Razvan Capanescu (Chief Creative Officer la Publicis Bucharest, vicepresedinte ADC Romania si membru al juriului ADC*RO Awards 2012) despre prima editie a competitiei ADC in Romania. Juriul este condus de Toni Segarra (Executive Creative Director al agentiei *S,C,P,F… Barcelona), iar inscrierile se incheie pe 15 noiembrie 2012.
IQads: La care dintre categoriile competitiei te astepti sa primiti cele mai valoroase inscrieri? La ce categorie crezi ca Romania a stat mai prost anul asta si vor fi mai putine inscrieri bune?
Razvan Capanescu: In mod surprinzator, cred ca cele mai valoroase inscrieri vor veni anul acesta la categoria Integrated si Direct. Poate si pentru ca, din cauza crizei, a fost descoperita la adevarata valoare media castigata si nu platita.
Cel mai prost cred ca Romania va sta la capitolul TV in 2012 - calupul publicitar a devenit oglinda miilor de focus grupuri care au inlocuit decizia desteapta de marketing. Scutecele facute din acele hartii de testat produsul creativ tin loc de scenarii zilele astea, asta e partea cea mai trista.
IQads: Lucrarile castigatoare la editia locala ADC*RO sunt inscrise in competitia europeana ADC*E. Cum vezi creatiile romanesti in context european?
Razvan Capanescu: Sunt convins ca avem lucrari (deocamdata nu tocmai multe) ce pot sta umar la umar cu orice lucrari produse in Europa. Ca dovada rezultatele obtinute deja de Romania anul acesta la Cannes, Portoroz sau Cresta. Sunt convins ca aceste rezultate vor fi confirmate in curand si la urmatoarele Epica si Eurobest. Tocmai de aceea avem nevoie de un festival ADC puternic in Romania, sa demonstram ca este vorba de un standard creativ ridicat si constant aici, ca suntem un fel "brazilienii" Europei si ca celelalte rezultate internationale nu sunt accidente fericite.
IQads: Avand in vedere bugetele scazute din perioada asta, de ce merita sa investeasca agentiile romanesti intr-o competitie locala in loc sa pastreze bugetul pentru inscrierea la o competitie internationala?
Razvan Capanescu: Asa cum spuneam si mai sus, daca nu reusim sa demonstram ca standardul creativ este o preocupare constanta a agentiilor romanesti, vom sfarsi prin a ajunge o piata de adaptari (a unor campanii facute in alte tari, care au acel drive creativ). Si abia atunci meschinele lupte ale acestei industrii locale vor fi devoalate in ridicolul lor complet. Dar va fi prea tarziu. Insa incercam sa impiedicam acest lucru si sa confirmam inca o data ca meritam sa fim cea mai premiata/admirata natiune din regiune atunci cand vine vorba de industrii creative (da, imi permit chiar sa extrapolez dincolo de publicitate).
IQads: In conditiile in care juratii vor recunoaste agentia care a inscris fiecare lucrare, cum se asigura corectitudinea jurizarii?
Razvan Capanescu: In primul rand, cred ca am ajuns la maturitatea de a ne privi in ochi si a ne spune verde in fata daca o campanie este sau nu merituoasa si de ce. Cu asumarea injuraturilor si scuipaturilor ce-or sa incumbe. Apoi, juriul este format dintr-un numar mai mare si impar de membri, tocmai pentru a ajuta formarea unei majoritati convingatoare. Peste toate, vine prezenta unui Presedinte de juriu din strainatate, de o probitate profesionala ireprosabila, care va asigura ponderea corecta a argumentelor si obiectivitatea deciziilor.
























