Suedia versus Trump, via IKEA

Suedia versus Trump, via IKEA

Sindromul IKEA e cand iti pretuiesti mai mult mobila din sufragerie, pentru ca ai montat-o tu insuti. Doi creative suedezi au extins conceptul: iti pretuiesti mai mult tara, pentru ca Donald Trump nu o intelege si o ia la misto.

Presedintele american a postat un tweet cu privire la cazul rapperului american A$AP Rocky arestat in luna Iulie, in Stockholm, in urma implicarii intr-o altercatie. Trump a dat dovada de ignoranta in ceea ce priveste sistemul judiciar suedez si a tratat cazul cu superficialitate, cerand de exemplu eliberarea pe cautiune a rapperului, desi in Suedia nu exista o astfel de lege. De asemenea, Trump l-a criticat pe prim-ministrul suedez ca nu intervine, desi legea suedeza ii interzice oricarui oficial sa faca acest lucru.

 

Oscar Gierup, art director la McCann New York si Hampus Elfström, copywriter la Forsman & Bodenfors Gothenburg, s-au gandit sa ii explice presedintelui American cum sta treaba cu justitia in tara lor, printr-un catalog IKEA personalizat, in editie prezidentiala.

Catalogul arata ca in Suedia, toata lumea este egala in fata legii si combate cu umor si ironie, punct cu punct, aberatiile lui Trump. In plus, atrage atentia ca desi rapperul a fost eliberat, fapt pentru care fanii lui Trump i-au acordat credit presedintelui, verdictul se va lua pe 14 August.

De observat cum un brand poate fi atat de puternic, incat sa devina parte din conversatia si limbajul unei tari, fara sa faca nimic, in cazul de fata. Era de asteptat, inca de la primul om care s-a ratacit intr-un IKEA.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related