Patrimoniul se (re)găsește prin #CronicariDigitali și primește like de la Millennials

Patrimoniul se (re)găsește prin #CronicariDigitali și primește like de la Millennials

Te-ai întrebat vreodată cum poate supraviețui identitatea culturală a României în vremea digitală? Institutul Național al Patrimoniului și agenția de comunicare creativă Zaga Brand au găsit soluția, și nu durează câteva decenii să o pună în practică, ci doar 6 luni!

 

Așa s-a născut campania Cronicari Digitali

Prin urmare, și-au unit puterile într-o campanie inedită – Cronicari Digitali, și au transformat imposibilul unora în posibil. Pentru prima dată, adună reprezentanți ai generațiilor X, Y și Z, îi plimbă prin România, și apoi îi invită să împărtășească din ce au văzut cu miile de fani înfocați din lumea digitală. În limbaj propriu. Simplu, în argou de Internet, cu multe emoticoane și mai ales, cu entuziasm.

Patrimoniul cultural este oglinda fidelă a prezentului – ne arată cine suntem și de ce suntem în stare. Iar INP și Zaga Brand au înțeles cât de important este pentru Millennials să își regăsească identitatea în prezent, prin revendicarea trecutului. Iată de ce au pus pariu cu viitorul că fiecare dintre noi poate să promoveze pitorescul și savoarea României, în lumea digitală.

 

„Dacă fiecare dintre noi este ce este grație părinților, bunicilor și străbunicilor, în egală măsură suntem ce suntem datorită patrimoniului cultural. El face parte din identitatea fiecăruia. Mesajul nostru devine astfel Trecutul este al meu și al tău, la fel și viitorul. Obiectivele din patrimoniul cultural trebuie împărtășite pentru ca fiecare nouă generație să se cunoască pe sine. Cu certitudine povestea României trebuie spusă acum pe Instagram sau Facebook, pe blog sau pe YouTube,” a declarat Silvia Teodorescu (managing partner Zaga Brand).

 

Conectat (și) la trecut

Heritage Trips pline de aventuri îi așteaptă pe experții INP, jurnaliștii, bloggerii, instagrammerii și vloggerii care vor descoperi 50 de obiective de patrimoniu din România: mori de apă încă funcționale după sute de ani, trasee de cale ferată unice în Europa, castele sau ocupații care mai sunt cunoscute de o mână de oameni. Asta în timp ce călătoriile sunt asezonate cu bucate tradiționale care au câștigat lupta cu timpul și au rămas simboluri ale gastronomiei românești. Poftește cineva la un storceag sau niște poale-n brâu, pentru drumul de întoarcere?

Iar viitorul campaniei? Viitorul se vede bine.

„În iulie - decembrie 2018, ne propunem să informăm și să comunicăm că­­tre sute de mii de tineri ce moștenire frumoasă avem. Din ianuarie 2019 dorim să mergem mai departe prin implicarea comunității în sprijinul patrimoniului cultural al României. Nu în ultimul rând, vrem să convingem tinerii antreprenori și voluntari să vină lângă obiective de patrimoniu cultural, fie construind afaceri pe lângă acestea (prin cofinanțări, accesări de fonduri etc.), fie să se implice în activități de susținere”, a completat Silvia Teodorescu.

 

Primul Heritage InstaMeet #CronicariDigitali din București

O campanie inedită nu putea să pornească la drum decât alături de tinerii pe care vrea să îi impulsioneze. Iar primul Heritage InstaMeet din București a fost un eveniment de lansare care a ridicat barierele, la propriu, garantând accesul a 120 de instagrammeri la trei clădiri-simbol ale Bucureștiului.

Așa au apărut în online, sub umbrela #cronicaridigitali, sute de fotografii, videouri și live-uri care prezintă viziuni diferite despre Casa de Târgoveț, Palatul CEC și Casa Monteoru. Tururile ghidate spre cele trei locații au fost și ele intens fotografiate de participanți, iar finalul InstaMeet-ului de pe 17 iulie, din grădina Casei Monteoru, a scris povestea unui Heritage Party însuflețit, la fel cum a fost atmosfera pe tot traseul.

 

Competiția foto #CronicariDigitali, până pe 10 octombrie

Provocarea adresată tinerilor Millennials de a descoperi mai multe despre patrimoniul cultural nu se termină aici. Aceștia au primit o nouă misiune, în cadrul competiției foto #CronicariDigitali: vor posta pe Instagram propria viziune despre obiective de patrimoniu, tradiții sau chiar mâncăruri care fac parte din identitatea națională. Iar cea mai apreciată fotografie va obține un premiu personalizat: un Heritage Trip de o săptămână, pentru două persoane.

 

Trecutul e al meu și al tău, la fel și viitorul

În era digitală, cultura nu se află doar în mâinile tinerei generații, ci ne privește pe toți. Identitatea se regăsește prin tururi ghidate, se vede prin obiectivul foto, se postează și share-uiește pe Facebook sau Instagram. Iar patrimoniul românesc își face încet-încet loc în feed-ul tuturor, odată cu Cronicari Digitali.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Zaga Brand

Fondata in 2005, agentia de comunicare creativa Zaga Brand si-a propus si a reusit sa creeze un mediu de lucru productiv in care imposibilul este doar o provocare. Intr-o atmosfera “crazy about our work”,... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related