Ce gust are arta? O întrebare cu multe posibile răspunsuri Weirdly Wonderful pe care Liudmila Ciobanu, participantă în competiția VELO, le-a transformat în designuri de tatuaje.
Până pe 6 decembrie puteți vota tatuajele preferate înscrise în concurs. Vizitați galeria inscrierilor și alegeți lucrările care v-au impresionat.
"Nu am mai realizat un design pentru un tatual pana acum, dar m-a intrigat ideea competitiei si m-a inspirat brief-ul. Fiecare oportunitate de acest fel este un mod de a-ti iesi din zona de confort si de a descoperi lucruri despre tine, ca artist, pe care nu le stiai", spune Liudmila.
Despre gustările sărate ale lui Boticelli, cafeaua dulce-amăruie inspirată de "Mona Lisa" și ciocolata dulce a lui Michelangelo, alăturări mai puțin obișnuite și curiozitatea de a explora și astfel de combinații, povestește Liudmila mai multe în rândurile următoare:
Despre tine
Buna. Ma numesc Liudmila si am 37 de ani. Sunt mamica full-time, am 3 copii minunati, si artista autodidacta part-time, mai ales noaptea. Atunci e liniste si pot sa ma concentrez. :) Sunt din Craiova, dar locuiesc in Bucuresti de la 18 ani si m-am integrat in peisajul capitalei. Am terminat Facultatea de Geografie, insa mi-am dorit sa invat graphic design. Asa ca m-am inscris la doua cursuri, de desen si pictura, respectiv de Photoshop si Corel, sa vad daca imi place si daca pot sa merg pe drumul acesta. Atunci m-am indragostit de tehnica picturii in acuarela si sunt hooked ever since. De aproximativ 12 ani.
Am continuat si am perseverat, singura, urmarind tutoriale, facand cursuri online, participand la workshop-uri. M-am inscris la toate competitiile de design si la toate oportunitatile artistice. Am vandut tricouri pictate manual la targuri, am fost semi-finalista in cadrul unui concurs de design si am avut o lucrare expusa la o expozitie, in urma finalizarii unui curs de arta generativa.
Acum scriu si ilustrez carti pentru copiii mei si sper ca intr-o zi sa le si public.
Primul gând când zici tatuaj
Am si eu un tatuaj pe spate, dar nu ma reprezinta. Nu m-am gandit foarte mult atunci cand l-am facut la ce presupune. Acum am alte idei. Un tatuaj este ca un accesoriu, trebuie sa iti placa foarte mult, deoarece il vei purta mereu cu tine. Este si oglinda ta, iti reflecta personalitatea si caracterul. Un tatuaj adauga acea doza de fascinatie si acel wow factor persoanei care il poarta.
Participarea la competiția VELO
Am zis ca este o provocare. Nu am mai realizat un design pentru un tatual pana acum dar m-a intrigat ideea competitiei si m-a inspirat brief-ul. Fiecare oportunitate de acest fel este un mod de a-ti iesi din zona de confort si de a descoperi lucruri despre tine, ca artist, pe care nu le stiai.
Inspirația
Arta poate lua orice forma si o putem savura in mai multe moduri. O putem privi, o putem atinge, mirosi, gusta si auzi. Am ales trei opere de arta celebre si le-am atribuit un gust.
"Nasterea Venerei" de Boticelli am zis ca poate sa fie o gustare sarata, "Mona Lisa", de Leonardo da Vinci a trebuit sa fie o cafea dulce-amaruie, iar "Crearea lui Adam", de Michelangelo, este dulce, ca o ciocolata. Ma inspira lucrarile clasice si le admir foarte mult.
Ce înseamnă pentru tine Weirdly Wonderful
Weirdly Wonderful este un concept care te lasa sa iti dai frau liber imaginatiei, sa iti inchipui ca orice este posibil. The sky is the limit!
Procesul creativ
Dupa ce citesc brief-ul proiectului, pun pe hartie toate ideile mele, fac un brainstorming. Apoi, una cate una, elimin acele idei care au cea mai putina legatura cu tema compeitiei. Cand raman cu una, mai fac un brainstorming si incep sa conturez un concept. Am luat in calcul atat persoana care va purta tatuajul cat si persoana care va realiza tatuajul.
M-am gandit la un tatuaj pe care mi l-as face eu, in primul rand, si apoi la o idee care poate ar putea sa fie pe placul unui numar cat mai mare de persoane. Si ce poate fi mai frumos, decat cele 3 mari capodopere realizate pana acum in arta? Ma refer la cele 3 tablouri pe care le-am folosit in creatiile mele. Dar au un twist, am vrut sa le redefinesc, sa le dau o alta viata. Mi-am pus intrebarea: "Oare ce gust au aceste opere de arta?". Si am gasit pentru fiecare un produs, respectiv, o ciocolata, cafeaua si o gustare sarata.
Cea mai grea parte este sa identific acel concept care ma multumeste suficient de mult pentru a-l pune in practica. Restul a fost destul destul de usor de implementat.
Provocările unui design de tatuaj
Mie imi plac tatuajele minimaliste si pline de culoare. Trebuie sa transmita un mesaj, chiar codificat. Sa fie un punct de pornire pentru o conversatie. Pozitionate intr-un loc discret, de o dimensiune potrivita, tatuajele pot sa iti dea incredere in look-ul tau. Tatuajele ar trebui sa reprezinte un capitol din viata unei persoane.
Tatuajele în 2025
Am observat faptul ca tatuajele sunt din ce in ce mai neobisnuite, ca tehnica de tatuat si ca model. Este normal, modelele sunt idei personale, reprezinta experientele de viata prin care au trecut persoanele care le poarta, sunt unice. Ca noi. Nu toate persoanele aleg sa isi faca un tatuaj, insa cei care o fac, banuiesc ca au o poveste de spus, vor sa se exprime prin intermediul desenelor pe piele.
Este o forma de exprimare, intima, discreta, uneori foarte vizibila, insa cu un mesaj. Cheia descifrarii acelui mesaj se afla la purtator si merita cautata, inteleasa si acceptata ca atare.
Dați o tură prin galeria înscrierilor, votați preferatele și susțineți artiștii care v-au surprins.
Ce este VELO
VELO este nicotina intr-un pliculet. Suna putin ciudat? Ei bine, este. Dar este atat de minunat in acelasi timp. Este acel rasfat al aromei pe care ti-l poti oferi oriunde, oricand. Mai multe informatii despre VELO, poti gasi pe pagina de Instagram VELO.
*(+18) Acest produs contine nicotina. Nicotina genereaza un grad ridicat de dependenta. Produse destinate strict consumatorilor peste 18 ani.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii.





















