În prima rezidență de digital storytelling, jurnaliști și creatori de conținut scot la lumină cele mai noi ținuturi de pe Via Transilvanica, în Rucsacul cu Povestiri

În prima rezidență de digital storytelling, jurnaliști și creatori de conținut scot la lumină cele mai noi ținuturi de pe Via Transilvanica, în Rucsacul cu Povestiri
  • 1000+ de km vor fi stăbătuți pe jos și cu mașina, în căutare de povești de spus și experimentat din 31 de comunități locale, pe parcursul a 10 zile, în cele mai recent marcate porțiuni de cărare
  • Vloguri, bloguri, articole și postări vor contura noi trasee culturale
  • Debutul Rucsacului cu Povestiri se face odată cu lansarea primei povești în sunete a Via Transilvanica, noul EP drum, semnat de Electric Brother
  • Orga bisericii fortificate din Dârjiu devine instrument virtual
  • Poveștile Via Transilvanica și EP-ul drum vor întâmpina angajații și vizitatorii Sky Tower din București, într-o activare multimedia
  • În septembrie, poveștile de pe Via vor fi aduse la București, la Muzeul Țăranului Român, într-un eveniment de trei zile, deschis publicului larg

În 2022, Rucsacul cu Povestiri de pe Via Transilvanica scoate la lumină, prin materiale multimedia, 50 de obiective de patrimoniu cultural, comunități etnice, antreprenoriate locale, gastronomie, natură și localități uitate. Toate acestea sunt poveștile ce vor intra în „Rucsacul” cu care fiecare călător se poate echipa înainte să străbată drumul care unește România, de la Nord, la Sud, prin cărarea marcată de voluntari și membri ai asociației Tășuleasa Social.

Cronicari Digitali, alături de Raiffeisen Bank România, continuă al doilea an de rezidență itinerantă de digital storytelling care pune în valoare patrimoniul cultural de pe Via Transilvanica. În 2022 prin Rucsacul cu povestiri de pe Via Transilvanica vor fi descoperite și aduse în atenția publică cele mai noi ținuturi marcate pe Via, respectiv Terra Banatum, Terra Dacica și Terra Romana (județele Caraș-Severin, Hunedoara și Alba). Sursele poveștilor spuse în mediul digital vor pleca de la Ghidul Drumețului, disponibil pe viatransilvanica.com, și vor dezvolta repere de călătorie culturală cu acces la experiențe locale inedite.

"Via Transilvanica face istorie fără îndoială. Mii de oameni și de comunități se schimbă pe parcursul acestui drum. Este ceea ce ne-am gândit și ne-am propus de la începutul acestui proiect unic cu partenerii noștri de la Tășuleasa Social! Suntem fericiți că am putut să fim parte și să susținem încă de la început drumul care uneste. Povestea merge mai departe și acest proiect, Rucsacul de Povestiri de pe Via Transilvanica, spune minunat o parte din ea!", spune Corina Vasile, Director Comunicare și Sustenabilitate Raiffeisen Bank România.

În iulie, 15 jurnaliști și creatori de conținut pleacă 10 zile într-o călătorie de cercetare și documentare pe un traseu care străbate 31 de localități, parcurs pe jos și cu mașina, alături de localnici și ghizi. Printre co-autorii poveștilor din rucsac se află jurnaliștii Toader Păun, Diana Popescu, Alex Andronic, creatorii de conținut Andreea Balaban, Teodora Istrati aka Teo’s Kitchen, Cristi Dandeș, Ana Rubeli, Bogdan Buzuleac, Silviu Barbul, Emilia Morariu, Adrian Dan și Răzvan Moței.

drum, sountrack-ul ViaTransilvanica

„Rucsacul cu Povestiri de pe Via Transilvanica” ia startul odată cu prima poveste de pe Via, în sunete: noul EP al Electric Brother, drum, cu piesele Huțulna, Lemnoit și Norga. Anul trecut, Cristi Ștefănescu a mers pe Via alături de Cronicari Digitali pentru sound recording. După aproape un an de pregătire a acestui EP, Electric Brother sintetizează în piese înregistrări care însumează de 11 ori sountrack-ul „Titanic” și surprinde 146 de sunete distincte de pe Via. Printre ele, pași de drumeț pe cărare, dinți de pieptene la dărăcit de lâna, fierăstraie și rindele de lemn, sunet de tilincă, suflat de cel mai vârstnic huțul, de fluier, dar și de fus, în toarcerea lânei, clopote, toacă, ceasuri sau note de orgă din Mediaș și Dârjiu.

Albumul drum este un proiect care nu se putea realiza fără suținerea prietenilor de la Cronicari Digitali și Raiffeisen Bank România, cărora le mulțumesc pentru că dau glas culturii autentice”, spune Electric Brother.

drum poate fi ascultat gratuit pe toate aplicațiile audio ale muzicianului și pe site-ul art.raiffeisen.ro și cronicaridigitali.ro.

Important este și faptul că, pentru prima dată, orga bisericii fortificate din Dârjiu, aflată în Patrimoniul UNESCO, devine instrument virtual, odată cu înregistrarea fiecărei note și ton, pe parcursul călătoriei de pe Via din 2021, grație proiectului de rezidență culturală itinerantă.

Timp de o săptămână de la lansare, printr-o activare multimedia specială, poveștile Via Transilvanica și EP-ul drum vor întâmpina angajații și vizitatorii Sky Tower din București.

Rucsacul cu povestiri de pe Via Transilvanica, la București 

Poveștile culese în Rucsac de jurnaliști și creatori de conținut vor fi concentrate în trei zile de eveniment la Muzeul Țăranului Român, între 9 și 11 septembrie. Vizitatorii vor avea acces la expoziții foto și proiecții video cu locurile și obiectivele descoperite în cei doi ani de când Cronicari Digitali, alături de Raiffeisen Bank România, organizează rezidența de storytelling digital pe Via Transilvanica.  Tot la Muzeul Țăranului Român vizitatorii vor putea cunoaște producători și meșteșugari locali de pe Via Transilvanica. Mai mult, bucureștenii vor putea mânca preparate bazate pe rețete de pe Via, însoțite de poveștile localnicilor, curatoriate de bloggeri și vloggeri de food cunoscuți.

Media si social media lucrează pentru comunitate

În 2022, Rucsacul cu Povestiri de pe Via Transilvanica continuă povestea celui mai amplu proiect de storyteling digital dedicat comunităților locale. Experiențele și descoperirile jurnaliștilor și creatorilor de conținut vor putea fi urmărite cu ajutorul #cronicaridigitali, pe cronicaridigitali.ro, într-un jurnal zilnic de călătorie la radio, dar și în online și print.

„Suntem în cel de-al doilea an de rezidență pentru povestitorii digitali, un proiect unic în România. Dar utilitatea lui este cheia în care trebuie citit proiectul. În 2021, 1 din 2 utilizatori de Instagram au fost pe Via Transilvanica și i-au aflat poveștile, 10 % din totalul utilizatorilor de Social Media din țară au putut descoperi comunități uitate sau lăsate în umbră. Pentru noi acest reach se traduce în contribuția publicului la creșterea economiei locale, odată cu includerea în vacanțe sau călătorii a destinațiilor de pe Via Transilvanica sau achiziționarea de produse locale- sobe și șeminee din teracotă lucrată manual, obiecte de sticlărie, vinuri bune, bunătăți pentru cămara și lista continua”, afirmă Silvia Teodorescu, fondator Cronicari Digitali.

Despre rezidența itinerantă de digital stoytelling pe Via Transilvanica

Via Transilvanica, proiect al organizației Tășuleasa Social, este cel mai puternic traseu de călătorii tematice din România. Pe un parcurs de aproximativ 1.400 de kilometri, unește România de la Putna, la Drobeta Turnu‑Severin printr-o cărare marcată și amenajată. Acest traseu poate fi parcurs după voia călătorului, fie pe etape, fie în întregime, pe jos, cu bicicleta, sau chiar și călare. Drumul traversează zece județe, 60 de comunități și promovează valorile culturale, etnice, istorice și naturale și diversitatea României în spiritul „turismului lent”.

Raiffeisen Bank România, partener strategic al Via Transilvanica, s-a implicat în derularea proiectului încă de la momentul ideii lui, în 2018, prin sponsorizari și voluntariat. La intersectia dintre responsabilitate și asumarea rolului de facilitator al prosperității unei societăți, banca contribuie prin Via Transilvanica la doua obiective de dezvoltare durabilă - SDG 10 „Până în 2030, susținerea si atingerea progresivă a creșterii veniturilor unui procent de 40% din populatia cu venituri reduse, la o rată mai mare decât venitul mediu la nivel național”, prin facilitarea dezvoltării rurale și urbane durabile și SDG 11 Consolidarea eforturilor pentru protejarea patrimoniului cultural și natural al lumii” prin învățare, educare și susținerea proiectelor strategice pe această coordonată.

Din 2021, Cronicari Digitali derulează, în parteneriat cu Raiffeisen Bank, un proiect multianual tip rezidență itinerantă de digital storytelling pentru a pune în valoare patrimoniul cultural și antreprenoriatele în dezvoltare de pe Via Transilvanica. Astfel a fost realizată prima monografie digitală de pe Via, odată cu parcurgerea ei în premieră, de la un capăt la celălalt, într-un Heritage Trip special, la care au participat peste 20 de creatori de conținut (blogeri, vlogeri, instagrameri), producători video și soundtrack, jurnaliști, copywriters, fotografi profesioniști. Povestea Via Transilvanica a atins în 2021 10% din totalul utilizatorilor de rețele social media din România. 1 din 2 utilizatori de Instagram din România a fost pe Via Transilvanica pe parcursul proiectului. Peste 20 de materiale multimedia au spus povestea comunităților de pe Via, majoritatea necunoscute publicului larg.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related