Dragoș Coman și Andrei Stoleru: Circo Visual este o companie vie, modulară. Credem în calitățile individuale care, puse una lângă alta, construiesc împreună și se adună în aceeași viziune

Dragoș Coman și Andrei Stoleru: Circo Visual este o companie vie, modulară. Credem în calitățile individuale care, puse una lângă alta, construiesc împreună și se adună în aceeași viziune

E o efervescență creativă în aer, se simte în viteza cu care se mișcă totul în jur. Această magie a spectacolului static sau în mișcare vor să surprindă Dragoș Coman și Andrei Stoleru cu noul lor proiect, Circo Visual. Cei doi se cunosc din clasa a V-a, de la Tonitza, și de atunci au rămas nedespărțiți: liceu, facultate, proiecte creative, aventurile lor de 28 de ani în industria creativă. Sunt creativi și fotografi, au lucrat împreună la Young&Rubicam, între 1997 și 2005, și apoi, în ultimii 20 de ani, la Carioca Studio.

Cu această experiență în spate, Dragoș și Andrei au decis să pună în practică toate învățăturile deprinse în meseria lor și să pornească un nou capitol. Circo Visual este un studio modular, flexibil și multidisciplinar, bazat pe module ca Photography, Directing / Digital, CGI / Production, postproduction, dar și structuri noi ca AI module. Amprenta este mixul special între magie creativă, obsesia pentru craft și folosirea tuturor tool-urilor.

"Circo Visual exprimă magie și lucruri făcute foarte bine într-un mod spectaculos, relaxant și foarte serios. Prezentul și viitorul apropiat merg spre autori, oameni și povești. Credem că lucrurile vin natural se continua natural, indiferent ce tool-uri noi apar. Trebuie să ai o privire deschisă la tot ce e în jur, să accepți schimbările și să le folosești pe toate la potențialul lor alături de lucrurile deja confirmate”, spun Dragoș & Andrei.

Povestim în continuare cu Dragoș Coman și Andrei Stoleru, owneri Circo Visual, despre începuturile lor creative, parcursul în industrie, transformările tehnologice care influențează peisajul creativ în 2024 și care sunt primii pași pentru noul lor studio.

 

Cum s-ar numi capitolele importante din aventurile voastre creative

În primul rând, capitolele noastre în industria creativă sunt trase copy paste de la unul la altul, oricare ar fi ordinea. Asta e deosebit de interesant la noi doi. În legătură cu numărul lor, nu sunt multe capitole, dar sunt consistente. Sunt doar două în decurs de mai bine de 28 ani: Y&R și Carioca… Nu am planificat nimic, așa a ieșit, dar cu ambele am avut mari satisfacții. Nu suntem cei mai pricepuți la cuvinte, dar am putea să le numim “The Agency” și “The Studio”.

 

Capitolul prezent

Noul proiect se numește frumos, ne place - Circo Visual. Aici sunt cuprinse și magia și lucruri făcute foarte bine într-un mod spectaculos, dar in același timp relaxat și foarte serios. Îl vedem ca pe un capitol tânăr, nou, dar cu un suflet matur. Suntem foarte entuziasmați de acest capitol al carierei noastre, avem o energie proprie oricărui început, multe subcapitole deja planificate și în execuție.
Și ca să revenim la întrebare, capitolul s-ar numi “The Show”, nu? :)

 

Relația voastră

Hehe, este ceva special. Așa am început acest interviu și poate asta este brandul nostru personal. Ne știe lumea de - ăia doi

Ne cunoaștem din Tonitza, aceeași clasă, a 5-a. Și de atunci, în zona artistică, liceu, facultate, master, grup artistic / sau în cadrul industriei creative suntem împreună și, după cum se vede, nu ne oprim.. :))
Deloc planificat acest parcurs. Totul a decurs organic, natural. Nu ne-am propus să fie așa. Dar așa a ieșit. Cred că asta a și contat.

 

Lansarea Circo Visual

Contextul pentru lucruri fresh și noi este foarte prielnic. Este o efervescență globală care se manifestă tot mai puternic, parcă există o dinamică aparte. Multe lucruri se ramifică, se schimbă. Mulți își reconsideră poziționarea, e un context general. Poate așa, în contextul ăsta, ne-am hotărât și noi cu noua companie, și cumva simțim că este un moment foarte bun.

Superputerea nostra este exact relația dintre noi de care am vorbit. Nu am stat să ne evaluăm calitățile personale, superputerea acestei noi companii merge în tandem cu relația noastră, - ăia doi au deschis o companie.

 

Amprenta pe piață

Avem o viziune proaspătă adaptată prezentului si contextului creativ global. Lucrurile se mișcă repede. Apar tool-uri noi, lucruri care schimbă moduri de a gândi creativ. Se schimbă și felul cum privim lucrurile. Se schimbă gusturile. Credem în calitățile individuale care, puse una lângă alta, construiesc împreună și se adună în aceeași viziune. Credem în autori.

Circo Visual va fi o companie vie, modulară, cu multe discipline. Ne place să spunem module mai degrabă decât departamente.

Valorile Circo Visual se bazează pe know-how-ul oamenilor care lucrează în cadrul companiei și al colaboratorilor permanenți ai acesteia. Modulele principale din cadrul companiei, still sau motion, sunt photography / directing / CD leading / digital / CGI / AI Module Flow / production / postproduction.
Compania se bazează pe autorii ei, este o companie de autori care știu și utilizează toate tool-urile existente în domeniul vizual. Credem în personalitatea fiecărui proiect și nu în rețete deja consacrate. Vedem orice proiect ca pe o oportunitate de a-l descoperi, de a executa/ crea cea mai bună personalitate vizuală. Orice proiect este o experiență unică. Așa și la Circo Visual, avem viziunea clară a momentului ales și a marilor oportunități de expresie vizuală.

 

Numele

Liste multe și niște Chat GPT asezonat, ca să fim sinceri.
Cum am scris anterior, suntem în prezent cu un ochi la viitor, fără să fim ipocriți, da, am folosit AI la documentarea numelui. Dar conceptual eram în zona de căutări al unui nume simplu, sugestiv și cu un background bun, clar înțeles de toți. Ne place că exprimă magie și show. E relaxat, dar și deosebit de plin de semnificații legate de perfecțiune, performanță și multe altele.

A urmat Logo-ul. Noi l-am făcut. Sperăm să placă. Despre cele două stele din margini… Nu suntem noi doi.. hahahaha. Au ieșit așa natural în contextul design-ului.

 

La început

Perioada de început e condensată mult. Condensată și cu multe lucruri de făcut. Pe multe module de lucru. E captivant. Avem o oareșcare experiență așezată în acești 28 de ani și asta ajută mult. Lucrurile deși condensate ca timeline arată deosebit de bine.

Multe proiecte se vor concretiza în perioada viitoare. Minunat este că deja proiectul Circo Visual este bine primit și deja avem lucruri în desfășurare, suntem foarte entuziasmați de ce va aduce viitorul.

 

Planuri

În primul rând ne vedem lucrând la tot felul de proiecte frumoase. Avem targeturi și noi, bineînțeles, dar nu contează a fi expuse. Prezentul si viitorul apropiat merg spre autori, oameni și povești. Credem că lucrurile vin natural, se continua natural, indiferent ce tool-uri noi apar. Trebuie să ai o privire deschisă la tot ce e în jur, să accepți schimbările și să le folosești pe toate la potențialul lor alături de lucrurile deja confirmate.

Dacă e să ne concentrăm pe ceva, ne vom concentra pe acea caracteristică de personalitate proprie pe care fiecare proiect trebuie să o aibă. Și mai presus, bucuria de a descoperi acea personalitate și de a participa alături de multi alții la crearea ei.

 

Lucrul cu AI

Noi credem că este un tool. AI nu este operă. Este un tool lângă altele. Un tool foarte puternic, paradoxal aflat la început, deși pare că i-a trecut valul…

Am citit multe lucruri pe această temă. Faptic, acest tool este așa de puternic că indiferent dacă îl îmbrățișezi sau nu, dacă îl accepți sau nu, până la urmă dacă lucrezi cu el și la niște variante de nume de companie sau referințe vizuale… tot îl folosești. Credem că în viitor o să fie doar “ un alt tool”, o să fie acceptat și ca parte din producții vizuale still sau video, cu siguranță pe scară largă, o să fie o altă soluție împreună cu cele consacrate. Noi nu credem că o să ia cuiva meseria. Până la urmă toți avem camere foto și video foarte performante cu noi în permanență, dar nu toți trăim din foto sau video. Cam așa va fi și cu AI.
În Circo Visual am implementat un modul de lucru pe care l-am numit AI Module Flow. În practică este un pipeline de soluții de implementare AI în diverse stadii ale unui proiect. Piețele sunt diferite în abordarea acestui tool, nu e ceva uniform, cum e, de exemplu, să folosești Stock Image sau stock footage.

 

Cum a schimbat tehnologia modul de lucru al companiilor de producție

In prezent nu știm exact, dar probabil in viitor o să-l schimbe. Cu cât înțelegem și ne adaptăm la efervescența asta tehnologică, cu atât vom fi mai deschiși la moduri noi de expresie vizuală. Tehnologia nu a făcut rău artei sau industriei creative niciodată. Toate au fost îmbunătățite. Au adus ramificații. S-au inspirat unele de la altele și au ajutat să inspire oamenii.

 

Nevoile clienților

Credem că lucrurile trebuie să țină pasul cu ce trăim. Nevoile clienților par să se ramifice, să fie deosebit de complexe, să se ducă pe multe paliere. Să fie necesare diverse soluții de executie. Să se adapteze permanent. Cumva e exact ce trăim si noi la modul personal zi de zi. Noi zicem că posibilitățile tehnice modifică părți de a gândi un concept / o executie și de a te raporta la un întreg proces. Lucrurile sunt deschise si se lucrează bine pe toate palierele stilistice vizuale. Dacă se vrea ceva, așa se face, se poate face. Ceea ce este bine.

 

Piața din România

Piața din România pare în ton cu ce este și afară. Nu prea știm așa în amănunt, detaliat pe charturi cum se spune, poate greșim. Noi am lucrat mult cu firme din afară, ceea ce e un lucru bun în evaluarea generală. Piața din România nu e diferită mult de ce se întâmplă în afară, vorbind de o zonă medie din industrie. Oamenii sunt la fel, problemele curios de asemănătoare peste tot. Până la urmă e și firesc, ne mișcăm în mare pe aceleași coordonate.

 

Ce piețe vizați

Vizăm tot ce se poate și putem ajunge. Bineînțeles, vizăm piețele din afară, dar și cea din România. Domeniul în care lucrăm este unul frumos. Cunoști oameni diverși, povești, trăiești experiențe diferite de la proiect la proiect. Cunoști culturi diferite. Întâlnești oameni diferiți de la care e așa frumos să înveți și să le fi alături, chiar și pentru o perioadă scurtă, cât ține proiectul. Totul trebuie să fie ghidat de plăcerea lucrului și de un fel de relaxare care vine implicit odată cu această plăcere de a lucra și face frumos.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Sectiune



Branded


Related