Cu ajutorul tehnologiei, elevele din România au găsit soluții pentru probleme de care și tu te lovești

Cu ajutorul tehnologiei, elevele din România au găsit soluții pentru probleme de care și tu te lovești

Eleve din toată țara s-au înscris în competiția pentru fete Technovation! În cadrul competiției ele dezvoltă aplicații de mobil menite să ajute comunitățile care au nevoie să rezolve probleme pe care mulți dintre noi le întâlnim zi de zi. Cu ajutorul cunoștințelor de programare și dorinței de a transforma lumea din jurul lor într-un loc mai bun, fete cu vârste cuprinse între 10 și 18 ani oferă soluții inovatoare sub forma unor aplicații pentru mobil.

 

Technovation, competiția pentru fete pasionate de tehnologie

Elevele din România participă la competiția internațională Technovation. Aici au oportunitatea să își dezvolte abilitățile și să devină viitoare antreprenoare și lideri în domeniul IT. Cu sprijinul Asociației Adfaber, fetele pornesc încrezătoare în această competiție și au ocazia să se remarce prin acțiunile lor înainte de a termina școala.

Programul Technovation nu doar încurajează fetele să își construiască o carieră în domenii în care cunoștințele despre tehnologie, știință sau matematică sunt necesare, dar și le îndeamnă să folosească abilitățile pe care le au pentru a ajuta oamenii din jur. Temele competiției Technovation sunt:

  • sărăcie,
  • pace,
  • egalitate,
  • educație,
  • mediu,
  • sănătate.

Fetele dezvoltă aplicații de mobil prin care oferă soluții pentru aceste teme, iar echipele alese sunt premiate la nivel internațional, dar și național prin Asociația Adfaber și sponsorii care își doresc să le susțină.

 

Adobe și Fitbit susțin elevele din România care ajută lumea cu ajutorul tehnologiei

În calitate de sponsori naționali, Adobe și Fitbit au ales două idei de aplicații dezvoltate anul acesta și le premiază.

Adobe premiază echipa Safety in numbers pentru aplicația Safe Walk. Cu ajutorul aplicației, 5 eleve își propun să ajute fetele și femeile aflate în pericol pe stradă, hărțuite verbal sau chiar fizic. Aplicația funcționează inițial ca o alarmă, menită să sperie agresorul. Dacă agresorul continuă să hărțuiască victima și oprește forțat aplicația folosind butonul „STOP” (care este un buton fals), aplicația transmite locația, dar și live audio și video către prietenii utilizatorului.

Echipa Safety in Numbers a transmis:

„Technovation a fost prima noastră experiență în domeniul IT, domeniu în care majoritatea membrilor echipei dorim să excelăm pe viitor.

Până acum, a fost o competiție plină de descoperiri, muncă, dar și distracție. Ne-am înscris cu mult entuziasm care doar a crescut odată cu apropierea deadline-ului. În acest timp am învățat, alături de mentorul nostru, cum să construim, de la zero, o aplicație folosind platformele Thunkable și Firebase, cum să ne organizăm timpul și cum să ne împărțim atribuțiile în așa fel încât să avem o colaborare cât mai plăcută și eficientă. Într-adevăr, am întâmpinat diverse provocări pe parcurs, dar acestea doar au facilitat comunicarea echipei și transpunerea ideilor noastre din teorie în practică, mai exact în cod, astfel dezvoltându-ne gândirea algoritmică.

Proiectarea aplicației ‘Safe Walk’ ne-a ajutat să ne conectăm cu comunitatea noastră privind problema identificată și, într-un final, să îi găsim și creăm o soluție funcțională.”

 

Echipa susținută de Fitbit este S4G3Tech cu aplicația Minder. Această aplicație este menită să ajute persoanele care suferă de demență, punând la dispoziție exerciții de memorie. Elevele își propun să ofere pacienților posibilitatea de a folosi o aplicație în limba română pentru a-i ajuta să asocieze chipul persoanelor dragi cu numele acestora și pentru a le prezenta tutoriale despre sarcini zilnice simple.

Echipa S4G3Tech a transmis:

"Perioada actuală ne-a învățat importanța legăturilor interumane și ne-a arătat cât de repede se pot pierde. Astfel, trăind într-o comunitate apatică, am decis că trebuie să ne amintim să ne pese. Așa a luat naștere aplicația noastră, Minder, care este special concepută pentru persoanele care suferă de Alzheimer sau alte tipuri de demență.

Technovation este una dintre puținele competiții desfășurate în România care te provoacă să te dezvolți în domenii precum comunicare, IT, antreprenoriat și chiar design, reprezentând oportunitatea perfectă pentru noi, ca și echipă, de a evolua. Am pornit pe acest drum cu puțină experiență, dar cu sprijinul mentorilor și mânate de ambiție, am reușit să dobândim o multitudine de abilități și să facem față provocărilor. Acesta nu este sfârșitul drumului nostru, ci doar începutul.”

 

Adobe și Fitbit - Google, mai mult decât sponsori

Adobe și Fitbit se numără printre companiile care susțin educația și încurajează elevii să își urmeze pasiunile.

Fitbit: „Susținem cu entuziasm proiectul Minder, o aplicație comprehensivă în limbă română, care vine în sprijinul persoanelor suferinde de demență din România cu functionalitati esențiale care le permit să navigheze cu ușurință provocările pierderilor de memorie. Aplicația răspunde nevoilor reale ale unui grup țintă vulnerabil de sute de mii de utilizatori, nevoi insuficient adresate prin politici publice sau prin inițiative private. În plus, scopul ei generos este apropiat atât misiunii Google de a organiza informația globală pentru a o face universal accesibilă și folositoare, cât și misiunii Fitbit, aceea de a ajuta oamenii să trăiască o viață sănătoasă și activă."

 

Adobe„Ne-am bucurat să facem parte din proiectul Technovation și am fost entuziasmați să cunoaștem tinere talente, cu dorința de a se implica și a avea impact în societate, folosindu-se de beneficiile tehnologiei.

Mentorii din Adobe Romania au fost impresionați de profesionalismul și creativitatea soluțiilor implementate de către echipele participante. A fost o mare bucurie pentru ei să ofere sprijin pe parcursul procesului de implementare.

Technovation rămâne un eveniment excepțional și credem că experiența aceasta reprezintă un câștig pentru orice licean.

În ciuda unor condiții sociale mai puțin favorabile, cum este contextul pandemic, cu ajutorul tehnologiei, echipele și mentorii din Adobe au participat la exercițiul de a privi realitățile sociale cu care ne confruntăm din mai multe perspective pentru construirea unui viitor mai bun.”

 

Premiile oferite de către sponsorii naționali nu vor influența clasamentul în cadrul competiției Technovation. Proiectele echipelor sunt jurizate în lunile mai și iunie, iar rezultatele le vom afla de la organizatorii internaționali.

 

Adfaber organizează anual competiția Technovation 

Cu scopul de a aduce educația mai aproape de tehnologie și de a ajuta elevii din România să fie pregătiți în domenii relevante pe piața muncii, Adfaber dezvoltă numeroase proiecte și competiții. Asociația oferă resurse gratuite și ajută școlile din România să adopte tehnologia și să o folosească în folosul profesorilor și elevilor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related