[Noul context] Raluca Zamfir: Ceea ce stiu 100% este ca vom munci mai mult pe bani mai putini

[Noul context] Raluca Zamfir: Ceea ce stiu 100% este ca vom munci mai mult pe bani mai putini

Raluca Zamfir, Managing Partner RANEvents, si-a dat seama ca urmeaza furtuna cand pe 4 martie s-a anulat proiectul la care lucra: lansarea filmului „No Time to Die”. Si de atunci a inceput cursa adaptarii si a recalibrarii. 

Impactul a fost brusc si total. Toti am avut de infruntat o situatie complet noua si necunoscuta si care nu depindea absolut deloc de noi. 

Raluca Zamfir povesteste mai jos care au fost primele masuri, cum au reactionat clientii, cum sunt afectate proiectele si ce urmeaza in comunicarea brandurilor. Adaptarea va fi destul de rapida, spune ea. Adaptarea e poate singura certitudine in vremurile acestea ciudate. Nu exista alta varianta. 

Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.

 

Efecte & masuri

Urmaream de la inceputul anului ce se intampla in China si ne gandeam ca epidemia este undeva departe si nu ne atinge pe noi. Insa ne-am dat seama ca urmeaza furtuna perfecta atunci  cand proiectul la care lucram s-a anulat in data de 4 martie – este vorba de lansarea filmului „No Time to Die”.

Iar din acea zi senzatia a fost ca suntem pilotii unei masini de Formula 1 in care suntem nevoiti sa facem o  multime de manevre intr-un timp scurt. 

Primele masuri au fost de protejare a oamenilor din agentie si discutii rapide cu fiecare client. Sistemul de a lucra de acasa sau de oriunde face parte din ADN-ul agentiei,  asa ca mutarea muncii 100% de acasa a fost un demers firesc pentru noi.

Cat priveste clientii, am vorbit cu fiecare in parte incercand sa estimam planul de comunicare pentru perioada imediat urmatoare si sa implementam primele decizii.

 

Cum au reactionat clientii

Impactul a fost brusc si total. Toti am avut de infruntat o situatie complet noua si necunoscuta si care nu depindea absolut deloc de noi. Clientii nostri au actionat cu calm, s-au adaptat imediat  si si-au ajustat activitatea in functie de masurile treptate luate de autoritati. 

Iar cei care au avut posibilitatea s-au implicat în diverse campanii si proiecte – Starbucks Romania a donat in cadrul Campaniei „Pretuieste viata” cafea boabe si alte alimente pentru persoanele aflate in carantina, iar Gargantua Grup a donat alimente personalului medical.

 

Proiectele in desfasurare si cele viitoare

Va urma o situatie economică dificila si aproape toti jucatorii de pe piata vor avea de suferit. Este foarte greu sa anticipam, evident felul in care vedem lumea azi se va schimba radical, ceea ce se traduce in schimbari in felul in care muncim, gandim, comunicam, socializam, promovam si vindem.

Sper ca vom renunta la tot ce nu e esential, sper si la orgoliile mici si meschine care de atatea ori ne-au fost piedica in viata si munca.

Ceea ce stiu 100% este ca vom munci mai mult pe bani mai putini.   

 

Comunicarea brandurilor

Adevarul si transparenta trebuie sa primeze in perioada aceasta, nimic nu e mai gresit si urat decat sa minti acum, sa ascunzi lucruri, fix cand oamenii se agata cu disperare de orice farama de informatie care ii poate linisti si le poate furniza explicatii pentru ceea ce traiesc. E complet gresit si imoral sa profiti de vulnerabilitatea si frica oamenilor, sa ii pacalesti si sa castigi de pe urma lor.

As mai pune pe lista si empatia si solidaritatea, acum e esential sa fim impreuna, sa ne gandim la binele colectiv, nu la castigul imediat al cuiva. 

Cele mai multe branduri muncesc mult. Toti cu centura de siguranta pusa si cu viteza legala admisa in aceasta perioada. Toate companiile mentin canalele de comunicare deschise, vin cu mesaje de interes real pentru public, se concentreaza pe nevoile clientilor si se adapteaza zi de zi si iau  toate masurile necesare pentru a se pregati cu reluarea activitatii la capacitate maxima, odata ce criza a trecut.

Sunt si branduri in expectativa, inca nu fac nimic, probabil asteapta sa vad incotro si decid atunci ce si cum.

 

Ce urmeaza

E foarte greu de anticipat, probabil vom descoperi din mers. Cea mai mare problema cu care se confrunta toate brandurile astazi este ca problemele si stresul publicurilor tinta au devenit si problemele si stresul lor. Iar situatia este greu de gestionat, stresul emotional, psihic, claustrarea, sanatatea, toate sunt cheie in viata noastra. Cum vom naviga, in ce directie mergem si ce invatam din asta ramane de vazut.

 

Primele campanii din izolare

Noi deja derulam cateva campanii in social media in aceasta perioada si acestea sunt realizate la fel ca inainte. Ne aflam in plina era digitala, in care tehnologia ne usureaza munca si putem lucra si in conditii de izolare.

 

Industria de marcom

Impactul va fi puternic si cu efecte de durata, mai ales ca businessul acesta e strans legat de toate celelalte industrii si de starea generala a economiei. Ne-am dori sa avem optimismul politicienilor care ne spun ca totul va fi bine peste 9 luni (si poate ca ne ajuta sa ne agatam de astfel de mesaje ca de un colac de salvare), insa noi stim ca va o perioada lunga de timp pana va fi din nou bine si vom reintra in normal. Vor  rezista companiile creative si flexibile, adaptabile si care vor intelege sa sa priveasca numai inainte.

Primele efecte vor fi asupra bugetelor de marcom, cel mai probabil vor avea de suferit in noul context cand prioritatea ramane salvarea businessului si protejarea angajatilor. Si se vor regandi obiectivele de comunicare – focusul ca fi pe consolidarea si fidelizarea clientilor existenti, fiind mult mai usor sa vinzi celor care te cunosc.

Dar eu sunt optimista si vad jumatatea plina a paharului. Ne asteptam la foarte multa munca pentru bani nu extrem de multi si, cel mai sigur e... ca aproape nimic nu e sigur. Dar oportunitati vor fi in piata, totul este sa fim acolo si sa actionam rapid. 

Adaptarea va fi destul de rapida pentru ca suntem fortati sa ne adaptam, nu avem alta varianta. 

 

Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


RAN Communication

RAN Communication este o agentie on the go. Atunci si acolo unde clientul are nevoie, aproape 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. RAN Communication inseamna o cultura dinamica si pozitiva, avand o... vezi detalii »

Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related