Când salamul iese pe stradă fără drepturi de autor

Scriam noi că a ieșit salamul pe străzi și, se pare, nu era doar ideea de vină. Ci și fotografia. O parte din ea, cel puțin, aceea fără salam. Călin Stan, autorul fotografiei originale, a postat pe Facebook nemulțumirea de a-i fi luată imaginea, fără să fie întrebat de nimeni în legătură cu drepturile asupra ei. 

Fotografie care imi apartine si, la o verificare atenta a vanzarilor de pe stock, NU a fost achizitionata de nimeni in ultimele 60 de zile. Sigur, o gaseau pe Facebook sau la mine pe site, aici: http://www.calinstan.com/?portfolio=fotografie-de-calatorie

Dar de la mine pe site, la ei pe pagina, e cale lunga. Si ilegala. Am pastrat print-screenurile, pentru discutiile legale ulterioare.

Cei de la Propaganda i-au răspuns prompt fotografului: 

Ideea postării a venit repede și la fel de repede a trebuit să meargă și execuția, astfel că, în această grabă ne-a scăpat un pas important din proces. Atât condițiile Shutterstock, cât și politica noastră internă ne obligă legal, dar și moral, să licențiem fiecare imagine pe care vrem să o folosim. Te asigurăm că situația prezentă nu s-a datorat unei rele intenții, ci a fost o scăpare din partea noastră, pentru care ne cerem sincer scuze.

Am solicitat celor de la Shutterstock licenţierea rapidă a imaginii, începând cu data la care a fost inițial postată pe pagina Meda.

Ne dorim să îți susținem pasiunea și în niciun caz să îți furăm fotografiile, astfel că, ne-ar plăcea ca pe viitor să putem cumpăra și alte imagini din galeria ta de pe Shutterstock. E evident că ne plac :) Îți mulțumim pentru înțelegere și îți dorim o seară cât mai frumoasă.
Echipa Propaganda

Răspunsul nu l-a mulțumit, însă, nici pe el, nici pe oamenii care treceau pe threadul acela. Criticile au continuat în același fel:

Încă un punct de ținut minte pentru social media: internetul cere reacție rapidă, dar tot cu viteză ești și criticat. 

 

[Update] - Punctul de vedere al agentiei Propaganda

"Mulţumim, Călin! Ne-ai amintit că viteza e importantă, dar atenţia şi mai importantă.

Ultimele 24 de ore au fost destul de tumultoase în social media din cauza unei postări pe pagina unuia dintre brandurile aflate în portofoliul nostru.

Am urmărit fiecare apariție, fiecare comentariu și reacție și am vrea să venim un răspuns complet și transparent pe această temă.

Întelegem nemulțumirea lui Călin Stan, autorul fotografiei folosite. Are dreptate, a făcut o poză bună. Noi suntem bucuroşi că l-am cunoscut (din păcate, pe supărare). Este un om talentat şi vă rugăm, dacă citiţi aceste rânduri, să intraţi pe site-ul lui www.calinstan.com.

Credem că, şi pe noi, şi pe domnul Călin Stan ne-a surprins pozitiv efectul postării. Pe noi cu vizualizări, pe dânsul, de asemenea. Vă mulţumim tuturor că citiţi acum acest mesaj şi vă sugerăm să verificaţi direct şi gustativ care e treaba cu salamul Bucureşti.

Istoricul nostru cu băncile de imagini poate dovedi că funcționăm în conformitate cu legile în vigoare. Avem un cont de Shutterstock activ pe care îl folosim în munca noastră de zi cu zi (fiecare imagine este licențiată individual, în conformitate cu mediile și teritoriile pe care este folosită, conform politicilor Shutterstock).

Încă din primul moment, așa cum se vede și din reacția noastră pe pagina lui Călin, am recunoscut că a fost o neatenție din partea noastră și am încercat să remediem situaţia cât mai repede. Ar fi fost naiv din partea noastră să expunem brandul la un asemenea prejudiciu de imagine, din cauza unei postări pe Facebook ale căror efecte negative puteau fi prevenite foarte ușor. 

Atât noi, cât și echipa Shutterstock am încercat să îl contactăm pe Călin pentru a-i arăta ca acest caz a fost unul izolat, produs dintr-o scăpare umană și că nu avem un istoric în acest sens. În cele din urmă, am discutat cu dânsul şi i-am mulţumit pentru poza bună. Mai departe – cum doreşte dânsul. 

Ne-am dorit să avem acordul lui pentru folosirea imaginii, însă, având în vedere alegerea lui de a o retrage de pe site, am luat decizia că cea mai bună soluție în momentul de față este să ștergem postarea de pe pagina brandului. Și asta nu pentru că ne dorim să ascundem cele întâmplate, ci pentru că nu ne permitem să păstrăm în continuare imaginea fără acordul autorului.

Adrian Ţuluca, Managing Director Propaganda

PS: din costul total al fotografiei, autorului îi revin 9 euro. Ne angajăm solemn să susţinem cu 900 de euro o cauză socială şi să punem vinovaţii să scrie de 900 de ori – Viteza e importantă, dar atenţia şi mai importantă



Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related