faci sa sune ca un indemn la ura numai ca sa functioneze ca teaser nu e o solutie admisibila.
Lia Buda
acum 13 ani
iar ref Secom, le folosesc produsele in masura in care stiu ca SINT BUNE, nu ma raportez la reclama care li se face sau la calitatea ei. dar ce stiu eu, nu sint mama de copil autist :)
Lia Buda
acum 13 ani
stiu numai ca URA nu functioneaza ca "motor" in declansarea intentiei de cumparare. daca am vorbi de arme de foc si am fi in occident, probabil ar functiona. dar vorbind de sanatate, mai ales intr-un domeniu atit de putin cunoscut ca autismul, stim ca nici un supliment nutritional nu rezolva singur problemele. haideti sa fim realisti si sa nu ne pierdem bunul-simt.
Iulian Miereanu
acum 13 ani
http://www.dorupanaitescu.ro/uraste-e-de-fapt-iubeste-cu-ata-alba.html


Branded


Related