Totalitatea elementelor destinate protectiei unui produs/lot de produse, in scopul mentinerii calitatii si integritatii pe timpul manipularii, transportului, depozitarii, desfacerii si consumului si pentru inlesnirea acestor operatiuni. Notiunea de ambalaj corespunde notiunii comerciale de tara. Modul de ambalare a produselor, materialele din care sunt realizate ambalajele, designul etc, influenteaza decisiv succesul comercial al marcii. Ambalajul modern nu se limiteaza doar la protectia fizica a produsului, ci constituie un mijloc important de comunicare intre produs-producator si consumator, in deosebi la vanzarea prin autoservire. Alaturi de o serie de functii tehnice (rol de protectie impotriva umiditatii, prafului, socurilor, contaminarii s.a., de conservare, manipulare, depozitare, distributie fizica), ambalajul indeplineste importante functii comerciale si de marketing, cum sunt: semnalizare (la locul de vanzare), atragerea atentiei clientelei - prin forma, dimensiune, grafica, culoare, miros etc, constituind un veritabil prim suport media (V. promovare prin ambalaj); informarea consumatorului privind mentiunile legale: originea, compozitia, clasa de calitate, modul de utilizare, termenul de valabilitate, pretul unitar (V. eticheta); facilitarea identificarii, precum si diferentierea usoara a tipului de produs pe care il contine fata de produsele concurente s.a. Rezistenta la schimbare este, uneori, puternica (vezi cutiile tetra-pack, folosite cu succes la ambalarea bauturilor racoritoare, a laptelui, care nu s-au impus insa si pentru vinul de masa). Exemple de ambalaje din folie de plastic utilizate la ambalarea produselor alimentare: - folie coextrusa multistrat pentru ambalarea in vid a alimentelor umede cu continut de grasime (mezeluri, carne cruda si tocata etc), avand stratul-bariera in exterior sau in interior; - folie multistrat, cu bariera la gaze, pentru ambalarea in vid a branzeturilor si a alimentelor care nu produc suc; - folie multistrat pentru ambalarea alimentelor care lasa suc (carne, peste, branzeturi), a alimentelor care degaja arome (cafea, cacao, condimente), a alimentelor care necesita tratamente termice (pizza), a laptelui, bauturilor, legumelor, fructelor etc. Tiparirea flexografica a ambalajelor cunoaste, in ultimii ani (in functie de suport), o dezvoltare dinamica - fata de procedeele clasice (offset, rotogravura, serigrafie).


![[Visual Key] Bianca Dragu & Mircea Solomiea: Trăim într-un haos vizual în care totul vrea să fie „cool” și „vândut repede”, dar rareori mai vezi ceva curat, care respiră](https://media.iqads.ro/2025/11/biana-mircea-cover-410.jpg)
![[PR Playbook] Andreea Retea: Lumea e sătulă de comunicare “perfectă”. De multe ori, cel mai bun PR e să spui adevărul simplu, fără ambalaj](https://media.iqads.ro/2025/11/andreea-retea-poza-2-cover-410.jpg)
![[Start în industrie] Iulia Cercel: Pentru un junior, cred că cel mai important este să fie atent la tot ce se întâmplă în jur, de la proiecte, la echipă, la detalii, pentru a putea ține pasul și a învăța rapid](https://media.iqads.ro/2025/11/iulia-cercel-cover-410.jpg)
![[SoMe Update] Dorian Ilie & Ioana Pîrjolescu-Piekalski: Vorbește ca un om, nu ca un bot. Umorul, vulnerabilitatea și poveștile reale prind mult mai bine decât postările „perfecte”, lipsite de substanță](https://media.iqads.ro/2025/11/fotojet4-cover-410.jpg)




















![[PR Playbook] Alexandra Frunză: PR-ul nu mai e doar despre vizibilitate, ci despre reconstrucția credibilității într-o lume care se îndoiește de tot ce citește](https://media.iqads.ro/2025/05/31f22446-4b5d-48ce-87b4-139a4cb75f99-cover-410.jpg)

![[Hai cu votul] Mircea Stoian: Tinerii trebuie să știe că au de ales între două lumi diferite, nu între doi candidați](https://media.iqads.ro/2025/05/design-fa-ra-titlu-1-cover-410.jpg)











