Comunitatea #CronicariDigitali își dă întâlnire în offline

Comunitatea #CronicariDigitali își dă întâlnire în offline

Expoziție de fotografie cu obiective de patrimoniu ”salvate” de Instagram

  • Este prima acțiune din 2019 din cadrul proiectului care viralizează în online patrimoniul cultural românesc;
  • Doar pe Instagram hashtagul oficial #cronicaridigitali a fost folosit de 3600 de ori;
  • O selecție cu o parte din aceste imagini pot fi admirate timp de o săptămână la Palatul Universul din București.

 

La șapte luni de la începutul proiectului Cronicari Digitali, o selecție cu imagini surprinse de tineri și urcate în online cu hashtagul oficial al campaniei văd lumina tiparului și sunt cuprinse într-o expoziție unicat.

Vedete sunt 44 de fotografii cu obiective de patrimoniu din România realizate de instagrammeri și fotografi consacrați sau amatori, de-a lungul primului an al proiectului Cronicari Digitali. Expoziția de fotografie #CronicariDigitali va avea loc în perioada 24 februarie - 1 martie 2019, între orele 12:00 - 20:00, și va fi găzduită în spațiul  AWE . Adaptive Work Environment (Strada Ion Brezoianu, nr. 23-25), la parterul clădirii Palatului Universul. Autori ai imaginilor sunt partenerii din partea comunităților relevante calitativ de pe Instagram, ambasadori ai proiectului și participanți la acțiunile din 2018 care s-au alăturat demersului de redescoperire a patrimoniului cultural prin proiectul Cronicari Digitali.

 

”Oriunde în lume patrimoniul dispare sau își pierde din semnificație dacă nu se mai regăsește în contemporan. Iar tinerii activi din comunitatea de Instagram România fac cel mai bine această conexiune și chiar întreprind o acțiune: îl povestesc, îl promovează, spre deosebire de cei care aleg să nu se implice în lucruri mai mari decat cotidianul fiecăruia, pe motiv că ei, personal nu pot face nimic. Cronicarii digitali, prin conținutul lor vizual spectaculos, completat de povești, fac patrimoniul viu, îl reintroduc în atenția și în viața noastră. Doar alături de millennials putem duce mai departe această moștenire care a construit identitatea fiecăruia. Expoziția poartă acest mesaj și de aceea am decis să o organizăm și să o aducem în fața publicului”, declară Silvia Teodorescu (Managing Partner Zaga Brand).  

 

De la debutul campaniei inițiate de agenția Zaga Brand în colaborare cu Institutul Național al Patrimoniului, peste 3600 de fotografii au fost postate în social media cu hashtagul oficial al proiectului, #cronicaridigitali, au fost organizate două Heritage Instameets și patru Heritage Trips în care au fost parcurși peste 8.000 de kilometri în căutarea locurilor care merită să fie povestite. În total au fost vizitate aproximativ 60 de obiective de patrimoniu, toate acestea generând informații care au ajuns la peste un million de tineri.

 

”Pofta de a desăvârși orice fel de creație o avem cu toții, iar unii reușesc să facă asta foarte bine pe instagram, fie prin mesajul pe care îl transmit, fie prin perspective diferite. Prin Cronicari Digitali am reușit să demonstrăm că un creator de conținut îmbină zi de zi mai multe zone de interes și că instagram înseamnă mai mult decât un singur punct de vedere, sau doar anumite nișe. Cronicari Digitali eram deja cu toții, acum doar ne-am dat seama de ceea ce facem poate avea un impact pozitiv la o scară ceva mai mare”, spune Adrian Dan, inițiator al comunității #CreatorsWillCreate și partener al proiectului Cronicari Digitali. 

 

Expoziția de fotografie #CronicariDigitali este realizată cu sprijinul: Canon România, Domeniile Samburesti,Profructta.

Proiectul Cronicari Digitali a fost premiat anul trecut cu Best Digital PR Campaign la IAB MIXX Awards 2018 și a primit trei distincții la PR Awards 2018: Golden Award for Excellence la categoria „Cultură și Artă”, Silver Award for Excellence la categoria „Social Media”și Silver Award for Excellence la categoria „Comunicare în domeniul public”.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Zaga Brand

Fondata in 2005, agentia de comunicare creativa Zaga Brand si-a propus si a reusit sa creeze un mediu de lucru productiv in care imposibilul este doar o provocare. Intr-o atmosfera “crazy about our work”,... vezi detalii »

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related