Ce pasi sa urmezi intr-o promotie

Promotiile trebuie tratate la fel ca orice alta campanie de comunicare: procesul trebuie sa porneasca intotdeauna de la target.

Mecanica promotiei trebuie sa fie potrivita publicului caruia ii se adreseaza. Rata de participare la o promotie este influentata in foarte mare masura de mecanica aleasa fie ca este vorba de modul in care faci dovada achizitiei (de exemplu: Internetul poate fi un mediu restrictiv atunci cand te adresezi unor persoane cu varsta inaintata si venituri reduse, dar poate fi un canal foarte atractiv pentru tineri), fie ca este vorba de costul si efortul participarii (ex: valoarea/numarul produselor cumparate pentru a intra in promotie).

Premiile oferite trebuie sa fie atractive si relevante pentru potentialii participanti (atat ca valoare cat si ca numar) si sa merite "costul" intrarii in promotie (ex: nu poti sa pui consumatorul sa cumpere tot portofoliul de produse si in schimb ii oferi doar o scrisoare de felicitare). Insa dincolo de atractivitatea intrinseca a premiilor, cel important este beneficiul participantului. De exemplu, in promotia din aceasta primavara, plecand de la ideea ca cel mai important lucru in viata unei femei este copilul sau, Maggi nu a oferit doar marele premiu de 80.000EUR, ci 80.000EUR pentru viitorul copilului tau.

Comunicarea. Una dintre provocariile la care esti supus atunci cand pregatesti o promotie este pastrarea valorilor si pozitionarii brandului. Adesea, sub impulsul atingerii obiectivelor pe termen scurt, acest aspect este lasat pe locul doi in timpul celor mai multe promotii de pe piata romaneasca. Pentru Maggi promotiile anuale au fost mereu un instrument si pentru imbunatatirea indicatorilor de brand.

Implementarea in magazine. Asa cum nici o activitate de marketing nu ar avea succes fara o buna implementare in magazine, nici promotiile nu au sanse de reusita atata timp cat nu beneficiaza de prezenta la raft a produselor participante si vizibilitate excelenta a produselor si a materialelor de comunicare in-store.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Anca Gheorghiu
acum 9 ani
Foarte concis spus, dar mai putea fi mai detaliat subiectul.


Related