[DERO e al tau - Finalisti] Andreea Chele: Realizarea designului a trecut prin foarte multe decantari

[DERO e al tau - Finalisti] Andreea Chele: Realizarea designului a trecut prin foarte multe decantari

DERO, brand traditional romanesc cu o istorie de peste 40 de ani, si-a dorit sa ofere consumatorilor romani ocazia de a alege noua haina a prospetimii DERO. Nu demult le-am cerut pasionatilor de design inspirati de plaiurile mioritice si traditiile romanesti sa creeze noul ambalaj al unuia dintre sortimentele DERO, care va ajunge pe rafturile din tara. Am primit 180 de inscrieri, dintre care au fost alese 10, dupa preferintele publicului de pe platforma The Creator si in urma unei jurizari profesioniste.

Andreea Chele a trecut la scoala si prin real, si prin uman, pana s-a hotarat catre desen si ilustratie. Ii plac mult cartile pentru copii si lucreaza de zor sa le ilustreze frumos. Amintindu-si de bunici si copilarie, a fost inspirata sa creeze un model traditional simplu si curat pentru ambalajul DERO. Ne desfasoara cursul lucrarii ei in cele ce urmeaza.

Va indemnam din nou la vot: nominalizati designul preferat in aplicatia Tu alegi noul ambalaj DERO pana duminica, 3 august, la ora 23:00. DERO premiaza implicarea voastra cu sansa de a castiga o excursie pentru 2 persoane in inima Romaniei sau cu unul dintre cele 17 pachete de DERO Ozon+ automat, la 8 kg. In urma voturilor, precum si unei a doua jurizari, se va decide cum va arata ambalajul editiei limitate DERO. Miza e mare: ambalajul ales va fi lansat in magazine in perioada toamna-iarna 2014 si va fi premiat cu 4.000 RON.

IQads: Spune-ne un pic despre tine. Ce diplome ai, la ce iti folosesc, cu ce te ocupi in viata de zi cu zi?
Andreea: Studiile pe care am ales sa le urmez n-au avut niciodata ca scop final obtinerea unei diplome. Mi-am urmat mai mult pasiunile izvorate dintr-o oarecare doza de talent. In liceu am fost pasionata de matematica si am urmat un profil real, dupa care am simtit nevoia sa imbogatesc si latura care cere povesti, imagini si vise. Am ajuns astfel in sectia de Literatura Comparata a Universitatii Bucuresti. Mai mult decat diplomele (sau eseurile) cu care am ramas, a fost mai important sa experimentez moduri de abordare si de solutionare a problemelor. Pe scurt, disciplina si logica din matematica, dragostea de frumos, toleranta si infinutul din literatura. Sunt "bunuri" pe care le port tot timpul cu mine si care imi indruma orice activitate.

IQads: Cand te-ai apucat sa cochetezi cu graphic design-ul?
Andreea: Cel mai timid inceput a fost acum aproape 6 ani, cand am avut ocazia sa-mi petrec o parte din timp cu artisti si designeri foarte talentati. Totul a plecat de la curiozitate, multe intrebari si ceva mai multa activitate de observare. Nu tinusem decat creioane in mana, dar designul facea sa para totul un pic mai stralucitor, asa ca m-a captivat instantaneu.

IQads: Cum ai aflat de competitia DERO si cum ai decis sa te inscrii?
Andreea: Am vazut anuntul competitiei postat de IQads pe Facebook. Aveam ceva timp liber si m-am gandit, pur si simplu, de ce nu?. O oportunitate pentru exercitiu nu trebuie irosita niciodata, mai ales cand stii sigur ca exista cineva avizat care iti evalueaza munca. Plus ca a fost si o idee care a cerut sa fie exprimata si stiu din experienta ca ideile pot fi cele mai teribile fantome.

IQads: Ce ti-ai propus initial cand te-ai inscris in competitie?
Andreea: De obicei, ma intereseaza concursurile nu in masura in care exista promisiunea unui premiu, ci ca provocare. Cu atat mai mult daca mediul de lucru, cerintele si domeniul sunt diferite de ce lucrez de obicei. Am vrut sa vad ce iese, daca sunt capabila sa dau acelei Idei forma pe care o aveam in minte. E un soi de test al abilitatilor, inainte de orice.

IQads: Cum ai abordat brieful, de unde ti-a venit inspiratia?
Andreea: Din ce am perceput eu, brieful conducea spre anumite modalitati de abordare intr-un mod destul de tehnic. Insa am stiut ca se vaneaza originalitatea, acea idee care e atat de simpla si de puternica incat sa combine toate cerintele. Nu mi-am facut iluzii cum ca as putea crea o asemenea imagine, dar una dintre ideile mele s-a bazat pe simplitate si pe o viziune concentrata pe detaliu.

Ceea ce defineste acel "al tau" (din "DERO e al tau"), esenta noastra populara, e vazuta din afara, ca un lucru maret, alcatuit din munti, izvoare si pajisti. Mai avem insa o componenta a identitatii, cea creata de oameni, iar din mainile lor nu ies tot timpul idei, ci obiecte. Cum ar fi, de pilda, o bucata de tesatura. Iar cele mai fixe ganduri si cumva cele mai populare imi par mie cele legate de copilarie. Si de aici a pornit ideea de broderie, de acea floare cusuta cu negru si rosu pe etamina.

IQads: Spune-ne un pic cum a evoluat realizarea lucrarii finaliste.
Andreea: Realizarea designului a trecut prin foarte multe decantari. Mi se pare normal ca ideea sa aiba o "existenta" independenta, sa se metamorfozeze cand e confruntata cu realizarea ei concreta. La inceput a fost floarea, insa designul initial era mai mult despre curgerea unei astfel de flori intr-una cusuta pe o panza. Lucrarea finala mi s-a parut putin cam incarcata, asa ca a fost nevoie de o varianta mai simpla, mai curata. Asa am ajuns la "Motive".

IQads: Ce parere ai despre initiativele brandurilor de a revitaliza cultura si traditiile romanesti, cum este cea a DERO?
Andreea: Cred ca trebuie sustinute cu toate eforturile posibile, le admir si sper sa-mi pot aduce si o contributie concreta la indeplinirea lor. Important e ca oamenii sa recunoasca in rezultatul final al unor astfel de campanii nu doar lucruri frumoase, placute ochiului, ci si reconectarea cu ceea ce defineste spiritul romanesc. Poate macar un indemn la a rascoli dorul de folclor, de traditie.

IQads: Ce-ar insemna pentru tine sa castigi competitia?
Andreea: In afara de implicita apreciere a unei idei proprii, cred ca as avea si un sentiment de mandrie. Un soi de speranta, gandul ca aceasta realizare poate conta pentru altcineva. Concursul in sine nu mi se pare cel mai important din punctul de vedere al castigatorului sau al designului in sine, ci pentru cei carora li se ofera ocazia sa priveasca un produs dincolo de comercial si de consum. Adevaratul castig al competitiei ar fi, probabil, simpla imprastiere, multiplicare, a tuturor lucrarilor inscrise in concurs si care etaleaza aceasta focalizare pe traditiile noastre.

IQads: Spune-ne despre alte proiecte ale tale despre care ar trebui sa stim.
Andreea: Sunt doua carti pentru copii pe care planuiesc sa le ilustrez. Imi plac foarte mult ilustratiile pentru copii si in ultima vreme lucrez la cizelarea unui stil. De asemenea, ma voi implica in viitorul foarte apropiat intr-un proiect de tricouri cu designuri si mesaje unice. Inca un proiect care mie mi-e foarte drag, tot in devenire: realizarea designurilor pentru produsele Riot Devices. Si, bineinteles, va fi si o expozitie, dar ceva mai tarziu. Deocamdata, tot ce lucrez sau se va finaliza este/va fi postat pe pagina site-ului meu "de tranzitie" si, bineinteles, pe pagina de Facebook.

Alegeti ambalajul DERO preferat pana duminica, 3 august, la ora 23:00, in aplicatia Tu alegi noul ambalaj DERO.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Sectiune



Branded


Related