Kelly Freeman, trainer internațional ISOC: ”O companie modernă își înțelege audiența”

Kelly Freeman, trainer internațional ISOC: ”O companie modernă își înțelege audiența”

Succesul companiilor moderne constă într-o bună înțelegere a audienței și o prezență relevantă în social media. Contextul actual și creșterea permanentă a numărului de utilizatori a rețelelor de socializare au dus la necesitatea companiilor de a regândi strategiile tradiționale de comunicare și a se adapta permanent.

Kelly Freeman, trainer internațional ISOC, consideră că modul în care o companie alege să comunice pe anumite canale îi poate crește considerabil notorietatea, dar poate avea și efecte negative majore când aceasta este deficitară:

”Una dintre cele mai importante tendințe în comunicare este apariția social media și modul în care aceasta influențează reputația companiei. Tot mai multe companii încearcă să utilizeze instrumentele așa cum au folosit mereu mijloacele tradiționale, cu efecte devastatoare”.

 

Prezența companiilor pe rețelele de socializare a schimbat modul tradițional de a comunica, dar și relația cu publicul. Blogurile și platformele precum Facebook, LinkedIn sau Twitter au ajutat la umanizarea companiilor și la apropierea acestora de oameni, dar au generat și multe crize de comunicare. În social media, o postare nefavorabilă sau o eroare de comunicare pot costa foarte mult imaginea unei companii. De asemenea, modul în care o companie alege să comunice îi poate influenta decisiv reputația fie într-un mod pozitiv, fie într-unul dezastruos. Kelly Freeman este de părere că pentru a evita o criza în comunicare, companiile trebuie să aibă o strategie adaptată audienței lor. De aceea, alegere canalului de interacțiune potrivit pentru publicul fiecărei companii și o bună strategie de comunicare internă sunt esențiale pentru succesul fiecărei afaceri.

Comunicare unitară la nivelul companiei este una dintre tendințele actuale la nivelul comunicării interne. Însușirea unei imagini și a unor concepte și valori comune este benefică pentru companie, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.

 

”O companie modernă își înțelege audiența, modul în care trebuie să comunice cu ei și alege canalele de implicare care îi vor spori și îi vor consolida reputația”, spune Kelly Freeman.

 

Prezența pe acele canalele de interacțiune pe care se află și publicul lor este încă o tendință importată de care trebuie să țină cont companiile care își doresc să aibă succes.

Canalul de comunicare eficient pentru fiecare companie diferă în funcție de publicul pe care aceasta îl are și de specificul fiecărei companii. Stabilirea canalului de comunicare potrivit pentru audiența vizată este unul dintre cele mai importante aspecte pe care o companie trebuie să le aibă în vedere când alcătuiește un plan de comunicare.

Una dintre tendințele majore în comunicare este cunoașterea publicului țintă și adaptarea mesajelor pentru acesta. Strategia de comunicare internă, dar și cea în social media trebuie să fie una coerentă și relevantă pentru publicul țintă. Mesajele și identitatea vizuală trebuie să aibă o formă unitară și să respecte același cod atât pe site-ul companiei, cât și în rețelele de socializare. De aceea este vital pentru succesul unei companii moderne să își cunoască publicul, să îi înțeleagă nevoile, așteptările și să răspundă cerințelor acestuia.

Pe rețelele de socializare oamenii au trendința de a se implica și de a reacționa la ceea ce consideră că este relevant pentru ei și că îi vizează în mod direct. Companiile moderne de succes, atât în strategia de comunicare internă, cât și în cea pentru consumatori, trebuie să comunice în stilul audienței lor, pentru aceasta, astfel încât mesajele transmise să fie cât mai clare și să genereze reacții pozitive.

Kelly Freeman, expert în comunicare, cu 25 de ani de experiență în patru departamente ministeriale britanice și trainer ISOC revine la București pentru a treia ediție a programului de training intensiv Strategic Communication Training. Kelly Freeman va susține trei traininguri avansate de comunicare: Strategic event management, Internal Communications și Strategii avansate de PR și Comunicare.

Pe 9 noiembrie, Kelly revine în București pentru a livra traininguri intensive de comunicare. Cursurile sunt bazate pe experiențele sale reale și pe noțiuni teoretice verificate și adaptate noilor trenduri în comunicare.

 

Cursurile fac parte dintr-un program de training internațional organizat de International School of Communications din Londra în parteneriat cu Creative Business Management la București în perioada 9 – 12 noiembrie 2017.

Partenerii media ai evenimentului sunt PR Wave şi revista Cariere.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related