Gama sortimentala

Ansamblu omogen de produse, destinat satisfacerii aceleiasi nevoi generice. Cand o firma realizeaza un numar mare de produse, le regrupeaza in clase (familii) de produse, fiecare reprezentand o gama distincta (spre exemplu, produse lactate, preparate din carne, produse de panificatie s.a). Numarul si diferentierea gamelor de produse reflecta gradul de diversificare. Structura gamei trebuie sa fie echilibrata - trebuie sa includa produse repartizate armonios, in diferite faze ale ciclului de viata comerciala a marcii. Fiecare gama se compune dintr-un numar variabil de linii de produse apropiate (spre exemplu, lapte de consum, cascaval, inghetata), alcatuite, la randul lor, din unul sau mai multe articole individuale, dezvoltate pornind de la un produs de baza, foarte atractiv (produs de apel) sau de inalta tehnologie (produs-fanion/de prestigiu). Si acestea pot avea mai multe variante sau modele (diferite ambalaje, forme, dimensiuni, greutati, sistem de culori, design etc). O gama are patru coordonate dimensionale: largime (numarul de linii), lungime (numarul de articole ale tuturor liniilor), profunzime (numarul de modele ale fiecarui articol al unei linii, insumate), omogenitate (gradul de asociere a diferitelor linii de produse - produsele firmei pot fi distribuite prin intermediul acelorasi canale de distributie, satisfac aceleasi nevoi sau nevoi diferite etc).


Articole in care e folosit acest termen