Branded Content - Seria #GrowUp / Mercedes-Benz

Articolele din proiectul #GrowUp/Mercedes-Benz au fost dezvoltate si publicate pe IQads intr-un interval de 2 luni, fiind in zona de "featured", promovate in newsletter & social media si grupate intr-un dosar editorial branded 
Peste 300.000 People Reached  / frecventa medie: 3+

 

Context

Mercedes-Benz a lansat in luna mai 2017 o campanie ampla, cu o puternica abordare lifestyle-centric, orientata spre oamenii aflati la granita dintre adolescenta si viata de adult. "Grow Up.cuprindea o serie de 6 spoturi (5 povesti si un spot cu functie de trailer) ce prezentau o perspectiva noua asupra valorilor traditionale, reinterpretandu-le pentru a sublinia modernitatea la nivel de mentalitate a noilor generatii, evidentiind totodata  in peisaj particularitatile si valorile progresiste ale familiei de compacte Mercedes-Benz: Clasa A, Clasa B, CLA Coupé, CLA Shooting Brake si noul GLA.
Dezvoltarea locala a campaniei a cuprins si o serie de proiecte speciale in media si PR cu scopul de a promova povestile tinerilor romani din generatiile X si Y.

Astfel, brieful cerea ilustrarea traseelor oamenilor din industriile creative si modurile in care au crescut de la inceput si pana in prezent: #growup in design, creatie, antreprenoriat samd.

 

Declinarea comunicarii in branded content

Pornind de la brief, am largit perspectiva editoriala a materialelor: nu ne-am orientat dupa domenii, ci dupa oameni. Mai specific, am mers catre acei oameni trecuti printr-un proces de maturizare obligatoriu, care au reusit sa-si duca vietile personale si profesionale dupa propriile reguli, fara sa fi fost ocoliti de greutati si tentati de siguranta triunghiului facultate-job-familie.

Am selectat cei 9 subiecti parcurgand industriile creative, bazandu-ne pe activitatea si povestile lor neliniare:

  • un elev de liceu caruia ii place mai mult antreprenoriatul social decat scoala;
  • o familie formata in jurul unei academii tech pentru copii;
  • o ilustratoare romanca din Germania absolventa de ASE;
  • un graphic designer in crestere, specializat  in zona rap-ului romanesc;
  • un stand-up comedian care a fost (sau este) om de radio, scriitor, copywriter, blogger, vlogger, clovn si solist;
  • un arhitect nehotarat, devenit artist tatuator;
  • un organizator de evenimente muzicale multiculturale;
  • un sneaker artist care a pornit cu tutoriale pe net;
  • o echipa de oameni ai unui studio de design romanesc, alesi nu pe criterii profesionale, ci dupa chimie si caracter.

Cu acestia am discutat despre povestea lor completa, separatia dintre zona profesionala si personala fiind in general neclara in industriile creative - si, cu atat mai mult, intr-un context de inceput, evolutie si growing up.

 

Mesajele brandului corelat cu povestile celor intervievati

Pentru corelarea materialelor editoriale cu platforma de comunicare Mercedes-Benz, am esentializat abordarea seriei editoriale IQads intr-un mesaj succint si l-am adaptat apoi in functie de fiecare dintre cele 9 povesti expuse.

Nucleul: regulile traditionale au nevoie de un upgrade, succesul accepta mai multe definitii, gaseste-o pe a ta:

Auzi din toate partile: fa facultate, angajeaza-te, intretine-te. Lasa prostiile, casatoreste-te, treci si fa copii. #GrowUp. Cand lumea e departe de a fi atat de ordonata. Maturizarea e o constanta, dar regulile s-au schimbat. 
Intr-o serie editoriala realizata in parteneriat cu Mercedes-Benz, exploram ce inseamna, de fapt, sa te maturizezi.

  

Executie

Realizarea unei serii de 9 articole-interviu in care focusul sa duca cititorul inspre a-si urma propria cale, pe baza exemplelor celor prezentati in materiale. Am provocat respondetii la o sesiune de introspectie povestita cu bune si cu rele, scotand impreuna in fata atat momentele dificile, fricile si prejudecatile cu care s-au intalnit si pe care au invatat, treptat, sa le lase in urma.

In sapoul si in incheierea fiecarui material am corelat specificul povestii si circumstantele celor intervievati cu unul dintre cele 6 mesaje ale povestilor/executiilor campaniei Grow Up („Grow Up” generic; „Get A Job”; „Settle Down”; „Spend Time With Family”; „Be A Good Parent”; „Start A Family” si vizualuri din campanie. Altfel spus, am adaugat regulilor accentuate de campanie o serie de reinterpretari complementare celor din spoturi.

In spiritul traseelor de viata nontraditionale, am vazut cum un business iti poate aduce o familie („Start A Family”), ca nu e nevoie sa te asezi la casa ta decat daca asta iti doresti cu adevarat („Settle Down” sau cum poti descoperi ca ai deja un job fara sa stii, pentru ca il numesti pasiune („Get A Job”).

 

Tip mesaje

#MesajIntro

#MesajEnd

#MesajIntro

 #MesajEnd


etc

 

 Dosar Branded / [#GrowUp, versiunea reală]

[ live on IQads ]

 

 Big Display / [#GrowUp, versiunea reală]  / 2 months - 15 % of all space

@ IQads

 

@ SMARK

[ demo on IQads   &  demo on SMARK ]

 

Exemplu:

 [ live on IQads ]

  

Rezultate

  • All Reach / content & dispaly & social media: 
    peste 300.000 People Reached / Fcv: 4 +

  • Content: peste 60.000 citiri ale articolelor (views)

  • Timp per articol: peste 4 min in medie

 

Promovare in newsletter-ul IQads:  primul articol in 9 editii ale newsletterelor editoriale. [ peste 37.ooo mebri activi ]

[ vezi live aici: >> Newsletter  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  ]

Newsletter dedicat cu seria #GrowUp :  [ vezi live aici: >> Newsletter -ul #GrowUp ]

 

Reach mediu per articol: 7,144
Social media reach per articol : 33,456  People Reached
Timp mediu per articol: peste 4 minute (intre 00: 03: 59  si  00: 05: 12)

 

 Info & Stats

 

Reach & Social Media

 1.  [#GrowUp, versiunea reală]  Vizionar, 17 ani, coordonează o rețea de sprijin gratuit pentru tineri. Robert Nastasă și asociația Bucureștiul Tinerilor  [vezi live on IQads]  

Article views:  7608  views /  00:04:42 

FBK Shares

IQads - 9,996 People Reached

SMARK -  3,376 People Reached

IQads News - 3,770 People Reached

 

 

2.  [#GrowUp, versiunea reală] Mya și Sorin Țărmure spun povești tech copiilor de la Small Academy [vezi live on IQads]

Article views:  7839  views /  00:05:12 

FBK Shares

IQads - 21,225 People Reached

 

SMARK -  3,934 People Reached

 

IQads News - 4,315 People Reached

 

3.  [#GrowUp, versiunea reală] “Stai să-mi trag sufletul și șosetele”. Andreea Dobrin Dinu, SUMMERKID-ul din Hamburg [vezi live on IQads]

Article views:  6777  views /  00:04:23 

FBK Shares

IQads - 24,870 People Reached

 

SMARK -  4,075 People Reached

 

IQads News - 4,816 People Reached

 

4.  [#GrowUp, versiunea reală] Xao, o identitate în construcția lui Sorin Crețu [vezi live on IQads]

Article views:  6948  views /  00:03:59 

FBK Shares

IQads - 25,966 People Reached

 

SMARK -  3,164 People Reached

 

IQads News - 4.046 People Reached

 

5. [#GrowUp, versiunea reală] Deconstrucția lui George Bonea. "În cei 2 ani cât am fost clovn la petreceri pentru copii, șefa a observat că-s amuzant și pentru adulți" [vezi live on IQads]

Article views:  7512  views /  00:04:37 

FBK Shares

IQads - 38.036 People Reached

 

SMARK -  3,996 People Reached

 

IQads News - 5,824 People Reached

 

 

6. [#GrowUp, versiunea reală] Dragoș Rusu construiește din The Attic o secvenţă de lume care nu ţine cont de graniţe. Îi zice Outernational [vezi live on IQads]

Article views:  6616  views /  00:04:19 

FBK Shares

IQads - 27,229 People Reached

 

SMARK -  3.099 People Reached

 

IQads News - 2,707 People Reached

 

 

7.  [#GrowUp, versiunea reala] Cum a scapat Alex Petcu de bifurcatia arhitectura»«tatuaj printr-o vizita la Berlin [vezi live on IQads]

Article views:  7290  views /  00:04:19 

FBK Shares

IQads - 22,580 People Reached

 

SMARK -  3,941 People Reached

 

IQads News - 3,164 People Reached

 

 

8.  [#GrowUp, versiunea reala] Fereastra in biroul unui Chief Creative Sneaker Designer. Octavian Graure: "Un anumit nivel de obsesie nu strica" [vezi live on IQads]

Article views:  8101  views /  00:04:13 

FBK Shares

IQads - 31,894 People Reached

 

SMARK -  5,452 People Reached

 

IQads News - 6,399 People Reached

 

 

9. [#GrowUp, versiunea reală] Oamenii de la T-Me Studios vin la noi să se uite în oglindă [vezi live on IQads]

Article views:  5607  views /  00:04:41 

FBK Shares

IQads - 24,855 People Reached

SMARK -  3,907 People Reached

IQads News - 4,469 People Reached