Meserii care chiar exista

Aveam ceva indoieli inainte sa scriu despre un asemenea subiect frivol precum perceptia fiului meu prescolar despre meseria mea. Apoi am vazut ca alti domni, si mai respectabili decat mine, au scris despre asta si am prins curaj.(Stiu, "respectabil" nu are grad de comparatie, dar o sa zicem ca am facut o figura de stil.)

Cumva, fiul meu a reusit sa sintetizeze toate explicatiile primite despre meseria mea in sintagma: "tata face reclame pentru prostiile alea care se dau la televizor. (Am suspiciunea ca a ajuns la concluzia asta ajutat de mama si de maica-sa).

Partea buna a acestei concluzii e ca nu vrea sa bea decat sucuri naturale de fructe si nu cere vreodata produse pe care le-a vazut intr-o reclama. Partea proasta e ca striga in supermarket la copiii care isi cumpara chipsuri: "Nu mai cumparati prostii din alea, ca le face tati reclama".

Apoi vine si momentul care nu e nici bun, nici prost, ci doar imposibil. El ma intreaba: "Tati, daca alea sunt niste prostii, tu de ce le faci reclama?" Cred ca e totusi mic sa ii dau sa citeasca Max Weber, asa ca evit elegant intrebarea. Mai zilele trecute mi-a zis ca el vrea cand o sa fie mare sa faca tot o meserie din asta cu vorbe, ca a mea.

Ce-i drept e greu de definit ce facem, motiv pentru care o multime de oameni scriu carti si articole si fac eforturi sa aseze PR-ul intr-o definitie. Subiectul e inca deschis. Mie mi s-a parut un pretext interesant pentru joaca de mai jos. Mi-am intrebat cativa dintre colegi ce s-ar fi facut daca ar fi trebuit sa aleaga o meserie adevarata si care poate fi explicata. Sa vedem ce talente ascunse au PR-istii:

Sorina Topceanu: "E destul de simpla intrebarea pentru mine. La o luna dupa ce m-am angajat la Millenium, am sustinut examenul de la facultatea de actorie. Imi doream de mult timp sa fac asta si m-am bucurat mult cand am vazut ca intrasem. Insa, in momentul in care a inceput facultatea, mi-am dat seama ca erau mai interesante lucrurile pe care le invatam la birou. Am ales sa renunt la actorie."

Nicoleta Gavrila ar fi actrita sau medic diagnostician. (Later edit. Nico: "btoooo, tocmai am avut o revelatie. mai e o meserie pe care mi-ar fi placut s-o practic. politista la sectia de crima organizata. si asta se inrudeste oarecum cu pr-ul, pe partea de research si strategie.")

Mirel Dediu: "In mod clar as fi fost proprietarul unui lant de beach bar-uri pe plajele din Grecia, Spania, Croatia si Italia. Nu mai mult 1-2 in fiecare tara.."

Suzana Rosca este studenta la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara si mai are un an pana se hotaraste daca vrea PR sau inginer agronom.

Laura Banica
(via Yahoo Messenger):
laura banica: hmm as incerca sa ma fac antropolog
btholteanu: de ce?
laura banica: am ramas pasionata de domeniu si mi-am facut licenta pe "antropologie corporatista" si m-am gandit ca la un moment dat mi-ar placea sa revin la asta, pt ca nu e foarte departe de lumea in care am intrat
btholteanu: ce e aia antropologie corporatista?
laura banica: cauta si tu
laura banica: e o combinatie de hr, comunicare si cultura organizationala
laura banica: si cum antropologie in africa a facut toata lumea, asta cu corporatista mi s-a parut foarte interesant

Oana Dobre (aka Roscata) isi dorea sa fie profesoara de engleza. Inca se poarta in consecinta: ne terorizeaza cu virgulele ei si cu gramatica.

Ligia Adam trage tot prin vecinii comunicarii de agentie: ar vrea marketing sau jurnalism. Cand era mica vroia tot profa. Stiam eu de ce am asezat-o la biroul de langa Roscata.

Eu sunt cel mai putin intelectual din firma, se pare. Planuiam in adolescenta sa ma fac bodyguard. Era probabil influenta lui Kevin Costner, foarte in voga (pe atunci) cu filmul ala in care o tot cara in brate pe Whitney Houston.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Sectiune

Dictionar


Comentarii

gabriela zubcu
acum 9 ani
:)))
tehanciuc dan
acum 9 ani
Nu doar se face reclama. uneori se trezesc emotii. Studiati un copil de doi ani sa vedeti ce reatie are la diferite reclame.


Related