Tehnica de evaluare comparativa a caracteristicilor mai multor marci de produse anonime (indeosebi alimentare), prezentate unui grup de consumatori in cadrul unui interviu personal, grup de discutie, intr-un spatiu public etc. Numele marcii, ambalajul, pretul si alte elemente ale mixului de marketing - care ar putea influenta decizia de cumparare/preferintele asupra marcii - nu sunt dezvaluite consumatorilor, astfel ca acestia nu cunosc pe care dintre marci au testat-o (de unde si numele de test "orb").


![[Marcom 2021] Roxana Memetea: Pandemia a dat reteta peste cap si a lasat loc si de experiemente si inovatie si unor branduri le-a dat mai mult curaj](https://media.iqads.ro/2021/02/dsc-9043-cover-410.jpg)
![[Buticuri Creative] Simona Hancu: Conteaza marimea cat sa stii tu unde vrei sa joci](https://media.iqads.ro/2019/11/simona-2-cover-410.jpg)
![[Weekend Watch List] În viitor, într-o lume fără ciocolată](https://media.iqads.ro/2018/08/collage17-2-cover-410.jpg)
















