Brandurile care s-au promovat in pauzele publicitare de la Antena 3 si Romania TV in prime time [30 ian - 5 feb]. Si o poveste

[Later Edit] Am inlaturat din acest text datele referitoare la audientele detaliate per spot/brand/client. Am obtinut datele respective ca urmare a solicitarii facute de catre IQads catorva agentii media din piata, care ne-au transmis rapoarte pe intervalele cerute de noi. 

Dintr-o notificare a ARMADATA SRL prin care aceasta sustine ca este titularul drepturilor de autor asupra datelor privind Serviciul National pentru Masurarea Audientelor TV, trimisa catre noi [Blue Idea: IQads & SMARK], prin casa de avocatura PELIFILIP, intelegem si precizam ca datele de audienta la nivel de spot emana de la serviciul Serviciul National pentru Masurarea Audientelor TV.

Datorita solicitarii din notificarea mentionata, am inlaturat audientele detaliate per spot/brand/client. 
Nu vrem sub nicio forma sa lezam vreun drept al ARMADATA SRL, mai ales in contextul temei "Etica in publicitate" pentru care militam.

____________________________________________________________________________________________

 

Pe FFW

O analiza scurta asupra numarului de branduri care s-au promovat in cadrul emisiunilor din prime time de la Romania TV si Antena 3 in saptamana 30 ian - 5 februarie.  

Si o comparatie pe intervale: 30 ian - 2 feb vs 3 feb - 5 feb.

Romania TV: de la 98 de branduri la 31
(din care 29 ramase + 2 noi)

 

Antena 3: de la 104 branduri la 29
(din care 25 ramase + 4 noi)

Detaliat, mai jos, dupa context.

 

Povestea

Unele intrebari sunt vechi de cand e lumea asta. De ce suntem aici?, de exemplu. Ce inseamna obiectivitate? Ce vinde, de fapt, publicitatea?

Si doar pentru ca sunt vechi si mii de oameni din ere diferite au incercat sa raspunda la ele, si s-au scris manuale in explicarea lor, asta nu inseamna ca si-au gasit raspunsurile. Sau ca oamenii nu continua sa le dezbata aprig. Uneori, e nevoie doar de o scanteie pentru a le readuce in atentia generala.

De data aceasta, scanteia au constituit-o romanii iesiti in strada pentru a protesta fata de masurile Guvernului.

Va spunem drept ca inainte sa inceapa toata nebunia, ne gandeam la o tema despre responsabilitatea pe care o au brandurile, in timp ce se promoveaza. Scopul ultim este doar acela de a vinde? Ce drept au consumatorii sa critice reclamele, daca nu sunt in target?

Am amanat aceasta serie pentru ca ne-am gandit ca este un subiect vechi, de manual, si ce sens are acum sa reinventam noi rotile marketingului?

Dar cateva zeci de mii, apoi sute de mii de romani au iesit in strada.
Iar protestul lor a fost prezentat deformat de relatarile catorva posturi de stiri. Asa ca a reaparut o discutie despre care noi am scris si anul trecut: despre dilema morala a brandurilor vizavi de continutul jurnalistic pe care il gireaza, achizitionand spatiu de publicitate. 

 

In 22 ianuarie, Frontline Club a facut un apel la branduri de a nu mai sprijini prin bugetele de publicitate, televiziunile care se abat de la normele jurnalistice.

IQads s-a alaturat acestui demers, publicand listele cu brandurile care s-au promovat la Antena 3 si Romania TV, in fiecare zi, alaturi de felul in care aceste televiziuni au acoperit evenimentele. Listele au fost vazute de peste 100.000 de oameni.

 

In acelasi timp, am lansat dezbaterea: 

Care este responsabilitatea brandurilor fata de mediile in care se promoveaza? 

Au brandurile si alte responsabilitati, in afara de a vinde?

Cat de mult sunt afectate de mediul in care isi fac reclama?

 Au raspuns cativa reprezentanti ai brandurilor si au analizat situatia si o serie de creativi si oameni de media, asociatiile din industrie, IAA, UAPR, ADC*RO si-au exprimat pozitia in aceasta privinta. Le puteti citi aici. 

Pozitia lor, in mare parte, este aceasta: singurul organism care trebuie sa reactioneze este Consiliul National al Audiovizualului. 

Si daca tot e vorba de CNA, dam putin cuvantul celor de la @FunkyCitizens:

 

Si cateva opinii din industrie:

Serban Alexandrescu (Managing Director, Headvertising):

Trebuie sa ne raportam diferit la o lume diferita si sa ne schimbam in consecinta comportamentul la nivel social si profesional

 

Codin Caradimu (Creative Director, cap):

Niciun brand sanatos nu poate sa ramana mut (si cu reclama pe posturi TV care mint ca sa isi apere stapanii) in fata celor putini, dar care consuma constient si mai mult

 

Robert Tiderle (Owner, Papaya Advertising):

Inainte de a ne uita urat la branduri, trebuie facut putin curat in industria de publicitate

 

In a sasea zi de proteste, relatarile lor la Romania TV au mers pe ideea unei lovituri de stat si a unor oameni platiti sa iasa in strada de forte obscure.

 

Antena 3 a avut cateva schimbari bruste de perspectiva: la inceput, ordonantele erau benefice, potrivit moderatorilor TV, apoi nu mai erau, iar in ultimele zile s-a mers iar pe o atitudine anti-proteste.

 

Intre timp, numarul de branduri care se promoveaza la aceste posturi a scazut.

Romania TV a trimis ieri catre mai multe agentii o scrisoare in care sustine ca politica editoriala a postului TV respecta toate regulile jurnalismului si reglementarile spatiului audio-vizual, mentinandu-se echidistanta din punct de vedere politic in transmisiunile si programele pe care le difuzeaza. 

"Va informam pe aceasta cale ca postul de televiziune Romania TV respecta toate regulile jurnalismului si toate reglementarile legale din audiovizual, fara a fi in situatia de a se situa de o parte sau de alta in timpul perioadei de criza pe care o traim."

 

Brandurile care s-au promovat in break-urile publicitare difuzate de cele 2 televiziuni in perioada 30 ian - 5 feb

 

ROMANIA TV

In perioada 30 ian - 5 feb, in prime time, pe Romania TV au fost difuzate urmatoarele spoturi: (vezi nota de la inceput)

 

Lista brandurilor care s-au promovat in perioada 30 ian - 2 feb pe RTV:

  1. ALEVIA
  2. ALTEX
  3. ANGHIROL
  4. ANTINEVRALGIC
  5. ARTROCALM
  6. ASPASIA
  7. AUTO SCHUNN
  8. BELVITA
  9. BERES DROPS
  10. BERGENBIER
  11. BETANO
  12. BILLA
  13. BIOFLU
  14. BIXTONIM
  15. CAFFETIN - ANALGEZICE
  16. CARMOL
  17. CEMROM
  18. CIF
  19. CLEAR
  20. CLIMENUM
  21. CLINSIN MED
  22. COLDREX (OMEGA PHARMA)
  23. COREGA
  24. CREDIUS IFN
  25. CYMBIO
  26. DELIKAT
  27. DELMA
  28. DETRICAL
  29. DICARBOCALM
  30. DOMESTOS WC - AIR FRESHNER
  31. DR. OETKER - PUDDING
  32. DULCOLAX
  33. EDITURA ORIZONTURI
  34. ESSENTIALE
  35. EUBIOTIC
  36. FARINGOSEPT
  37. FERRATUM
  38. FORD
  39. FORTIFIKAT
  40. FOX - MEZELURI
  41. GRIPOVIT
  42. HEPATOPROTECT
  43. HERVIS SPORTS
  44. IBALGIN JUNIOR
  45. KEBENE PLUS
  46. KORILL
  47. LACALUT
  48. LACALUT AKTIV
  49. MALTA TRAVEL
  50. MATACHE MACELARU'
  51. MAXIMAG
  52. METRO CASH&CARRY
  53. MILKA BISCUITS
  54. MILKA PRALINE
  55. MUCOCONTROL
  56. MUCOSOLVAN
  57. NEGRO 2000
  58. NEMOEXPRESS
  59. NERVOCALMIN
  60. NETBET
  61. NEUMARKT
  62. NOROC
  63. OBEGRASS
  64. OMO - GAMA
  65. OSCILLOCOCCINUM
  66. OTI - SACI MENAJERI
  67. PANADOL BABY
  68. PARASOFTIN
  69. PARUSAN
  70. PATE SCANDIA
  71. PENNY
  72. PROSTAMOL UNO
  73. PROVIDENT
  74. RECUPAR
  75. SALVIASEPT KIDS
  76. SANYTOL
  77. SC COTNARI SA
  78. SCANDIA SIBIU
  79. SELGROS
  80. SENNALAX
  81. SENSI BLU
  82. S-LINE SISTEM
  83. SPEED TAXI
  84. STODAL
  85. SUAVINEX
  86. SUPRAMAX ARTICULATII
  87. TENSOVAL
  88. THERAFLU
  89. TRANSPIBLOCK
  90. TRIFERMENT
  91. TUGRISS
  92. UNIBET
  93. VEDIXIN
  94. VEL PITAR
  95. VIVA CREDIT
  96. VOLTAREN
  97. WINMASTERS
  98. ZENELLA MED

 

Lista brandurilor care s-au promovat in perioada 3 feb - 5 feb pe RTV:

  1. ALEVIA
  2. ANGHIROL
  3. ARTROCALM
  4. AUTO SCHUNN
  5. BIOFLU
  6. CAFFETIN - ANALGEZICE
  7. CEMROM
  8. COLDREX (OMEGA PHARMA)
  9. DR. OETKER - PUDDING
  10. EDITURA ORIZONTURI
  11. ELISSE [spot nou]
  12. FOX - MEZELURI
  13. HEPATOPROTECT
  14. MALTA TRAVEL
  15. MATACHE MACELARU'
  16. NERVOCALMIN
  17. OBEGRASS
  18. PENNY
  19. SC COTNARI SA
  20. SELGROS
  21. SENNALAX
  22. SENSI BLU
  23. SPEED TAXI
  24. STEM SURE [spot nou]
  25. SUAVINEX
  26. TENSOVAL
  27. TRIFERMENT
  28. TUGRISS
  29. VEL PITAR
  30. VIVA CREDIT
  31. WINMASTERS 

 

Lista brandurilor care nu au mai avut spoturi in perioada 3 feb - 5 feb vs 30 ian - 2 feb pe RTV:

  1. ALTEX
  2. ANTINEVRALGIC
  3. ASPASIA
  4. BELVITA
  5. BERES DROPS
  6. BERGENBIER
  7. BETANO
  8. BILLA
  9. BIXTONIM
  10. CARMOL
  11. CIF
  12. CLEAR
  13. CLIMENUM
  14. CLINSIN MED
  15. COREGA
  16. CREDIUS IFN
  17. CYMBIO
  18. DELIKAT
  19. DELMA
  20. DETRICAL
  21. DICARBOCALM
  22. DOMESTOS WC - AIR FRESHNER
  23. DULCOLAX
  24. ESSENTIALE
  25. EUBIOTIC
  26. FARINGOSEPT
  27. FERRATUM
  28. FORD
  29. FORTIFIKAT
  30. GRIPOVIT
  31. HERVIS SPORTS
  32. IBALGIN JUNIOR
  33. KEBENE PLUS
  34. KORILL
  35. LACALUT
  36. LACALUT AKTIV
  37. MAXIMAG
  38. METRO CASH&CARRY
  39. MILKA BISCUITS
  40. MILKA PRALINE
  41. MUCOCONTROL
  42. MUCOSOLVAN
  43. NEGRO 2000
  44. NEMOEXPRESS
  45. NETBET
  46. NEUMARKT
  47. NOROC
  48. OMO - GAMA
  49. OSCILLOCOCCINUM
  50. OTI - SACI MENAJERI
  51. PANADOL BABY
  52. PARASOFTIN
  53. PARUSAN
  54. PATE SCANDIA
  55. PROSTAMOL UNO
  56. PROVIDENT
  57. RECUPAR
  58. SALVIASEPT KIDS
  59. SANYTOL
  60. SCANDIA SIBIU
  61. S-LINE SISTEM
  62. STODAL
  63. SUPRAMAX ARTICULATII
  64. THERAFLU
  65. TRANSPIBLOCK
  66. UNIBET
  67. VEDIXIN
  68. VOLTAREN
  69. ZENELLA MED

 

Antena 3

In perioada 30 ian - 5 feb, in prime time, pe Antena 3 au fost difuzate urmatoarele spoturi: (vezi nota de la inceput)

 

Lista brandurilor care s-au promovat in perioada 30 ian - 2 feb pe Antena 3:

  1.  AFTIBLOCK
  2. ALEVIA
  3. ALMETTE
  4. ANGHIROL
  5. ANTICARCEL
  6. APIVITA - FACE CARE
  7. ASPASIA
  8. ASTRA TRANS CARPATIC
  9. BERES DROPS
  10. BETANO
  11. BILLA
  12. BIOFLU
  13. BIXTONIM
  14. CAFFETIN - ANALGEZICE
  15. CALCIDIN
  16. CARMOL
  17. CARREFOUR
  18. CITROEN
  19. CLIMENUM
  20. CLINSIN MED
  21. COLDREX (OMEGA PHARMA)
  22. CYMBIO
  23. DETRICAL
  24. DICARBOCALM
  25. DR. OETKER - PUDDING
  26. DRI BUDDI
  27. DULCOLAX
  28. ESSENTIALE
  29. EUBIOTIC
  30. FARINGO HOT DRINK
  31. FARINGOSEPT
  32. FEMINOST
  33. FERRERO ROCHER
  34. FERVEX
  35. FITMAXX 5
  36. FLUEND
  37. FORTIFIKAT
  38. FUNDATIA DAN VOICULESCU
  39. GAZETA SPORTURILOR (CONVERGENT MEDIA)
  40. GOTHAER ASIGURARI REASIGURARI
  41. GRIPOVIT
  42. HEPATOPROTECT
  43. HEXORAL
  44. HEXORALETTEN N
  45. JOHNSON'S BABY SHAMPOO
  46. KEBENE PLUS
  47. KINDER CHOCOLATE
  48. KINDER COUNTRY
  49. KINDER FELIE DE LAPTE
  50. KINDER MAXI KING
  51. KINDER SCHOKO-BONS
  52. KORILL
  53. LACALUT
  54. LE PETIT MARSEILLAIS - HAIR CARE RANGE
  55. LIBRA INTERNET BANK - DEPOZITE
  56. LISTERINE
  57. MALTA TRAVEL
  58. MATACHE MACELARU'
  59. MAXIMAG
  60. METRO CASH&CARRY
  61. MR. PROPER
  62. MUCOCONTROL
  63. MUCOSOLVAN
  64. NEGRO 2000
  65. NERVOCALMIN
  66. NEUMARKT
  67. NEUTROGENA
  68. NOROC
  69. OLYNTH
  70. OLYTABS
  71. OMV - DIESEL
  72. ORHIDEEA GARDENS
  73. OSCILLOCOCCINUM
  74. PARALELA 45
  75. PARASOFTIN
  76. PARUSAN
  77. PENNY
  78. POKERSTARS
  79. PROSTENAL PERFECT
  80. RAFFAELLO
  81. RECUPAR
  82. RYANAIR
  83. SALVIASEPT KIDS
  84. SANOHEPATIC
  85. SANYTOL
  86. SCANDIA SIBIU
  87. SELGROS
  88. SENDO
  89. SENSI BLU
  90. SEPTORAL
  91. S-LINE SISTEM
  92. STODAL
  93. SUPRAMAX ARTICULATII
  94. TIDE
  95. TIMISOREANA
  96. TOTAL CRUNCH
  97. TRANSPIBLOCK
  98. TRIFERMENT
  99. TUGRISS
  100. VEDIXIN
  101. VITARID-R
  102. VIVA CREDIT
  103. V-TAC - BECURI
  104. ZENELLA MED

 

Lista brandurilor care s-au promovat in perioada 3 feb - 5 feb pe Antena 3:

  1. ALEVIA
  2. ANGHIROL
  3. APIVITA - FACE CARE
  4. BIOFLU
  5. CAFFETIN - ANALGEZICE
  6. COLDREX (OMEGA PHARMA)
  7. DR. OETKER - PUDDING
  8. GOTHAER ASIGURARI REASIGURARI
  9. HEXORAL
  10. HEXORALETTEN N
  11. JOHNSON'S BABY SHAMPOO
  12. KRUK INTERNATIONAL [spot nou]
  13. LE PETIT MARSEILLAIS - HAIR CARE RANGE
  14. LIBRA INTERNET BANK - DEPOZITE
  15. LISTERINE
  16. MALTA TRAVEL
  17. NERVOCALMIN
  18. NEUTROGENA
  19. OLYNTH
  20. REVIGRIP SINUS [spot nou]
  21. RYANAIR
  22. SENATUL STIINTIFIC AL FUNDATIEI DAN VOICULESCU [spot nou]
  23. SENDO
  24. SENNALAX [spot nou]
  25. SENSI BLU
  26. TRIFERMENT
  27. TUGRISS
  28. VIVA CREDIT
  29. V-TAC - BECURI 

 

Lista brandurilor care nu au mai avut spoturi in perioada 3 feb - 5 feb vs 30 ian - 2 feb pe Antena 3:

  1. AFTIBLOCK
  2. ALMETTE
  3. ANTICARCEL
  4. ASPASIA
  5. ASTRA TRANS CARPATIC
  6. BERES DROPS
  7. BETANO
  8. BILLA
  9. BIXTONIM
  10. CALCIDIN
  11. CARMOL
  12. CARREFOUR
  13. CITROEN
  14. CLIMENUM
  15. CLINSIN MED
  16. CYMBIO
  17. DETRICAL
  18. DICARBOCALM
  19. DRI BUDDI
  20. DULCOLAX
  21. ESSENTIALE
  22. EUBIOTIC
  23. FARINGO HOT DRINK
  24. FARINGOSEPT
  25. FEMINOST
  26. FERRERO ROCHER
  27. FERVEX
  28. FITMAXX 5
  29. FLUEND
  30. FORTIFIKAT
  31. FUNDATIA DAN VOICULESCU
  32. GAZETA SPORTURILOR (CONVERGENT MEDIA)
  33. GRIPOVIT
  34. HEPATOPROTECT
  35. KEBENE PLUS
  36. KINDER CHOCOLATE
  37. KINDER COUNTRY
  38. KINDER FELIE DE LAPTE
  39. KINDER MAXI KING
  40. KINDER SCHOKO-BONS
  41. KORILL
  42. LACALUT
  43. MATACHE MACELARU'
  44. MAXIMAG
  45. METRO CASH&CARRY
  46. MR. PROPER
  47. MUCOCONTROL
  48. MUCOSOLVAN
  49. NEGRO 2000
  50. NEUMARKT
  51. NOROC
  52. OLYTABS
  53. OMV - DIESEL
  54. ORHIDEEA GARDENS
  55. OSCILLOCOCCINUM
  56. PARALELA 45
  57. PARASOFTIN
  58. PARUSAN
  59. PENNY
  60. POKERSTARS.RO
  61. PROSTENAL PERFECT
  62. RAFFAELLO
  63. RECUPAR
  64. SALVIASEPT KIDS
  65. SANOHEPATIC
  66. SANYTOL
  67. SCANDIA SIBIU
  68. SELGROS
  69. SEPTORAL
  70. S-LINE SISTEM
  71. STODAL
  72. SUPRAMAX ARTICULATII
  73. TIDE
  74. TIMISOREANA
  75. TOTAL CRUNCH
  76. TRANSPIBLOCK
  77. VEDIXIN
  78. VITARID-R
  79. ZENELLA MED

 

N-avem concluzie

Revenind insa la apelul Frontline Club, am retinut pasajul:

[...] sprijinind presa independenta, puteti ajuta la imbunatatirea calitatii presei romanesti. Va amintim ca in acest moment putinele institutii de presa care lucreaza in mod real pentru informarea cetatenilor, se lupta in cele mai multe cazuri pentru supravietuire iar jurnalistii sunt platiti adesea cu salariul minim pe economie.

Ei au cu adevarat nevoie de vizibilitate si fonduri pentru continuarea activitatii lor. 

-------
Acest articol face parte din seria editoriala "Etica in publicitate"


Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Related