Campania Secom, semnata de Armada Marketing, a starnit in ultimele zile un val de nemultumire in online-ul romanesc, generand reactii puternice din partea utilizatorilor, bloggerilor si jurnalistilor. Campania miza pe ura, folosind mesaje ca "Uraste-te pe tine/Uraste-ti epuizarea", "Uraste-ti baietelul/Uraste-i autismul", "Uraste-ti tatal/Uraste-i Alzheimerul". Pentru a intelege cum a gandit agentia, am cerut si opinia lor. Ne-a raspuns Maria Bucur (PR Specialist, Armada).
[UPDATE]
IQads: Cum a inceput relatia cu clientul? De cand comunicati pentru ei?
Maria Bucur: Am fost in pitch pentru Secom cu alte cateva agentii. Din cele cinci concepte pe care le-am prezentat, l-am ales pe acesta. Este prima campanie pe care o facem pentru Secom, un client care si-a demonstrat in cei opt ani de zile profesionalismul si respectul fata de consumatori.
IQads: Care au fost obiectivele de comunicare ale acestei campanii?
Maria Bucur: Obiectivul a fost unul de marketing: awareness in jurul produsului (adaug aici ca nicio clipa nu am facut publicitate mincinoasa, iar despre produs se spunea foarte clar ca este un supliment alimentar, care nu vindeca aceste afectiuni, ci ajuta impreuna cu un tratament adecvat, consult de specialitate, curaj si iubire). In acelasi timp, vorbim si despre marketing asociat unei cauze, deci si despre un obiectiv social: campanie de donatii pentru Asociatia Prietenia si Asociatia Parkinson Deva. Incurajam si alte ONG-uri si fundatii sa se alature cauzei noastre, prin formularul de pe site-ul iubeste-i.ro.
IQads: Care sunt insight-urile pe care se sprijina campania? De ce ati ales sa va centrati campania pe ura?
Maria Bucur: Demersul nostru a inceput astfel tocmai pentru a mobiliza oamenii si a starni reactii, intr-o societate in care atat cei care sufera de aceste afectiuni, cat si cei care au grija de ei sunt total ignorati. In niciun caz nu am dorit sa instigam la ura. Dimpotriva! Mesajul nostru vorbeste onest despre momentele dureroase in care majoritatea familiilor celor bolnavi se regasesc. Sunt momentele in care ei urasc boala, nu bolnavul, cand se revolta impotriva situatiei respective de care sunt coplesiti.
IQads: In afara de componenta online veti mai comunica si pe alte medii?
Maria Bucur: Da. Este o campanie care se sprijina mai ales pe componenta online, dar va fi sustinuta si de materiale in presa si radio.
IQads: Campania a intampinat un val de nemultumire din partea comunitatii online. Cum comentati asta?
Maria Bucur: Da, sunt critici, cred ca asta este evident, dar ne-am bucurat sa fie si multe mesaje pozitive.
Avand in vedere ca aceasta campanie s-a propagat in mediul online, stim cat de usor este sa arunci cu noroi, sa judeci la prima mana, mai ales acolo unde subiectul este delicat. Din fericire, aceste lucruri ne-au ajutat sa ne facem auziti si campania sa ajunga la cat mai multi oameni.
IQads: Schimbarea de astazi (adresa uraste.ro redirectioneaza catre iubeste-i.ro) a fost planificata ca revealing? Sau a fost necesara ca urmare a reactiilor?
Maria Bucur: Da, campania a fost planficata de la inceput pe aceasta structura – teasing si revealing. Am fost nevoiti sa implementam mai repede a doua parte a campaniei si sa ii aducem mici modificari, avand in vedere contestatiile, sesizarile, demersurile organelor specializate. Spre exemplu, nu am mai putut folosi domeniul uraste.ro pentru continuarea campaniei, desi asta ne doream pentru a evidentia si mai bine dihotomia ura/iubire.
IQads: De ce ati ales o campanie in doua faze pentru acest subiect?
Maria Bucur: Este simplu, am plecat de la mesajul "Uraste-i boala, ca sa il poti iubi in continuare pe cel drag!". Da, am plecat de la ura, ca sa ajungem la iubire. Sa vedem acum daca si iubirea mobilizeaza oamenii…
[UPDATE] Referitor la asocierea dintre Propaganda si Armada Marketing invocata de bloggeri in ultimele zile, Propaganda a emis astazi un comunicat de presa prin care informeaza ca cele doua sunt companii care functioneaza independent una de cealalta inca de la inceput, de la partea administrativa si financiara, pana la echipe si portofoliul de clienti.
Desi nucleul agentiei Armada Marketing s-a desprins din echipa Propaganda, cele doua nu au avut anterior proiecte comune, iar ideile si solutiile propuse de fiecare dintre agentii clientilor sai sunt gandite si dezvoltate separat, la fel cum se intampla si cu administrarea conturilor de clienti, se mai preciezeaza in comunicat.
"Lucram intr-un domeniu in care ideea conteaza, o idee creativa valoroasa poate sa cucereasca, sa convinga si sa il faca pe client sa isi doreasca sa lucreze cu tine, sa iti aduca premii si aprecieri. Tocmai de aceea, in publicitate, colaborarea intre doua agentii, voluntarierea de idei nu se practica, iar Propaganda si Armada Marketing stiu acest lucru si il respecta", a declarat Bogdan Moraru (Creative Director, Propaganda).



























Comentarii
http://www.youtube.com/watch?v=yAICB_FsAao