Libertate, egalitate si fraternitate pentru femei. In publicitate

Libertate, egalitate si fraternitate pentru femei. In publicitate

Lee Clow si alti 99 colegi din reteaua TBWA recita, intr-un video auster, replicile colegelor lor, despre cum e sa fii femeie in publicitate, marcand astfel Ziua Internationala a Femeii.  

La prima vedere, asta nu face decat sa adauge inca un exemplu pe muntele acestui hulit gen: „o reclama pentru si despre femei, dar fara femei”, la fel ca dezbaterile despre concediul maternal, la care iau parte doar barbati sau politicile antidiscriminatorii, duse doar de reprezentatii sexului masculin.

Strategia barbatilor care lupta pentru femei trezeste, de fiecare data, reactii mixte. Cum a fost, in 2014, initiativa "1 Is 2 Many", prin care presedintele Barack Obama, vicepresedintele Joe Biden si artisti ca Daniel Craig, Benicio del Toro, Dule Hill, Seth Meyers si Steve Carell cereau sfarsitul asalturilor sexuale, #HeForShe, campania de solidaritate dezvoltata de  ONU sau proiectul Fundatiei Clinton, din 2009, "Man Up”.

Aici, barbatii sunt pusi sa recite, insa, pentru disonanta. Pentru a sublinia ironia situatiei care rezista, stoica, in 2016, chiar si in una din industriile liberale. 

Replicile ilustreaza bratul lung al dublu-standardului in publicitate, de la autocritica ("Am cerut marire de salariu si am adaugat, imediat, ca accept si mai putin"), la sexism ("Mi s-a spus sa vin intr-o sedinta doar pentru a da bine").

Citatele au fost obtinute in urma unui sondaj global, prin care femeile din publicitate au fost rugate sa impartaseasca din experientele lor, in acest domeniu.

Campania face parte dintr-o initiativa mai ampla a TBWA, Proiectul 2020, lansat in vara lui 2015, ca o provocare de a dezvolta locurile de conducere detinute de femei in retea cu 20% pana in 2020.

Tot din publicitate si tot pentru femei, DDB marcheaza 8 martie cu „Talentul nu are gen” TalentHasNoGender.com, o campanie in social media care promoveaza egalitatea de gen in industrie.

Agentia isi incurajeaza toti cei peste 2000 de angajati sa isi schimbe poza de profil si sa isi abrevieze numele pe Linkedin, astfel incat sa apara fara gen.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


DDB Romania

DDB Romania este agentia de creatie membra The Group. The Group este lider al industriei de comunicare din Romania si include agentii specializate in servicii de creatie, media, digital, branding, relatii publice,... vezi detalii »

Companii

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related