Cu aparatul foto in traista prin Pietele din Bucuresti

Cu aparatul foto in traista prin Pietele din Bucuresti

Doamna profesoara de la SNSPA, master de Social Media si Marketing Online, vedeti cate like-uri a strans pagina Piete din Bucuresti? Fara bani si "organic precum legumele si fructele din piete".

In fata tarabelor, cu aparatul foto si cu vorbele la ele, sunt Alexandra Popescu si Ioana Cozma (cu Ioana ne-am mai intersectat noi), care au inceput sa faca recensamantul pietelor din Bucuresti din nevoia de a bifa o tema la facultate. Dar pentru ca oricum le fugeau ochii dupa vegetale, au continuat sa le viziteze si sa share-uiasca povestile culese de acolo.

Mai o degustare, mai o cerere in casatorie, niste poze si un mesaj. Hai, cititi-l singuri: 

In premiera pentru IQads, harta a 18 piete #hihi

 

In spatele Pietelor din Bucuresti

Salut! In spatele paginii Piete din Bucuresti sunt doua tipe: Alexandra Popescu si Ioana Cozma. Ne-am cunoscut si ne-am placut cand am inceput amandoua un masterat de Social Media si Marketing Online la SNSPA (de care ne-am si lasat, in cele din urma). Una din temele din anul II a fost sa cream o pagina de Facebook, momentul potrivit sa facem echipa.

Am hotarat de comun acord ca ne-ar placea sa mancam mai sanatos si sa ascultam povestile oamenilor de la tarabe, asa ca vizitatul pietelor bucurestene a devenit tema proiectului nostru.

Cerinta profei era sa avem un anumit numar de like-uri la pagina. In momentul in care am facut pagina publica, au inceput sa curga like-urile si in cateva zile am ajuns la peste 800.

Bineinteles, a trebuit sa prezentam proiectul la facultate, iar profa ne-a intrebat daca “am dat bani pentru like-uri” si daca “avem prieteni/pile in media” (deoarece tocmai ne luase un interviu Bogdan Serban pentru TANANANA si aparusera cateva articole in presa online despre noi). Dar totul a fost la fel de organic precum legumele si fructele din piete, buzunarul nostru fiind prea stramtorat ca sa bagam bani in proiecte pentru facultate.

 

Obiectivele si mesajul

In primul rand, vrem sa aducem pietele din offline in online si sa incurajam “tineretul” sa mearga la cumparaturi in piete.

In al doilea rand, vrem sa aflam povestile producatorilor locali si ale vanzatorilor, direct de la tarabe. Mesajul e simplu: in pietele din Bucuresti gasiti lucruri de gustat si povesti de ascultat.

 

Care e procesul?

Am crescut langa piete (Ioana langa Piata Maratei din Piatra Neamt si Alexandra langa Piata Centrala din Alexandria) si mereu am fost curioase si atrase de forfota de la tarabe. Asa ca odata la doua weekend-uri, ne luam plasa si camera foto si mergem sa bifam o piata noua din capitala.

Povestile sunt interesul nostru central, da, dar ne bucura si degustarile la taraba: o capsuna, o lingura de zacusca, un mar sau un miez de nuca.

 

Cum se alege contentul

Cand ajungem in piata, scanam locul si incercam sa localizam cele mai prietenoase fete. Alexandra se ocupa de “vrajit” vanzatorii, iar Ioana le pozeaza bunatatile de pe tarabe.

La inceput, le spuneam vanzatorilor ca este un proiect pentru scoala, dar acum le povestim despre pagina de Facebook si despre cum vrem sa promovam producatorii locali si sa incurajam tinerii sa vina in piete. Vanzatorii raspund bine la asta si, daca avem noroc, dam peste unii care au Facebook sau care au copii/nepoti care sa le arate pozele.

 

Partea vizuala

Gif-urile dragute sunt facute de Ioana. Ea este maestra ploilor cu oua ochiuri si a infograficelor cu fun facts despre fructe si legume.

 

Asa cum spuneam, vrem sa mancam mai sanatos, dar si sa aducem mai aproape de publicul nostru informatii despre beneficiile fructelor si legumelor. Ne-am gandit ca daca le facem colorate si animate, oamenii raspund mai bine la ele.

 

 

Diferentele intre pietele din Bucuresti si cele din Italia, Filipine, Berlin     

Atunci cand plecam in vacanta si ni se face dor de pietele din Bucuresti, incercam sa retraim povestea si in pietele internationale. De acolo si pozele primite sau facute chiar de noi.

Diferenta e de limba, dar si de stilul vanzatorilor de a comunica: in pietele vizitate in afara, oamenii iti dau informatii despre ce au pe taraba; la noi, in doua minute, vanzatorul ajunge sa ne ofere mana fiului sau pe langa un kilogram de rosii (nu glumim, chiar s-a intamplat de doua ori).

 

Cea mai misto piata din Bucuresti

Una dintre cele mai simpatice experiente a fost in Piata Drumul Taberei. Am stat de vorba cu un cuplu de vanzatori, i-am pozat si ne-au rugat sa ne intoarcem la ei cu poza printata.

La ceva timp dupa aceasta intamplare, ne-am intors si le-am facut o surpriza: poza printata si inramata. Astfel, piata din Drumul Taberei ocupa un loc special in topul nostru.

 

Upgrade pentru Piete din Bucuresti?

Planurile sunt marete: un site, un kit de mers la piata, un playlist de piete (momentan, cu muzica activam si aici). Dar pana atunci, vrem sa bifam toate pietele din Bucuresti si sa facem o harta detaliata a acestora. Ne-ar placea si colaborari cu food bloggers, targuri si evenimente culinare. Asa ca stati cu ochii pe noi si vedeti ce mai apare nou in #PieteDinBucuresti.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related