Hai la click!

Acum cateva zile eram intr-o conversatie cu Mihai si il vad cum usor, usor se crispeaza. Dinspre mine se auzea un rascolitor cor de click-uri. "Deci, Mihai, nu ma joc, editez o poza". S-a luminat la loc. Culmea, chiar editam o poza.

Totusi, din momentul ala atentia mi s-a mai diminuat de la subiectul pe care il dezbateam la botul mouse-ului atunci, pentru ca a inceput sa ma impunga prin creier o teorie.

Vezi Doamne, poate ca de la freecell si quake ni se trage preconceptia ca e al dracului de usor sa dai click undeva. Baga o poza, ce poza, ajunge un text, punem un call to action, pentru siguranta, nu ca ar avea vreun efect, asa, ca sa demonstram ca am mai ars-o publicitar in ultima vreme. Sa vezi minune cum se inghesuie consumatorii mai ceva ca sagetile lui Robin Hood in posterioarele ciocoilor.

Numai ca nesimtitii aia refuza sa dea click. Hai, frate, so unfair, afara e altfel, romanul e prost si incuiat, cine m-a pus pe mine sa ma nasc aici? Si daca totusi fraierii aia cu pointer-e au dreptate sa nu dea in ruptul capului click pe pixelasii tai? Daca totusi s-au prins ca nu joaca freecell de unii singuri, ci sunt panditi de cativa tigrisori corporatisti camuflati in jungla din wwwenia?

Mai, oameni buni, eu zic ca s-au prins. Si ca mai degraba se simt pe net ca pe strada, nu ca pe desktop. In cazurile in care nu sunt suficient de intoxicati cu substante care mai de care mai halucinogene, nu prea se reped la partenerii de trafic sa-i invite la un ceai si-o muratura.

Sa dai un click e o chestie foaaaaarte complicata. Ganditi-va ca sunt mai multe sanse ca o femeie de pe strada sa vrea sa va ia acasa si sa se joace de-a asistenta cu voi decat sunt ca cineva sa dea click pe un banner de display chior. Desi cred ca, daca ar spune asta un banner, ar iesi un pic peste medie la click through rate, dar asta deja e o alta discutie…

Buuun. Cam despre ce sanse vorbim? Un CTR de 0,5% s-ar traduce la cam o zi si jumatate pe an. Hai, doua, fie. Cam de doua ori pe an trece parada de tancuri, tunuri, pene si sireturi colorate pe sub arcul de triumf. Restul timpului se casca un mare hau gol intre doua picioare si niste stucaturi. Hai sa ne gandim la copia de pe Kiseleff ca la monumentul click-ului si sa ne aducem aminte, de fiecare data cand trec doar niste pasarele pe sub bolta glorioasa a natiunii, cat de greu e sa momesti consumatorul la un click.

Asa vom avea un argument pentru care calitatea produsului pe care il punem online trebuie sa respire seductie si nu sa improste la nivelul unui anunt al sapatorilor de puturi. 

Happy click through to 2011!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded