Dragos Stanca (ICEEfest): E un eveniment care are o agenda si speakeri mult mai interesanti decat evenimente similare din regiune si din aceasta parte de lume. Si am fost la multe, stiu ce vorbesc

Dragos Stanca (ICEEfest): E un eveniment care are o agenda si speakeri mult mai interesanti decat evenimente similare din regiune si din aceasta parte de lume. Si am fost la multe, stiu ce vorbesc

Pregatirile pentru ICEEfest 2015 sunt pe ultima suta de metri.  Cateva puncte abordate cu Dragos Stanca (Managing Partner, ThinkDigital Romania), organizatorul festivalului, despre evolutia evenimentului, continut si sursele de finantare in interviul de mai jos.


De la RoNewMedia 2008 la ICEEfest 2015

La inceput RoNewMedia nu a fost decat un mic eveniment dedicat problemelor industriei media aflate sub “asaltul” digital. Drumul catre ce e astazi, ca festival, s-a cladit incepand din 2011-2012.

De la un eveniment care acoperea mai ales zona de media, astazi acoperim cam tot ce inseamna content, comunicare, marketing, advertising si tehnologiile aferente acestora, plus analiza tendintelor din aceste domenii.

Ce am reusit sa pastram este sa facem din ICEEfest locul in care marile branduri globale au venit pentru prima data in Romania, la un eveniment de acest tip. Si unde nu mai vorbim doar “noi cu noi”, cei din industria locala.

In plus, incepand de acum 2 ani, am adaugat partea de fun – pentru ca digitalul nu este doar despre “analytics”, “custom audiences”, “UX" si alte cele. Este si despre fun, despre comedie, despre viral, despre film, despre spectacol.

Anul acesta am ajuns la o structura rotunda, structura festivalului este mult mai clara.

Avem zonele de content bine definite acum, in 3 mari categorii: 

INNOVATION Stage este o zona de content despre inovatiei, creativitate, media, vizual, modele de urmat, campanii inovative, realitate virtuala. E locul in care durata medie a prezentarilor nu va depasi 20-25 de minute, si vom sta intr-o zona aspirationala.

KNOW-HOW Stage este partea unde se discuta mult mai aplicat si in profunzime despre noutatile si provocarile industriei online: programmatic trading, e-commerce, transformare organizationala, work-shopuri aplicate ale Google sau Facebook etc.

VIRAL Nights  este partea de fun care, anul acesta, trece la alt nivel. Nu vom avea un simplu party, ci un veritabil show numit Viral Music Night, co-produs alaturi de CAT Music si KISS FM, la BOA – Beats of Angels Bucharest, unde vom avea muzica live, concerte, autori de parodii muzicale care vor urca live pe scena, DJ party si alte chestii simpatice.

A doua seara, deja traditional, vom incheia festivalul cu Viral Movie Night, concept pus la cale si alaturi de IQads, in care vom “diseca” filmele funny sau stupide ale anului, care au facut views masiv, alaturi de oameni de stand-up comedy si continut (Bobonete, Sergiu si Andrei de la KISS FM si Micutu, ajutati de ochiul de expert al lui Naumovici, si moderati de Cabral).

 

Organizare & surse de venit

Este un eveniment care sta, in primul rand, in continut. Si in valoarea speakerilor. La asta lucram de ani de zile si sper ca se vede. Deja avem 5-6 speakeri pentru 2016. E un efort major, cata vreme Bucurestiul nu este inca nici Cannes, nici Londra, nici Paris si nici Istanbul.

Totusi, desi ne laudam mai putin – ii lasam pe altii sa o faca, daca meritam - si nici nu avem bani de advertoriale in presa internationala, care sa scrie despre ICEEfest cat e de grozav (si apoi sa folosim asta in comunicare), cred ca festivalul poate sta linistit cu fruntea sus, in fata oricarui eveniment de acest tip din lume.

E un eveniment care are o agenda si speakeri mult mai interesanti decat evenimente similare din regiune si din aceasta parte de lume. Si am fost la multe, stiu ce vorbesc.

E un festival foarte scump pentru Romania dar acum e prea tarziu sa coboram nivelul, e o singura cale: mai mult, tot mai bine… sau mergem acasa.

 

Ne straduim sa tinem pretul biletului jos, la maxim 250 de euro, adica de 3-6 ori mai ieftin decat evenimente nu neaparat mai bune din Europa. Si sa nu uitam ca cine a avut incredere ca va fi un eveniment bun inca din ianuarie a platit doar 50 de euro.

Pentru un roman, comparabil cu un eveniment din Europa unde ar vedea in cel mai bun caz aceeasi speakeri – sau foarte apropiati ca nivel -  200-250 de euro e pretul biletului de avion (iar intrarea la eveniment si cazarea se pot considera gratis). Am inceput cu asta pentru ca, fara bilete, acest proiect nu ar exista.

Ponderea biletelor in total costuri este de circa 50%. Si, sper eu, va fi mai sus de atat. Un eveniment care depinde de veniturile din bilete si mai putin de sponsori e un eveniment mai curat, mai obiectiv. Fara “advertoriale", doar cu continut real.

De altfel, inca de anul trecut, am decis – cred ca in premiera pentru piata locala – sa nu vindem nici o prezentare. Adica este content pur, nu continut comercial.

Prezentarile vandute vor fi de maxim 5 minute si marcate ca atare. Evident insa ca ne dorim alaturi de noi si sponsori care inteleg ca ICEEfest ofera valoare, are un public senzational, care merita atins. Orange e un astfel de sponsor, care e alaturi de noi ca sponsor principal inca din 2008 – cred ca un lucru demn de consemnat.

Ne dorim parteneri care sa inteleaga ca pot avea beneficii majore din asocierea cu noi, la pretul corect, cu o comunicare gandita cat mai integrat. 

ICEEfest este organizat de ThinkDigital Romania, pentru ca deocamdata se organizeaza aici, insa e un proiect strategic al grupului TDG, in intregul sau. Este, in primul rand, o linie de business separata. Si, asa cum spuneam si mai sus, vrem sa fie relevanta pentru piata, nu sa fie evenimentul in care ne promovam noi.

Eu am inca reflexele de “taliban”, din perioada in care faceam jurnalism, asa ca lucrurile sunt complet separate. Am depasit demult stagiul in care eram intrebat de ce este X sau Y prezent atat de vizibil la eveniment, “pentru ca e competitor”.

Interesul meu este sa fie un festival relevant. Nu e un eveniment de marketing al ThinkDigital, este un festival cu continut valoros, prezentat obiectiv si toti playerii majori care influenteaza piata in mod deciziv trebuie sa fie acolo.

 

ICEEfest 2015 pentru oamenii din comunicare/marketing

Am spus, mai devreme, care e structura din punct de vedere al formatului.

Din punct de vedere content, se disting insa cateva stream-uri clare:

  • Media (The Huffington Post, The New York Times, Vice, El Pais, Le Figaro etc)
  • Creatie, awareness marketing si hi technologies (R/GA, Happiness, Hey Human!, Mind Scapes, Stink Digital, Razer, Candy Space, AKM3 etc)
  • Programmatic Trading (Double Click, Sizmek, Xaxis, Adara, DataXU, InMobi etc)
  • Performance Marketing si eCommerce (eMag, uSwitch, House of Kaizen etc)
  • Mobile & Apps (Uber, Shazam, Skype, Globo, Yodel Mobile, UpStream etc)
  • La care se adauga, evident, “gigantii" care acopera toate domeniile (Google, Facebook, Yahoo, Microsoft etc)

Cam toti speakerii acopera direct sau indirect partea de marketing si comunicare, fiind un festival dedicat in esenta acestei zone. Insa eu, daca nu as organiza, as fi extrem de interesat sa vad prezentarile celor care au rescris reguli prin proiectele lor comunicarea si aici ma refer la companii precum R/GA, Happiness, Hey Human!, Mind Scapes, Stink Digital, Razer, Candy Space sau AKM3.

Azi, insa, nu poti face asta eficient fara sa tii cont de miscarile playerilor majori – Google, Facebook, chiar si Yahoo! si altii prezenti, nici fara sa intelegi ca piata se schimba spre programmatic trading, spre mobile si aplicatii, nici fara sa fii la curent cu ce fac playeri care inoveaza in content digital, precum The Huffington Post, The New York Times sau Vice.

Iar cuvantul grupurilor mari de comunicare, si ele prezente acolo, e de asemenea demn de atentie si de ascultat.

 

3 motive pentru care un om de comunicare/marketing trebuie sa vina la ICEEfest

Primul – care ar putea fi si singurul - este ca, daca nu e la curent cu ce se va discuta in festival (sau daca nu isi permite sa mearga la evenimente majore de acest fel din Europa, in mod constant), jobul sau va fi fragil in cativa ani. As simple as that :)

Al doilea e pentru ca, zicem noi, am ajuns la un format matur, unde procesul de invatare se imbina frumos cu cel de networking si entertainment.

Al treilea: doar sustinand prin prezenta fizica proiecte de acest fel putem inainta si evolua, ca industrie.

 

Comunicarea ICEEfest 2015

Campania de comunicare are o linie simpla, eficienta si cat se poate de sustinuta de realitate: economia digitala schimba totul si, daca nu esti in trend, iti poti pierde business-ul, jobul sau poti investi timp si/sau bani in directii gresite. De aici “specia” disparuta “homo non internetus” si conceptul “to be or not to be”, sustinut de un Hamlet al viitorului.

Sunt numeroase exemple de business-uri afectate masiv de modelele disruptive aparute in digital.

Pe langa asta, ne bucuram in continuare de un larg sprijin in industria media, si avem deci o expunere foarte buna pentru eveniment. 

Campania media se desfasoara, cu resurse ceva mai limitate decat aici, acasa, si in Bulgaria, Grecia, Cipru, Cehia, Albania, Moldova, ex-Iugoslavia si Ungaria. Anul trecut, circa 35% din participanti au venit din aceste tari. Ne dorim sa ajungem la un procent 50-50 (Romania / CEE) pana la anul.

 

Parteneri & sponsori

Orange, inca din 2008. Probabil e un fel de record de fidelitate.
Colaboram foarte bine, de cativa ani deja, si cu voi, cu ProTV, Mediafax, KISS FM, Baneasa Mall.

Avantajele sunt legate de asocierea directa si nemijlocita cu un festival frumos care are un public senzational, care e trend-setter pe tot ce se intampla azi, acum, in industria de media si comunicare plus in tehnologia aferenta industriei. Punct :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ThinkDigital

ThinkDigital este un digital media powerhouse cu sediul central la Bucuresti si reprezentanti in mai multe tari din regiune, care opereaza 3 linii principale de business: 1. Sales House/Adnetwork: Monetizeaza in... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related