Desiree Banugo, expert în social media: ”Oamenii își petrec de 10 ori mai mult timp pe aplicațiile mobile decât pe site-uri”

Desiree Banugo, expert în social media: ”Oamenii își petrec de 10 ori mai mult timp pe aplicațiile mobile decât pe site-uri”

Aproximativ 85% dintre cei care accesează platformele de social media o fac prin intermediul aplicațiilor de pe mobil, transformând modul în care oamenii citesc și urmăresc informațiile. De aceea, brandurile sunt nevoite să își adapteze permanent conținutul și tonul în comunicarea pe rețelele sociale. ”Misiunea platformelor de social media este să informeze și să distreze utilizatorii într-un conținut cât mai redus cantitativ”, susține Desiree Banugo, expert în social media, consultant în marketing și trainerul cursului de Writing for Social Media and Web. În cei peste 20 de ani de experiență, a creat strategii pentru a crește profilul online al brandurilor. Printre clienții săi se numără Vodafone, Jaguar, IBM, Shell și Yahoo!.

Companiile care vor să își optimizeze mesajul pentru mediul digital trebuie să țină cont de modul în care citesc oamenii textele online, utilizarea preponderentă a telefoanelor mobile și calitatea conținutului livrat.

 

Captarea atenției

Felul în care oamenii citesc de pe telefoanele mobile este diferit față de desktop. Datorită formei smartphone-ului și poziționării conținutului pe verticală, peste 80% din atenția cititorilor este concentrată în partea superioară și centrală a paginii, în timp ce doar 19,7 % din timp este petrecut pe partea din jos a ecranului.

”Comunicatorii trebuie să implice cititorii rapid, pentru că aceștia citesc foarte repede. Imaginile trebuie utilizate pentru a atrage atenția mai mult, folosind mesaje psihologice care să ajungă mai repede la consumator”, spune trainerul.

Conform unui studiu realizat de Nielsen în 2014, aproximativ 54% dintre oamenii care cumpără e-book-uri le citesc de pe smartphone, iar numărul celor care citesc în primul rând de pe telefon a crescut la 14%.

 

Calitatea conținutului

Brandurile care își doresc să ajungă mai ușor la audiența tragetată trebui să includă în strategia lor de social media și copywriting-ul pentru telefoanele mobile.

„În ceea ce privește prezența pe social media, trebuie să fii foarte atent la ce tip de conținut oferi și ce reacție îți dorești să obții de la audiență”, spune Desiree Banugo.

Sfatul expertului pentru creatorii de conținut este să țină cont de calitatea acestuia și nu neapărat de cantitate, deoarece utilizatorii sunt dispuși să citească doar textele care sunt relevante și utile.

În prezent conținutul care generează cea mai mare implicare este cel video, în timp ce textul trebuie să introducă experiența pe care o oferă vizualul. În ceea ce privește textul, acesta trebuie să conțină titluri atractive și scurte, paragrafe de mici dimensiuni care să ușureze parcurgerea textului și conținut puternic.

Comunicatorii și creatorii de conținut online de toate tipurile care doresc să își dezvolte strategia și tehnicile pentru a livra mesajele digitale cât mai eficient o pot întâlni pe Desiree Banugo la București, pe 21 septembrie. Trainingul face parte din cadrul programului avansat de comunicare: Strategic Communication Training, dezvoltat în parteneriat cu agenția britanică International School of Communication din Londra. Programul include și cursurile de Advanced Strategic Communication Skills for Senior Leaders, Internal communications și Advanced communications and PR strategy, susținute de Kelly Freeman.  Cursurile beneficiază de early bird până pe 30 august.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Related