Sibiul dixit

Pentru cine? Pentru Lume.
Ati vazut FabriKultura? Daca nu l-ati vazut, nu-i nimic. Oricum, nu voi trebuia sa-l vedeti, nici eu, nici sibienii. Totusi s-a nimerit sa treaca si pe ecranul meu, ca doar stau toata ziua pe la IQads. Cica se da si pe posturile de televiziune nationale, dar eu nu ma uit, asa ca n-am de unde sa stiu sigur. Oricum, e facut special pentru publicul european. Ca sa iasa Sibiul in lume si sa spuna: "Fratilor (sau...ma rog), sunt capitala culturala europeana".

Care-i povestea?
Povestea e cam asa. Luxemburg-ul l-a racolat pe fratele sau mai mic, Sibiul, sa fie impreuna capitale culturale ale Europei in 2007. De-atunci, hai cu proiecte culturale, hai cu reconstructii, hai cu renovari la Sibiu, hai cu refacerea garii. Sunt implicate nume mari in toata harababura, oficiali si oameni de cultura. Pana acum, inca nu am aflat EXACT ce o sa se intample. Se aude ceva de TIFF, de piese de teatru, de Festivalul de Jazz. Dar inca nu se stie tot. Va urma...

Si spotul...
Nu stiu cate a auzit lumea despre Luxemburg, dar despre Sibiu nu se stiu prea multe in afara. Si cum pista de comunicare e libera, Sibiul poate sa spuna ce vrea despre sine. A ales sa vorbeasca serios, ca sa fie luat in serios. Nu regasim nimic din caterinca romaneasca. S-a ales muzica, arta, semn de noblete. S-au ales imagini reprezentative in favoarea istoriei. S-a ales o simpatica actrita, care cauta prin "catcombele istoriei" - o istorie vazuta altfel de oameni diferiti - si gaseste Sibiul. Se vrea ca prin aceasta iesire in lume, orasul sa capete prestanta si notorietate. Si pentru a le obtine se foloseste de Transilvania, pomenita la final, care rezoneaza in urechile strainului.

Si printurile...
Despre printuri am auzit multe comentarii. Ba ca ipostazele sunt usor agresive, ba ca fata e speriata. Rautati mistocaresti cu gramada, de care am ras si pe care le-am imbogatit cu noi si noi sensuri ...neserioase. Asa se intampla cand, de fapt, nu prea ai ce sa spui de rau. Cred ca ideea de a integra elemente culturale in ipostaze banale e putin trasa de par. Dar are o scuza: asa se intampla intr-o capitala culturala. Buna sugestia.

Bucurosi de oaspeti?
Bucurosi, bucurosi. De bucurie se reface o parte din oras. Merge greu, dar carismaticul primar Johannis ne asigura ca merge in directia buna. Si mai bucuros va fi daca ii va iesi cu multe zerouri la numaratul vizitatorilor urbei sale pe 2007.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Sabin Filip
acum 17 ani
NORMAL.

Aceasta stare de normalitate a orasului Sibiu nu se mai simte la nivelul strazii.

Cine trece azi prin Sibiu o sa ramana surprins de de santierele din zona centrala.

Campania Sibiu CCE 2007 cred ca la asta se refera.

La faptul ca nu s-a schimbat nimic in mentalitatea sibienilor.

Totusi va invit sa vizitati: www.sibiu2007.ro si/sau www.sibiu2007.ro.



Branded


Related