Cum să enervezi consumatorii. Capitolul: definiția familiei și marketingul

Cum să enervezi consumatorii. Capitolul: definiția familiei și marketingul

[UPDATE] Pe langa scuze, Hollywood Multiplex vine si cu o solutie concreta: lansarea, incepand de azi, a unei game noi de pachete Family Inspired by Raluca. Aceasta contine trei tipuri de pachete, iar unul dintre ele este conceput special pentru familiile monoparentale:

Family: un adult + un copil; un adult + doi copii sub 12 ani
Family L: doi adulti + un copil sub 12 ani
Family XL: doi adulti + doi copii sub 12 ani

 

Comunicatul care anunta noua gama are chiar si o declaratie de la cea care a pornit toata controversa:

"Ma bucur ca mesajul meu a fost auzit si nu a ramas fara raspuns. Faptul ca Hollywood Multiplex a inteles cu adevarat problema si a reusit intr-un timp atat de scurt sa se mobilizeze si sa modifice oferta mi se pare extraordinar. Chiar daca poate parea un pas mic acum, este un pas care anunta o schimbare, in primul rand de mentalitate, in ceea ce priveste familia monoparentala. Un pas spre normalitate!", spune Raluca Zdrobis, blogger @ beautybyjules.ro.

"Noile pachete Family Inspired by Raluca si oferirea lor clientilor nostri intr-un timp atat de scurt sunt un raspuns la ecoul emotional pe care mesajul Ralucai Zdrobis l-a avut asupra noastra. Am fost profund impresionati de povestea ei si am decis ca noile pachete sa ii poarte numele, pentru ca, datorita ei, familiile monoparentale din Romania au acum pachete dedicate la Hollywood Multiplex", declara Gianina Ciobanu, General Manager al Hollywood Multiplex. 

 

Textul initial

Din multele gafe recente ale celorlalti, companiile ar putea lua in calcul cateva aspecte ale comunicarii, inainte sa se loveasca punctual de ele:

1. In weekend, oamenii au mai mult timp sa analizeze greselile decat in timpul saptamanii, cand sunt ocupati cu jobul si politica

2. Cuvintele sunt importante

3. Anumite cuvinte sensibile devin purtatoare de electricitate in anumite contexte sociale

Cum ar fi, de exemplu, familia in Romania ultimului an. Sub presiunea Coalitiei pentru Familie, a definitiilor din ce in ce mai absurde venite de la personaje dubioase, a supra-folosirii sintagmei familie traditionala, a referendumului care isi face acut loc in realitate, a restrangerii unor drepturi si a impartirii oamenilor in functie de ele, familie a devenit un cuvant care trebuie gestionat cu multa grija in Romania. Si, mai ales, definitia ei, indiferent ca vine de la politicieni sau manuale de marketing.

Lucru pe care l-a descoperit Hollywood Multiplex in weekendul acesta intr-un mod destul de dureros. Totul a pornit de la o oferta promotionala Family:

Tip de oferta care se regaseste in serviciile si altor companii, asupra carora nu a cazut inca atentia publicului. 

Raluca Zrobis, o mama singura cu doi copii, a povestit pe blogul ei, intr-un post intitulat: Hollywood Multiplex vs. familia monoparentala, cum aceasta oferta ar putea fi discriminatorie pentru familiile cu un singur parinte. Iar experienta directa cu oamenii de la casa nu au facut decat sa inrautateasca situatia:

 Replica ei a fost de milioane: Doamna, nu intelegeti ca nu exista familii cu un singur adult? Familia are doi adulti si unul sau doi copii…sau, in cazuri mai rare, mai mult de doi…. 

Nu pot sa va explic cat de tare m-au ranit vorbele ei. In primul rand pentru ca familia mea – da, o numesc famile indiferent de ce va spune constitutia – este una misto, asa, schioapa de un al doilea parinte cum este ea. 

Postarea a fost share-uita intens pe Facebook, cu comentariile aferente, care au facut trimitere imediata la o alta entitate care vrea sa redefineasca familia in Romania. Apoi, intregul scandal a fost preluat de presa generalista:

 

 

 

 

 

 

In urma multor comentarii de acest fel, cei de la Hollywood Multiplex si-au cerut scuze. Prima data pe blogul Cristinei Bazavan, care le-a cerut o reactie, si apoi in presa si pe pagina de Facebook a companiei: 

 

Scuzele companiei nu au potolit discutia, dupa cum o arata comentariile la postarea respectiva.

Din contra, ea a continuat fix pe acest subiect: cat de atent trebuie sa fie marketingul la contextul social si conversatiile sensibile care au loc aici si cum ar trebui companiile sa isi adapteze discursul in functie de aceste teme: 

 

 

Si asta, dupa ce vineri scriam despre o alta gafa de comunicare, pornita tot de la un cuvant.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related