Protest virtual - G8rally.com - sub semnul campaniei "Make Poverty History"

Daca summitul G8 are loc intre 6 si 8 iulie la Edinburgh, adiacent are loc o miscare mult mai ampla ca numar de participanti si ca desfasurare in timp: "Make Poverty History", actiunea de sustinere a cauzei tarilor subdezvoltate in fata liderilor G8.
Ideea protestului virtual g8rally.com este una foarte originala, ea avand ca obiectiv sustinerea acestei actiuni completata si cu seria de concerte Live 8. Avand ca punct de plecare platforma creativa OpenAd.net, care a intrat de curand si pe piata din Romania, ideea a aparut in urma unui pitch deschis pe site de revista Financial Times din Marea Britanie. In urma pitch-ului, conceptul agentiei Agency Republic din Marea Britanie a fost desemnat castigator. Prin acest concept le este oferita posibilitatea tuturor persoanelor din orice colt al lumii care au acces la internet si vor sa sustina cauza tarilor sarace in fata liderilor G8, sa-si manifeste prezenta printr-un protest virtual pe site-ul www.g8rally.com. Astfel, chiar si fara o participare fizica, oamenii isi pot completa numele pe lista pe lista celor peste 1 milion de sustinatori prezenti la concertele Live 8 si la demonstratiile din Edinburgh (6-8 iulie).

Atat comunitatea creativa conectatã la OpenAd.net, cat si cititorii Financial Times au fost invitati sa-si trimita ideile pentru protestul G8 prin intermediul site-ului OpenAd.net (o platforma online pentru idei) in cadrul unei competitii deschise tuturor celor interesati. Juriul a fost compus din experti ai industriei de advertising carora li s-a alaturat si reprezentantul oficial al miscarii, celebrul scenarist american Richard Curtis. Castigatoare, ideea protestului virtual G8 a fost transformata in realitate prin website-ul www.g8rally.com. Sute de mii de oameni din intreaga lume, inclusiv din Romania, se alatura astfel celor peste 1 milion de demonstranti prezenti la Edinburgh unde are loc summitul G8.

"Un protest virtual e cu adevarat o idee valoroasa. Este genul de campanie care naste, aproape simultan cu aparitia ei, foarte mult PR; executia (site-ul) este foarte atractiva si e foarte probabil sa ajute la aducerea unei schimbari in bine in lume", a declarat Peter Souter, director de creatie BBDO Worldwide si Deputy Chairman AMV.

Conceptul campaniei a fost gandit in asa fel incat sa atraga cat mai multi oameni prin folosirea unor personaje animate pe care fiecare protestatar sa le poata individualiza pana la a se identifica cu ele. Incurajarea sustinatorilor prin aceasta abordare "user-friendly" are ca scop final cresterea sanselor de a pune punct saraciei in lume.

Pe langa posibilitatea de a crea propriul personaj reprezentativ, fiecare suporter isi poate scrie propriul mesaj pe pancarda personajului virtual sau poate trimite un e-mail unuia dintre liderii G8. De asemenea, pe site ei pot afla mai multe despre obiectivele miscarii "Make Poverty History": ajutoare mai multe pentru tarile sarace, stergerea datoriilor externe ale acestora, sprijinirea comertului. Tot pe site, demonstrantii isi pot cauta si gasi cunoscuti printre personajele prezente la protestul online, isi pot invita prietenii sau pot pur si simplu vizita o replica virtuala a orasului Edinburgh.

"Proiectul acesta poate intr-adevar sa schimbe perspectiva de abordare a rezolvarii problemelor umanitatii; atunci cand a avut loc Live Aid (prima serie de concerte cu un astfel de scop caritabil) in 1985, aproape nimeni nu avea calculatoare. Lumea s-a schimbat iar acum, prin intermediul net-ului, oricine isi poate face simtita prezenta indiferent de locul de resedinta. O idee geniala!" spune Richard Curtis, membru al juriului la competitia deschisa de Financial Times pe OpenAd.net si reprezentant oficial al miscarii.

Katja Skoberne, Managing Partner, OpenAd.net, declara: "Suntem foarte incantati si mandri ca am fost intermediarii acestei idei. Este in spiritul OpenAd.net sa contribuie la interconectarea intregii lumi prin inovatie si technologie"

O campanie integrata de advertising online, word-of-mouth, PR si suport din partea sustinatorilor online ai miscarii "Make Poverty History" - este responsabila de cresterea notorietatii site-ului si, evident, si a numarului de sutinatori care vor completa lista prezentata liderilor G8 la sfarsitul summitului.



Companii

Branduri

Sectiune

Dictionar



Related