Mai ușor cu gluma în reclamele din Turcia

Mai ușor cu gluma în reclamele din Turcia

Proteste. Manipularea a 80 de milioane de oameni. ”Suntem de partea națiunii”. Conspirație. Nu te-ai aștepta la asemenea urmări din partea unei glume de 1 aprilie. În Turcia, însă, glumele pot fi interpretate politic. Și atunci lucrurile devin serioase.

Un spot Ulker, de 50 de secunde, în care doi frați faceau niste glume macabre, s-a lăsat cu proteste și boicot, iar acțiunile companiei au scăzut dramatic, scrie Bloomberg.

Oamenii au găsit în această reclamă simboluri care le-au adus aminte de tentativa de lovitură de stat din Turcia, din vara trecută. Așa că s-au adunat în fața reședinței președintelui pentru a protesta față de animație. Politicianul Metin Kulunk a numit reclama drept ”o încercare de a manipula psihologia a 80 de milioane de oameni”, iar premierul a declarat că este ineptă.

Într-o declarație publică, Ulker spune că reacțiile fac parte, de fapt, dintr-o campanie de defăimare și că reclama era doar o glumă. Chiar și președintele companiei, Murat Ulker, a fost nevoit să explice pe Twitter că ei ”sunt de partea națiunii” și că e vorba de o conspirație. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related