Bucharest Artworlds. Ediția locală a bienalei The Wrong #4 se deschide vineri, 14 februarie, la Rezidența BRD Scena9 și din 15 februarie la Point

Bucharest Artworlds. Ediția locală a bienalei The Wrong #4 se deschide vineri, 14 februarie, la Rezidența BRD Scena9 și din 15 februarie la Point

Vineri, 14 februarie, începând cu ora 19:00, pe strada I.L. Caragiale 32, are loc vernisajul expoziției Bucharest Artworlds at The Wrong Biennale #4, un proiect Artworlds, susținut de Fundația 9, Goethe-Institut București și Ambasada Suediei din Bucureşti.

Weekendul continuă cu tururi ghidate în prezența artiștilor locali și internaționali ce au loc la Rezidența BRD Scena9, urmate de o serie de prezentări și dezbateri despre cultura digitală și provocările scenei de artă, susținute la Point, Str. Eremia Grigorescu 10. Intrarea este liberă în limita locurilor disponibile.

Deschisă până sâmbătă, 29 februarie, expoziția centrală a Bucharest Artworlds at The Wrong Biennale #4 reunește o selecție de peste 15 artiști și proiecte locale și internaționale de artă contemporană care abordează cele mai noi tehnologii. Vizitatorii sunt invitați să descopere lucrările și să interacționeze atât cu proiecte prezentate în avanpremieră anul trecut în cadrul Radar și Binar, cât și proiecte aflate în premieră în România.

Conceptul expozițional și curatorial este semnat de Artworlds prin Lavinia Cazacu și Cosmin Mitea și reuneşte sub tema What is wrong with the artworld(s)? artişti precum Anna Ådahl (Suedia), Friedemann Banz și Giulia Bowinkel (Germania), Dorin Cucicov (România), Cip Făcăeru (România), Adrian Ganea (România), Maria Guzzi / Guță (România/ Elveția), Saint Machine (România), Nicolas Maigret | DISNOVATION_ORG (Franța), Mélodie Mousset (Franța), Tristan Daniel Nicolas (România/ Germania), Răzvan Pascu (România), Alina Rizescu (România), Maria Roszkowska | DISNOVATION_ORG (Franța), Jakob Kudsk Steensen (Danemarca), Mihai Zgondoiu (România).

Expoziția își propune să realizeze conexiuni între diferitele sfere ale scenei de artă și să aducă împreună artiști și profesioniști într-un demers de radiografiere a problemelor și provocărilor diferitelor lumi ale artei, în contextul accesibilizării oferite de noile tehnologii, dar și a limitărilor produse de acestea.

Zilele de 15 și 16 februarie sunt rezervate prezentărilor și dezbaterilor din cadrul Point unde aveți ocazia să îi intâlniți pe: Anna Ådahl, Andrei Breahnă, Suzana Dan, Ruxandra Demetrescu, Anca Drăgoi, Cornel Lazia, Saint Machine, Mélodie Mousset, Răzvan Pascu, David Quiles Guillo, Thorsten Wiedemann, Mihai Zgondoiu, Kristin Wenzel și Dan Benzakein. Aceste prezentări și dezbateri au ca punct de pornire întrebarea What is wrong with the artworld(s)?.

O serie de tururi ghidate au fost programate pentru vizitatori duminică, 16 februarie, începând cu ora 13.00, când în Rezidența BRD Scena9 veți putea cunoaște și autorii lucrărilor expuse. Tururi ghidate vor fi organizate și în weekendul 22-23 februarie, începând cu ora 17:30.

Printre proiectele selectate de Artworlds în cadrul bienalei se regăsește lucrarea de artă Di-Simulated Crowds a artistei suedeze Anna Ådahl care reprezintă o explorare a diferitelor categorii de mase care sunt urmărite și monitorizate. Lucrarea analizează modul în care software-ul de simulare a mulțimilor poate prezice și modela comportamentul nostru colectiv.

Anna Ådahl, Di-Simulated Crowds.

Sentientia este un proiect care își propune să reproducă experienţa unei creaturi conștiente care învață să interacționeze cu lumea exterioară folosind inteligenţa artificială. Inspirată de creația Doctorului Frankenstein, Sentientia trimite semnale audio în mediul înconjurător și așteaptă un răspuns pentru a crea o conexiune emoțională. Proiectul este realizat de Dorin Cucicov și a fost prezentat în Austria, în cadrul renumitului festival Ars Electronica, la ediția din 2019.

Palo Alto, lucrarea duo-ului artistic german Banz & Bowinkel, explorează relația dintre spațiile virtuale și cele reale și modul în care această relație devine tot mai indisolubilă odată cu avansarea tehnologiei. Astfel, în crearea acestei lucrări, computerul devine un instrument de investigare.

Dream Space Mechanics a lui Cip Făcăeru și Andrei Raicu este o compoziție audiovizuală tridimensională spațială în realitate augmentată, un experiment care se aventurează pe tărâmul neexplorat al realității augmentate, în care vizitatorul are posibilitatea să plaseze el însuși lucrarea în spațiul expozițional.

Predictive Art Bot pornește de la un algoritm care transformă titlurile știrilor din presă în concepte artistice. Proiectul a fost dezvoltat de grupul artistic Disnovation.org reprezentat de Maria Roszkowska și Nicolas Maigret și programat de Jérôme Saint-Clair. Predictive Art Bot eliberează artiștii de constrângerile creativității și dezvoltă idei care încă nu sunt puse în aplicare sau nu au fost concepute de oameni.

Disnovation.org, Predictive Art Bot.

Instalația prezentată în premieră de artistul Mihai Zgondoiu, Two other questions, propune vizitatorilor să contempleze la întrebările: „Care este recordul de stat în fața unei lucrări de artă?“ vs „Care este recordul de stat în fața unui ecran digital?”

Lucrarea colaborativă WWWA / What is wrong with the artworld(s)? reprezintă și subiectul central al acestei ediții, fiind un amplu demers de cercetare curatorială și documentare a scenei de artă început în 2019 și care se întinde pe parcursul a 7 ani. Proiectul implică atât artiști, curatori și profesioniști din lumea artei, cât și vizitatori ai expozițiilor, cu toții având posibilitatea de a contribui cu răspunsuri la întrebarea „What is wrong with the artworld(s)?”. Lucrarea prezintă răspunsurile și analiza întregului demers de cercetare care radiografiază scena de artă pornind de la o abordare democratică, în care diferiți actori ai scenei sunt invitați să participe.

HanaHana, proiectul realizat de Mélodie Mousset invită vizitatorul într-o călătorie palpitantă în adâncul minții. În lucrarea VR vizitatorul deține puteri magice și își dezlănțuie imaginația în lumile virtuale, în care devine el însuși creator.

Mélodie Mousset, HanaHana.

The Wrong Biennale este un eveniment global care își propune să dezvolte cultura digitală contemporană. Misiunea sa este aceea de a promova arta digitală contemporană către o audiență mai largă printr-un eveniment bianual care reunește o vastă selecție de lucrări de artă digitală, aducând în prim-plan artiști, curatori și instituții din scena culturii digitale de astăzi.

Artworlds reprezintă o serie de evenimente culturale pe teme actuale, relevante, care sunt utile publicului prin stimularea discuțiilor și prin angajamentul de a face arta și cultura accesibile atât la nivel național, cât și internațional. Astfel de evenimente variază de la găzduirea de expoziții temporare internaționale de artă contemporană până la organizarea de evenimente extinse la nivelul întregului spectru cultural (spectacole, conferințe și altele). Artworlds este ediția bucureșteană a The Wrong Biennale.

Bucharest Artworlds at The Wrong Biennale #4 este un proiect Artworlds finanțat de Fundația 9, Goethe-Institut București și Ambasadei Suediei din Bucureşti, susținut de Rezidența BRD Scena9 cu sprijinul Point, Cinetic, HTC, Samsung, IQads, Liliac, Maad București, comunicare: Cristina Zanfirescu, design grafic: Tristan Daniel Nicolas, design video WWWA: Ion Macarie, producție: Dana și Florin Butiseacă, custozi și voluntari: Bogdan Bălan, Ilinca Burlacu, Mara Cărutașu, Adriana Ciotău, curatori: Lavinia Cazacu și Cosmin Mitea, partener VR: Loop Virtual Reality Solutions, partener comunicatie: Andrei Cazacu, partener video: Black Horse Mansion, partener photo: Vlad Dumitrescu, print și tipar: Master Print Super Offset.

Expoziția rămâne deschisă până pe 29 februarie 2020.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related