Modalitate de promovare a vanzarilor firmei, constand in posibilitatea oferita clientelei de a beneficia, temporar, de avantajele unei operatiuni promotionale - reducere a pretului de vanzare, vanzari grupate, recompense, cadouri promotionale etc. O oferta promotionala este articulata in jurul mai multor elemente: - un beneficiu (material sau psihologic) menit sa-l incite la actiune pe consumator, sa-l determine sa-si schimbe comportamentul obisnuit de cumparare. Exemplu: posibilitatea de a face economii sau de a primi un cadou, speranta intr-un castig exceptional, satisfacerea curiozitatii, recunoastere (prin notorietatea marcii) etc; - tehnicile promotionale utilizate: prime si cadouri (directe sau diferite), reduceri de pret, vanzari grupate, oferte rambursabile, cupoane sau bonuri de reducere, incercare gratuita, jocuri si concursuri s.a.; - avantajul concret oferit consumatorului: un avantaj imediat sau ipotetic, sub forma de reducere de pret, un castig, un cadou, cantitate in plus de produs s.a.; - temele si actiunile prin care se urmareste ca oferta promotionala sa devina cat mai atractiva, contribuind la intarirea prestigiului marcii (spre exemplu, apropierea de consumatorul-tinta, utilizarea de tehnologii noi s.a.).







![[PR de criză] Iuliana Floricică: Există o responsabilitate mai mare în alegerea pilonilor de comunicare și folosirea unor mesaje adecvate, care să nu deranjeze. Asta poate duce însă și la diluarea autenticității și ipocrizie](https://media.iqads.ro/2023/04/iuliana-floricica-cover-410.jpg)










![[HOW TO] "Dă-mi banii tăi. Metodă de copywriting". Persuasiune în masă, dar unul câte unul](https://media.iqads.ro/2017/07/cover21-cover-410.jpg)
![[Branduri in promotie] Monica Eftimie (KFC Romania): Cautam sa oferim clientilor promotii contextuale, potrivite pentru un anumit moment sau o anumita situatie](https://media.iqads.ro/2016/10/monica-eftimie-chief-marketing-officer-kfc-cover-410.jpg)
![[Out of Office] Alina Galeriu: Respect timpul pe care il aloc familiei si planific cu rigurozitate proiectele de la serviciu astfel incat sa ma asigur ca nu apar “urgente”](https://media.iqads.ro/2016/08/alina-galeriu-cover-410.jpg)
![[SMARK KnowHow: Promotions Now 2015] Corporatii la promotie](https://media.iqads.ro/2015/03/y6a7894-cover-410.jpg)
![[SMARK KnowHow: Promotions Now 2015] Promotii de sorginte antreprenoriala](https://media.iqads.ro/2015/03/y6a7841-cover-410.jpg)


![[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de BTL - Shopper Marketing] Raluca Samoila: Confruntati cu situatii limita, multi clienti au fost mai deschisi sa incerce idei noi](https://media.iqads.ro/2014/10/raluca-samoila1-cover-410.jpg)














