Vintage Coca-Cola vs. Retro Pepsi-Cola

Vintage Coca-Cola vs. Retro Pepsi-Cola

Avem un meci pentru voi. In partea stanga a ringului se afla Coca-Cola, care a inceput campania "125 years of sharing happiness" in urma cu 2 luni si care celebreaza cele mai frumoase campanii din istoria brandului. Pepsi-Cola intra in ring si vine tot cu ad-uri retro, care amintesc de anii 70’-80’, "din vremurile cand ne luam o racoritoare pe sub mana, cu sticla la schimb".

Despre campania Coca-Cola v-am mai spus aici. Creatiile pentru print, outdoor si POSM au amintit de ad-uri vintage cu pin-ups din campania cu sloganul “It’s the real thing”. Spotul TV contine secvente din “The Hilltop Story”, spot lansat in 1971, cu melodia-icon “I’d like to Buy the world a Coke”, dar si din alte campanii desfasurate de Coca-Cola in trecut. Spotul se incheie cu mesajul "125 years of Coca-Cola. 125 years of sharing hapiness". Pe site-ul cokezone.co.uk exista aplicatia "Retro Poster Maker", prin care iti poti transforma o fotografie in ad-uri vintage Coca-Cola (teoretic, pentru ca se incarca foarte greu si se opreste dupa ce ai inaintat vreo 3 pasi).

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar


Comentarii

Cornovac Sabina
acum 8 ani
Primul gand e acela ca Pepsi copiaza Coca Cola la faza asta ...
Georgiana Ticu
acum 8 ani
Da. Primul gand este ca Pepsi copiaza conceptul Coca Cola. Si totusi campania Pepsi pare mai bine targetata pe publicul din Romania.
Mihaela Becheru
acum 8 ani
E clar ca Pepsi a vrut sa contracareze campania aniversara facuta de Coca-Cola. Desi Coca-Cola e cea care aniverseaza 125 de ani, istoria Pepsi e mai aproape de sufletul romanilor. Cred ca e cazul clasic in care o campanie internationala de promovare nu se adapteaza specificului national.
Andreea Mazilu
acum 8 ani
De ce sa nu recunoastem ca, pe cand campania Coca-Cola este o campanie mondiala, cea cu retro Pepsi este facuta de romani pentru romani. Deci, cred ca este clar, pentru ca e atat de aproape de noi si de aminitirile noastre, retro Pepsi wins!!!!!!!
flavia voicu
acum 8 ani
I mod cert Pepsi este mult mai aproape de noi, ca si romani. Eu fac parte din generatia 80' si asociez Pepsi cu o vreme in care visam, speram, in care micile placeri precum mersul la un cinema erau savurate la maxim!! Momente, trairi, inocenta...:)Tot ceea ce lipseste generatiei de azi!!!
Mihai Stirbu
acum 8 ani
Pepsi Cola rules la faza asta: fler, creativitate, pozitivism, respect fata de trecutul comunist (cu aspectele k... gen oamenii chiar ieseau la cofetarie si isi vorbeau nemijlocit). Coca Cola a pierdut mult din cauza McCann... dintr-o aniversare au facut un funeral. Long live Pepsi cola! (si sunt bautor de coca cola, apropo)
Oana BARBU
acum 8 ani
:))) Se cheama mimetism de campanie ce fac Pepsi si cu toate astea, Pepsi iar au prins in lat elementul nostalgic al romanilor pentru "vremurile trecute". Primul gand este ca Pepsi copiaza conceptul Coca Cola insa campania Pepsi e mult mai bine targetata pe publicul din Romania, pe traditionalism si "cum era odinioara", iar aici clar se vede diferenta dintre o campanie modiala si una facuta la nivel national, cum zicea Andrea Mazilu. Din pacate insa mi se pare ca se indeparteaza de "libertatea" promovata in general de brandul Pepsi si migreza inspre "familia" Coca Cola: gasca de prieteni, cheful, galeria... Pepsi erau mai individualisti, dar ce nu face brandul pentru awareness national?
gabi baciu
acum 8 ani
hai sa fim seriosi, indiferent de faptul ca pepsi are mai mult "appeal" la publicul roman cu campania asta, momentul ales pt lansare este cel putin dubios. dupa mine, cola wins din 2 motive: 1) campaniile pe termen f lung gandite de cola au fost intotdeauna castigatoare in fata rebranduirilor si schimbarilor de target sau de idei transmise. 2)cola e mai bun :)
Lucian dobrovicescu
acum 8 ani
Pepsi? :)
Catalin Lascu
acum 8 ani
Modeste comentarii...astea cu copierea de catre Pepsi a ce face Coke, dovedind slaba intelegere a marketingului in general, si a marketingului celor doi compatitori in special. Nu e vorba de niciun fel de copiere, ci de apararea unui teritoriu propriu brandului Pepsi, heritage-ul in Romania, care ...surpriza, este cu 26 de ani mai vechi decat cel al CC. Campania are si un plus fata de cea a CC, prin implicarea emotionala locala, e mult mai aproape de consumator. Campania CC destul de stearsa de altfel, (am vazut spoturi mult mai bune si mult mai multe legate de 100 si 110 ani)...ne spune "125 years " ...so what?

Daca vreti sa intelegeti mai multe, incercati sa participati la discutiile din grupul marketers.ro pe LinkedIn.

Semiramid Tismaneanu
acum 8 ani
Eu unul inteleg toate argumentele "nostalgicilor", ale celor cu "targetarea mai buna a Pepsi pe romani", ori cu "slaba intelegere a marketingului". Ce nu inteleg e de ce Pepsi face ACUM si ASA aceasta campanie. Pentru ca de ce o face Coca-Cola inteleg: aniverseaza o cifra rotunda, deci au ales sa rememoreze momente care li se par misto si reprezentative din aceasta perioada.

Dar Pepsi? "Si ieri. Si azi."?... Ce-mi spui - ca Pepsi a fost alaturi de romani, pe cand Coca-Cola nu? Asa, si? "Vara asta la terase"?... Ce e asa special la vara asta? Vara trecuta era la terase, la fel ca si la vara, cand pun pariu ca o sa-l gasim in continuare. A, da, nu intr-o sticla retro. Care de ce e asa? De ce acum? Coca-Cola rememoreaza 125 de ani, aducandu-ne sticle din diferite momente ale evolutiei brandului. Pepsi ce aniverseaza? Sau care e motivul pentru care tocmai ACUM scoate o sticla retro? Evident, incerc sa gasesc un alt motiv decat acela de a contracara miscarea Coca-Cola. Pentru ca daca e doar asta, atunci mi se pare destul de patetic, chiar tristutz pentru Pepsi, daca e sa ma gandesc la felurile destepte si agresiv-amuzante in care s-a dus razboiul intre cele doua branduri de-a lungul zecilor de ani.

Cand Bucegi s-a relansat si a avut o comunicare ce apela, oarecum asemanator, la nostalgiile romanesti (asta apropo de campania Pepsi care e facuta "de romani pentru romani") am inteles. Dar Pepsi? Se relanseaza acum? Nu l-am mai vazut pe rafturi de niste ani buni, ne era oarecum dor de el si acum suntem megafericiti ca-l regasim? Si inca - oau! - intr-o sticla exact asa cum era pe vremuri, cand a disparut si n-a mai aparut decat acum, vara asta, la terase? Sa mor daca pricep - o fi slaba mea intelegere a marketingului in general... ca doar n-are cum sa fie doar o incercare disperata a Pepsi de-a face ceva, cat de cat, care sa-i scoata - macar ca imagine - din balaneala in conditiile in care Coca-Cola are ceva de comunicat iar ei nu. Gen.

Susanu Marius
acum 8 ani
Pentru cei ce cred ca campania Pepsi e o copie a celor de la CC,ca om din interiorul Pepsi va pot garanta ca proiectul Pepsi Vintage este in lucru din luna Noiembrie-Decembrie 2010.A fost doar un ghinion,cu totii am fost socati cand am vazut proiectul CC!
Radu Pintilie
acum 8 ani
Sincer sa fiu, imi place ideea Pepsi, pentru ca produce emotie, nostalgie, rememorezi amintiri, te "atrage".Bineinteles, e discutabil faptul ca Pepsi au lansat sticla vintage tocmai acum.Overall, ma atrage ideea Pepsi.Campania CC e de asemenea foarte elaborata si ok, dar romanii pur si simplu nu au o legatura cu istoria brandului.Oricum, mie tot Pepsi in sticla vintage imi vine sa cumpar, chiar daca imaginea CC pare mai "corporate".
gabi baciu
acum 8 ani
@susanu.marius. Umm... din cate vad, se numeste Retro Pepsi, nu Vintage. si din cate stiu, Pepsi nu isi face singur campaniile, ci BBDO... in fine, pepsi pute, cola ftw
Liviu Olaru
acum 8 ani
Daca ma "fortez" un pic o sa gasesc o sticla de Pepsi d-aia prin pivnita ... :) ... asta spune destul despre Pepsi si Romania ... una peste alta sticla aia de Pepsi chiar inseamna ceva ... CC nu-mi spune nimic ... e mult prea "tanara" pt. noi ... are nici macar jumate din "varsta" Pepsi... si nicio sansa sa-i ajunga vreodata ... :)
Radu Popescu
acum 8 ani
Mi-e greu sa cred ca prin noiembrie-decembrie 2010 nu erau zvonuri despre concurenta. totusi e vorba de o celebrare a 125 de ani vechime de Coca-Cola nu e doar o campanie de sezon. Eu primisem brosura Coca-Cola 125 de ani prin februarie 2011. Toate materialele Cola erau gata atunci...

In concluzie nu cred ca oamenii din Pepsi au fost asa socati precum socul ooh-urile Pepsi "Si ieri si azi" ca replica a 125 de ani Cola.

Radu Popescu
acum 8 ani
o intrebare: Ce target,ca medie de varsta, atinge campania retro pepsi? Tinand cont ca e un "remember of": undeva peste 30 de ani? De ce ai vrea sa iti limitezi atat de mult target-ul tinand cont ca majoritatea cumparatorilor de bauturi carbo-gazoase sunt pustii?
flavia voicu
acum 8 ani
Ma intreb, oare de ce trebuie sa fi atat de marunti? Ok, Pepsi a copiat Coca Cola, so??? Este prima oara sau ultima cad se intampla asta? Cand Pepsi contracareaza CC ori CC copiaza un proiect Pepsi :))) Sa fim seriosi. Asta este un razboi intre doi giganti care ne depaseste. Asadar...ce ne ramane de facut ca si consumatori? SA PROFITAM!!! Imi place campania Pepsi, imi place sticla si imi place ceea ce transmite. Wtf, de ce sa nu ma bucur de asta, ce imi pasa cine copie pe cine?? E fain, ochiul meu se zbate fericit, papilele gustative sunt pe culmile extazului? excelent :)))


Related