[Digital in PR] Catalina Rousseau (Stan): Avem in derulare un proiect imens, insemnand doar digital PR pentru guvernul din Republica Moldova

[Digital in PR] Catalina Rousseau (Stan): Avem in derulare un proiect imens, insemnand doar digital PR pentru guvernul din Republica Moldova

Anul acesta la Gala PR Awards, categoria cu cele mai multe inscrieri e Digital PR & Social Media. Am vorbit cu reprezentantii agentiilor de PR din Romania despre felurile in care dezvoltarea digitalului le-a influentat business-ul. Vedeti raspunsurile oferite de Catalina Rousseau (Stan), Presedinte si CEO, BDR Associates.

Le ofera mediul digital oportunitati mai creative agentiilor de PR?
Faptul ca mediul digital este un boom al comunicarii din ultimii ani este incontestabil si asta explica probabil popularitatea in randul agentiilor care sunt interesate sa se inscrie  in cursa pentru  a obtine diverse premii. O campanie gandita in digital atinge imediat audientele, mesajul trimis online se declina usor si se multiplica cu viteza cu care prolifereaza si hidra de apa dulce :-) Mediul digital inseamna cea mai rapida si mai directa comunicare a unui mesaj, fie el dramatic sau fericit, influenteaza si castiga adepti sau isca controverse, mobilizeaza mase pentru cauze inalte sau demobilizeaza, dar nu putem spune ca domina comunicarea prin creativitate. Misiunea digitalului este informarea imediata a unor grupuri sau comunicarea intre grupuri, penetrarea rapida a unor medii cu discurs adecvat. Foarte important: PR-ul clasic si cel digital nu se exclud, nu se inlocuiesc, ci se completeaza, digitalul fiind o forma relativ noua de exprimare intr-o evolutie inevitabila a formelor comunicarii, in pas cu progresele civilizatiei. Era comunicarii digitale ne-a transformat in cetateni ai  satului planetar (un "global village" pronosticat inca de pe la mijlocul anilor '90 ), ne-a adus instrumente fantastice pentru a ne face bine meseria intr-o lume noua, ne-a apropiat de audiente si ne-a apropiat  in general, unii de altii, cu alte cuvinte era digitala desavarseste actul comunicarii.

Proportia din cifra de afaceri a agentiei care se datoreaza proiectelor digitale si evolutia ei in timp 
Greu de estimat, toate proiectele noastre includ componente de digital PR, de la campanii gandite pe social media, parte din structura unui proiect strategic de anvergura, la simple administrari de pagini de Facebook, Twitter sau postari de pop up ads pe website-uri, in functie de obiective. Avem in derulare pe urmatorii 3 ani un proiect imens, insemnand doar digital PR pentru guvernul din Republica Moldova, pe care l-am pornit cu doi ani in urma si care a crescut in timp, implicand resurse profesionale extinse din partea agentiei, adica o intreaga echipa de specialisti de la Bucuresti si de la Chisinau, intrucat se lucreaza zilnic si la foc continuu. Proiectul  implica utilizarea celor mai avansate tehnici si platforme create pentru comunicarea digitala si am invatat foarte multe, din mers, ca sa  putem raspunde prompt exigentelor si  cerintelor inalte  ale moldovenilor.

Serviciile oferite in aria digitala
Cream si  administram conturi pe retele de socializare cum sunt Facebook, Twitter, LinkedIn sau alte retele de socializare, inclusiv cele dedicate unei regiuni geografice anume si unor audiente specific, cum ar Odnoklassniki pentru tarile CIS, in care utilizam limba rusa; dezvoltam si asiguram managementul pentru diverse comunitati online  in cadrul retelelor de socializare; dezvoltam campanii online in care mixam crearea de continut dedicat cu elemente de advertising; elaboram si instrumentam campanii adresate bloggerilor relevanti pe diverse domenii; asiguram livestreaming pentru evenimente; exploram si valorificam toate oportunitatile de comunicare digitala care se nasc in mediul online, cum ar fi Pinterest, Instagram, YouTube, Slideshare atat pentru a le integra in campaniile de comunicare pentru diversi clienti, in cazul in care se pot aplica, dar si pentru propriul nostru proces de invatare. Alaturam aici, bineinteles, si dezvoltarea de website-uri, inclusiv pe platforme foarte specializate cum ar fi Drupal sau Joomla, precum si dezvoltarea de aplicatii multimedia, videografice pentru campanii virale etc. Procentajele sunt variabile, cu exceptia acelor proiecte in care comunicarea digitala reprezinta suta la suta din asistenta profesionala asigurata clientului. Suma competentelor de mai sus este cel mai bine gestionata in departamentul de creatie si, respectiv, cel de digital care functioneaza in structura agentiei BDR Associates.

Investitiile agentiei in dezvoltarea competentelor de digital ale echipei 
Traininguri si practice development, foarte mult "on the job training" pentru ca avem unii clienti care doresc sa fie in rand cu lumea cea mai avansata, din perspectiva comunicarii digitale si a prezentei in social media. Asa invatam, caci nu avem de ales :-)

Influenta dezvoltarii digitalului in procesul de recrutare in agentie. Noi cerinte obligatorii? 
Nu, in nici un caz. Criteriile noastre de angajare sunt construite pe niste valori umane in primul rand, prioritare fiind caracterul persoanei si dorinta de a  evolua. Competentele se castiga prin procesul de invatare, in orice domeniu. Ne bucuram cand oamenii devin initiati, apoi profesionisti redutabili, in agentie, pentru ca oferim un mediu de lucru care se axeaza pe dezvoltare personala si profesionala si pe un trainic spirit de echipa. Nu trebuie sa te nasti dotat pentru digital, nu e matematica. Digitalul se invata ca orice meserie.

Cat de bine s-au adaptat agentiile de PR nevoii brandurilor de a fi prezente in mediul online
Am sa va raspund alfel: fac parte de 7 ani din juriul international pentru  Excellence Awards acordate in Europa de catre publicatia Communication Directory. Particip de tot atatia ani la sesiunea finala de jurizare a finalistilor, in care ne intalnim toti membrii juriului, sefi de agentii din toata Europa, discutam pe marginea proiectelor calificate si decidem castigatorii. Cred ca putini au fost anii (daca o fi fost intr-adevar vreunul) in care sa nu fie remarcata admirativ  industria de comunicare din Romania si sa nu fiu intrebata direct de catre colegii mei din alte tari de ce sunt atat de speciale proiectele propuse de agentiile din Romania. Prin urmare avem una din cele mai puternice si mai creative industrii de comunicare, flexibila si capabila sa se reinventeze de fiecare data cand primeste o mare provocare. Este un mare dar. Cred ca merita sa-l pretuim si, in acelasi timp, avem datoria sa ne respectam unii pe altii in industrie, pentru contributia fiecarei agentii la aceasta imagine impecabila pe care o avem in afara tarii.  Ne unesc creativitatea, adaptabilitatea la orice mediu de comunicare, dorinta de a fi mereu pe un podium universal, convietuim si cream in era digitala, in care toata lumea se simte acasa.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related