[INSIDER | Business-ul Brand Support in 2015] Ionut Harabagiu: Marea majoritate a clientilor cauta mai putina poezie si mai mult simt al realitatii in care ne aflam

Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.

Despre business-ul Brand Support ne spune Ionut Harabagiu ( Co-Founder, COO).


Cifra de afaceri Brand Support in 2014

Mult timp am crezut ca este o batalie a cifrelor. Am calculat in euro, in dolari, yeni japonezi. N-a iesit neaparat cifra pe care ne-o doream, insa in anul 2014 ne mandrim ca am facturat doar creatie si am castigat clienti in stilul nostru.

Evolutia pietei de creatie in 2015

Pentru agentia noastra va fi, cu siguranta, un an mai bun. Ne-am pregatit mult timp pentru acest moment. In general, preconizam o crestere. Clientii au redescoperit agentiile de creatie, carora le acorda acum mult mai multa incredere.

Cresterea profitabilitatii agentiei

Reduceri de costuri? Intr-o agentie de creatie nu ai de unde sa tai, poate doar o mana, un picior. Singura sansa este cresterea care vine din proiecte inteligente, creativitate practica si mult bun simt. 

Traim vremuri in care datoria noastra este sa cream si nu sa comercializam. 

Structura portofoliului de clienti

Suntem o agentie care mizeaza pe parteneriat (nu functionam dupa modelul client - prestator de servicii). De cativa ani avem un numar relativ constant de clienti din zona FMCG, financiara, retail, DYI si pharma.

Dupa aproape sapte ani de cand am deschis Brand Support, portofoliul de clienti s-a simplificat considerabil: chimia dintre oameni + nevoia lor de servicii de strategie si creatie. Fiind o agentie locala, independenta si un business de familie, am descoperit ca ne potrivim de minune cu companiile romanesti.

Specializari si servicii dezvoltate in 2014

Am redescoperit o resursa din primii ani de existenta. Suntem foarte bucurosi sa scoatem din sertar un know how foarte util: trade engagement. In 2008, am fost prima agentie de creatie si strategie de trade marketing. Acum, la inceputul fiecarui proiect, folosim cate-o formula magica descoperita in anii in care am pastrat foarte strans contactul cu consumatorul. 

Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata

Specializarile sunt, fara indoiala, atuuri. In cazul nostru, industria farmaceutica si cea petroliera sunt doua redute pe care doream sa le cucerim de multa vreme. 

New Business: sectoare si domenii de activitate

Pentru noi, oportunitatile sunt acolo unde clientii nu stiu ce sa faca, cum sa mearga mai departe, cum sa se asigure ca brandul lor creste mai departe, atunci cand au nevoie de solutii si raspunsuri. Noi suntem destul de pragmatici, credem in practical creative; in ziua de azi marea majoritate a clientilor cauta mai putina poezie si mai mult simt al realitatii in care ne aflam si in care se afla brandul.

Politica de participare la pitch-uri

Participam acolo unde ne pricepem si unde sunt maxim 5 agentii in pitch. De asemenea, participam acolo unde simtim ca avem chimie cu clientul. Si in general participam acolo unde suntem invitati, nu ne place sa refuzam, cu cat challenge-ul e mai mare, cu atat e mai pe gustul nostru, "demanding the impossible".



Companii

Sectiune

Dictionar



Related