In cadrul unei operatiuni promotionale, serviciu telefonic gratuit pus la dispozitia publicului de un abonat profesional (o companie/institutie), intr-o zona geografica, o anumita perioada de timp, in scopul obtinerii de informatii complementare asupra unui nou produs/serviciu lansat pe piata, organizarii de actiuni promotionale, teste si studii de piata, aflarea doleantelor clientilor etc. Exemplu: numar identificat prin prefixul 0800 (urmat de sase cifre) in Statele Unite, Franta, Italia, Marea Britanie, Canada etc. In Franta exista circa 13.000 de asemenea numere (5% din companii utilizeaza un numar verde). Sunt utilizate, de asemenea: 0801 (numar azur) - costul convorbirii este suportat de apelant la nivelul unui apel local, indiferent de distanta; 0802 si 0803 (numar indigo) - pret variabil, rezultat din combinarea formulelor precedente. In Romania, primele servicii telefonice gratuite au fost oferite de Coca-Cola Infoline, Zepter (prefix 01 808). La TIBCO 2001, Romtelecom a lansat serviciul telefonic gratuit Telverde, identificabil prin prefixul 0800 (urmat de cinci sau sase cifre).



















![[De urmărit] Alexandra Ciucanu: Instagramul, ca orice rețea socială, cere de mâncare. Poți crește în funcție de energia pe care o pui acolo](https://media.iqads.ro/2023/07/alexandra-c-cover-410.jpg)




![[PR & Comunicare 2023] Ioana Duca și Nicoleta Apostol: Uneori brandurile abordează PR-ul ca un panaceu pentru lucrurile care nu funcționează și care au nevoie să fie „înfrumusețate”. Mi-aș dori să scăpăm de această percepție disfuncțională](https://media.iqads.ro/2023/05/pr-pastel-cover-410.jpg)




![[PR de criză] Roxana Dibă: Există o lipsă de răbdare și o obsesie de a transforma orice criză în oportunitate](https://media.iqads.ro/2022/09/roxana-diba-golin-3-cover-410.jpg)










