Campanie impotriva fumatului - 1200

Craita Coman, McCann
La inceput a fost informatia. O statistica. Niste cifre. Ce sa faci cu ele? Ca sa afli valoarea unei informatii pentru audienta (informatia fiind ca 1200 de oameni mor zilnic din cauza tutunului), poti aplica asa zisa lege a mortului pe kilometru. Stiai ca un om mort pe strada ta are acelasi impact pentru tine ca 10 oameni morti in tara, 100 de morti din tarile vecine sau 1000 de morti in toata lumea? Normal. Pentru ca cel de pe strada ta are fatza, are familie, are catel, e un om, nu o cifra de la televizor.

Cum faci ca cei 1200 de morti pe zi din lume sa conteze? Ii pui sa moara in strada, in fata companiei care comercializeaza tigarile, in fata traficantilor.
Iata cum o statistica rece si impersonala a fost transformata intr-o actiune emotionanata, impresionanata, relevanta si alte cuvinte terminate in –anta. Plus persuasiva si geniala, dar asta nu rimeaza cu nimic.

Acest spot ma face sa ma bucur ca McCann-ul nu are in portofoliu nici un brand de tigari. Nu de alta, dar daca as fi facut publicitate la tigari, sigur mi-as fi luat o zi libera. Sau chiar o saptamana. 7 zile inmultite cu 1.200 de oameni salvati de la moarte pe zi...ohohoho! Concluzia: ca sa ajungi erou, trebuie doar sa nu mai treci pe la munca (din pacate, asta e valabil doar daca lucrezi in industria tutunului).


Campanie

An

2006

Companii

Campanii



Branded