RADIOAVENTURA: Turul României cu AUTORULOTA ZU: „E o provocare. Haideți să o facem să se întâmple!”

RADIOAVENTURA: Turul României cu AUTORULOTA ZU: „E o provocare. Haideți să o facem să se întâmple!”

RADIOAVENTURA: Turul României cu AUTORULOTA ZU poate fi considerată, fără nicio exagerare, ca fiind cea mai complexă campanie de radio implementată în ultimii doi ani în România. 3000 de kilometri. 2 autorulote. 2 săptămâni. 4 DJ-i Radio ZU. Peste 30 de oameni în echipa de producție. Transmisie live 24 de ore din 24 pe mediul online Radio ZU, cu interventii live pe radio în momente cheie are campaniei,  live-uri dedicate  paginilor de Facebook si Youtube ale radioului, dar și intervenții live pe ZU TV.

Într-o perioadă dificilă la nivel mondial, Radio ZU a avut curajul să se pună în mișcare în această călătorie care străbate România de la Nord la Sud și de la Est la Vest. Caravana Radio ZU a fost atent urmărită de presa națională, dar și de presa locală din fiecare oraș în care a poposit echipa Radio ZU.

„E o provocare. Haideți să o facem să se întâmple!”

 

Din punct de vedere tehnic, RADIOAVENTURA este posibilă datorită profesionalismului si implicării unei echipe de specialiști care au acceptat această provocare fără să clipească și au lucrat îndeaproape cu echipa tehnica Radio ZU.

 

“E aproape imposibil de realizat! E o provocare. Haideți să o facem să se întâmple!”, acesta a fost primul gând care i-a trecut prin minte lui Narcis Coste, manager OVN, direct responsabil pentru transmisiunea live.

„RADIOAVENTURA, presupune de fapt, o transmisie video live, non-stop (24/24) pe online și TV, din surse multiple cu dublă mobilitate: cea rezultată din deplasarea autorulotei pe parcursul a cca 3000 Km, și cea rezultată din mișcarea operatorului și a DJ-ilor atunci cȃnd vehiculul staționează. Proiectul este, cu adevărat, un real succes, nu numai mediatic (pentru Radio ZU) ci și tehnic (pentru OVN).”, continuă specialistul.

 

Cea mai mare provocare a fost cerința legată de conexiunea dintre autorulotă și regia din București care prevedea o continuitate funcțională de 100% a comunicației, în condițiile mobilității totale a surselor de semnal. Soluția a fost implementată prin transmiterea din mers, sau staționare, a semnalelor audio-video, prin intermediul sistemului echipat cu cartele de la 3 operatori GSM.

           

„În regia din București se realizează procesarea semnalelor (sincronizare video-audio, compunerea grafică) și producția finală (live online) care era distribuită: spre rețele publice Facebook, YouTube și spre studioul ZU TV (prin conexiune de fibra optica). În plus, special pentru această campanie, echipa OVN a dezvoltat o aplicație Android de localizare GPS, care monitorizează în timp real vehiculele în mișcare, marchează și măsoară traseul parcurs. În acest fel, am avut mereu un istoric precis al traseului și o evidență a distanței parcurse, iar toate aceste informații sunt trimise în regia din Bucuresti unde se generează, grafic, traseul pe o harta a Romȃniei alături de un “contor de kilometraj!”, conchide Narcis Coste.

 

Vizitatorii site-ului Radio ZU, pot urmări LIVE, pe hartă, localizarea caravanei RADIOAVENTURA și direcția de deplasare.

În conceptul acestei campanii, poziția celor două autorulote poate fi urmărită live în orice moment. Cum a fost posibil acest lucru a explicat Florin Stana, manager ProGPS, responsabil cu implementarea acestui proiect.

 

„În proiectul RADIOAVENTURA, ProGPS a asigurat transmisia în timp real a poziției celor două autorulote și afișarea lor pe harta interactivă din pagina web dedicată campaniei: radiozu.ro/radioaventura. Astfel, vizitatorii site-ului Radio ZU, pot urmări LIVE, pe hartă, localizarea caravanei RADIOAVENTURA și direcția de deplasare, datorită echipamentelor GPS instalate. Dovada succesului implementării soluției de monitorizare GPS, o reprezintă momentele în care publicul urmărește localizarea caravanei și vine în întâmpinarea echipei Radio ZU. De asemenea, este un reper și pentru cei care-și doresc să ajungă în punctele cheie in care staționează cele două autorulote!”, conchide specialistul.

„Facem totul ca această campanie să fie perfectă, pentru ca ascultătorii să ne audă, să ne vadă și  astfel să poată simți emoțiile prin care trecem.”

 

Vitală în organizarea campaniei a fost calitatea conexiunii la internet, o nouă provocare care a fost trecută cu brio de echipa RNT, companie care oferă suport pentru transmisii de date și acces Internet.

 

„Noi am lucrat cu 2 echipe, una pregătește circuitul și cea de-a 2-a echipă însoțește caravana. Amplasarea rulotelor în locația pre-stabilită se face fix in dimineața transmisiunii, iar noi trebuie să fim pregătiți să ajungem cu fibra optica în cel mai scurt timp, în punctul dorit.

Dormim foarte puțin spre deloc, dar când vezi atâta lume care vine și se bucură, când vezi cum te opresc oamenii prin orașe doar ca să facă o poza cu DJ-ii, când îi vezi atât de bucuroși la final, parcă primești energia de care ai nevoie ca să mergi mai departe, să reziști în continuare chiar dacă ești nevoit să folosești o scobitoare pentru a-ți ține ochii deschiși. Zi de zi stăm împreună, ne ajutăm reciproc, fiecare cu ce poate, nu contează că e sunetist, cameraman, fotograf, operator de cablu. Este de ajuns doar să spui că ai nevoie de ajutor și imediat îți sare cineva în ajutor. Totul doar pentru ca acestă campanie să fie perfectă, ascultătorii să ne audă și vadă, oferindu-le astfel toate resursele ca să simtă emoțiile prin care trecem.”, declară Gabriel Sârbu, reprezentant RNT.

 

Campania de radio organizată de Radio ZU și susținută de RT TAX poate fi urmărită live pe platformele Radio ZU (Facebook, Youtube, Visual Radio). 

„RADIOAVENTURA, Turul României cu Autorulota ZU” este un eveniment organizat în conformitate cu toate regulile privind prevenirea și controlul transmiterii infecției SARS-COV-2 în contextul pandemiei de COVID-19.

Ascultă Radio ZU pe toate frecvențele, dar și pe Aplicația mobilă disponibilă atât pentru Android, cât și pentru IOS.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related