Agromarketing

Domeniu de specializare al marketingului in agricultura. Intrand in competitie pe piata, producatorul agricol trebuie sa cunoasca cerintele pietei. Productia comerciala pe care o furnizeaza trebuie sa fie de calitate si la un pret care sa-i permita obtinerea de profit - pentru consum, reluarea productiei si pentru investitiile necesare dezvoltarii. Sfera marketingului agricol include intreg fluxul de activitati de la aprovizionarea cu factori de productie si continuand si dupa desfacerea productiei cu urmarirea gradului de satisfacere a nevoilor de consum. Exemple de activitati de cercetare in domeniul marketingului agricol: - analiza volumului si structurii pietei agricole (oferta, cererea, concurenta s.a.); - analiza formarii si evolutiei preturilor produselor agroalimentare, elasticitatea cererii in raport cu pretul s.a.; - analiza distributiei fizice - activitati de colectare, sortare, ambalare, transport, depozitare - a comercializarii produselor agricole etc; -  actiuni de promovare comerciala, studii de pozitionare a marcilor pe piata etc.