CNA a aprobat difuzarea mesajului propus de Itsy Bitsy FM pentru sănătatea emoţională a copiilor

CNA a aprobat difuzarea mesajului propus de Itsy Bitsy FM pentru sănătatea emoţională a copiilor

Consiliul National al Audiovizualului a aprobat ieri difuzarea la radio şi TV, în calupurile publicitare, a unui mesaj despre importanîa timpului de calitate părinte-copil. Iniţiativa venită din partea Itsy Bitsy FM şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Dreptului Copilului şi Adopţie face parte dintr-o campanie amplă de conştientizare a părinţilor asupra importanţei timpului petrecut împreună cu copilul, care include in acest sens şi susţinerea iniţiativei legislative de declarare a zilei de 1 Iunie zi liberă naţională.

Mesajul care tocmai a fost aprobat de CNA: "Pentru sănătatea emoţională a copilului dumneavoastră, petreceţi cât mai mult timp cu el." va fi difuzat de toate radiourile şi posturile de televiziune din România în calupurile publicitare şi va ajunge la toţi părinţii.

Aceştia vor conştientiza faptul că sănătatatea emoţională a copiilor este la fel de importantă ca sănătatea lor fizică. După votul favorabil dat de membrii CNA urmează o dezbatere publică de 1 lună şi, în etapa următoare, măsura va fi pusă în aplicare.

Propunerea face parte din campania care susţine importanţa timpului de calitate petrecut de părinţi şi copii împreună, lansată în aprilie de grupul de inițiativă format din Itsy Bitsy FM, lideri de opinie - Andreea Marin, Virgil Ianțu și Tily Niculae -, specialiști psihologi, asociații de părinți şi Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție (ANPDCA).

Până nu de mult, sănătatea fizică a unui copil era prioritatea numărul 1. Noile studii demonstrează însă că cel puţin la fel de importantă este şi starea emoţională a copilului.

De aceea, credem că timpul petrecut de părinți cu copiii lor este cel mai valoros sprijin pentru asigurarea confortului emoțional al micuților. Chiar dacă uneori asta presupune un efort mai mare din partea părinților, noi îi încurajăm să petreacă cât mai mult timp cu copiii lor", a declarat doamna Gabriela Coman, președintele A.N.P.D.C.A.

Ma bucură faptul că, imediat după ce Senatul a decis ca 1 iunie să fie zi liberă, am primit un vot favorabil şi de la CNA. Trebuie să tragem un semnal de alarmă: copiii au nevoie să fie cât mai mult timp împreună cu părinţii lor, au nevoie să se joace, să vorbească, să facă lucruri împreună cu ei.

Dacă un copil nu petrece destul timp cu părintii, acest fapt va avea consecinţe grave asupra sănătăţii sale psihice şi emoţionale. Şi sunt sigură că toţi părinţii îşi doresc copii sănătoşi si emoţional, nu doar fizic.”, a afirmat Nadia Tătaru, Director General Itsy Bitsy FM.

Campania care susține această măsură şi iniţiativa legislativă pentru 1 Iunie zi liberă naţională a fost demarată în aprilie 2016 în urma semnalelor de alarmă ridicate de numeroase studii, care arată că 6 din 10 copii simt nevoia să petreacă mai mult timp cu părinții, deși doar 24% din părinți cred că timpul petrecut cu cei mici este prea puțin.

Pe măsură ce copilul crește, timpul petrecut cu părinții în timpul săptămânii și în weekend scade. Conform experților, timp de calitate nu înseamnă timp petrecut în aceeași cameră, ci ca părinții să fie prezenți 100% în relație, oferindu-le copiilor întreaga atenție.

Această campanie a inclus până acum şi acțiunile:

- o amplă campanie de informare după ce grupul de iniţiativă a lansat apelul către părinţi:  “Petreceți minimum o oră de calitate pe zi cu copiii voștri”;
- Parlamentul copiilor în care peste 200 de şcolari  au participat la dezbateri cu deputați și senatori și au sprijinit proiectul de lege 1 Iunie zi liberă;
- Cea mai mare sărbătoare de 1 Iunie petrecută de copii împreună cu părinţii lor în parcul Al. Ioan Cuza din Bucureşti, campanie amplă de promovare a jocului ca metodă de petrecere a timpului de calitate în famile etc.

17. 000 de români care sprijină inițiativa s-au alăturat acesteia pe pagina de Facebook 1 iunie zi liberă. Iniţiativa beneficiază de sprijinul autorităţilor, specialiştilor în educaţie şi psihologia familiei, asociaţiilor de părinţi, liderilor de opinie şi personalităţilor din lumea artistică care continuă să trimită mesaje de susţinere.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related