OilRight - o nouă campanie de crowdfunding pe platforma consolid8

OilRight - o nouă campanie de crowdfunding pe platforma consolid8

Doar o comunitate implicată și activă poate deveni o puternică și sustenabilă.

consolid8, o platformă de crowdfunding prin recompense relativ nou-lansată în România,  tocmai a lansat o nouă campanie de crowdfunding, OilRight, după succesul proiectelor Poevie și Bucătăria Dealul Morii, care și-au depășit obiectivul de finanțare cu 169% și, respectiv, 158%.

Platforma consolid8 a fost creată la finalul anului 2020 ca un instrument care să acopere un gol de finanțare existent în prezent și care să ajute cash-flow-ul antreprenorilor sociali și din industriile creative care generează valoare în comunitate/pentru comunitate prin ideile lor inovatoare. În schimbul unei recompense, membrii comunității antreprenorului, dar nu numai, pot contribui financiar la dezvoltarea proiectelor de pe platformă.

OilRight este o întreprindere socială fondată de un grup de adevărați „changemakers” care au adus în România un model sloven care funcționează din 2014.

Inițiatorii proiectului au propus adaptarea modelului OilRight din Slovenia în Timișoara pornind de la două mari probleme cu care se confruntă România: rata foarte mică de reciclare și procentul extrem de scăzut de ocupare a pieței muncii de către persoanele cu dizabilități.

În 2020, OilRight a convins jurații din cadrul Acceleratorului de Întreprinderi Sociale și acum caută finanțare suplimentară pentru a aduce schimbarea în modul în care utilizăm uleiul alimentar și în același timp pentru a asigura integrarea profesională a persoanelor ce provin din medii vulnerabile.

Prin campania de crowdfunding OilRight - punem uleiul folosit la treabă! de pe platforma consolid8, inițiatorii proiectului doresc să strângă suma de 35.000 de lei pentru a demara producția lumânărilor OilRight, realizate din uleiul alimentar generat de gospodăriile din Timișoara și împrejurimi.

Uleiul este încălzit și filtrat pentru a elimina toate impuritățile, este apoi amestecat cu arome și coloranți naturali, turnat în vase de sticlă pregătite cu fitile, rezultatul fiind o lumânare complet ecologică, non-toxică, cu un design simplu.

În 2020, România a trăit pe credit de mediu timp de cinci luni și jumătate. Și-a lichidat stocul de resurse de mediu la jumătatea lui iulie, iar până la finalul anului a acumulat numai deșeuri, conform Global Footprint Network.

Pentru a muta România pe un loc onorabil în ceea ce privește reciclarea, OilRight, în rol de colector, se axează pe activarea consumatorilor casnici. Aceștia produc peste 50% din uleiul alimentar uzat, iar mai mult de 90% din ei nu îl colectează selectiv. Obiectivul lor pentru următorii trei ani este de a colecta peste 200 de tone de ulei uzat. Uleiul care nu este folosit în producția proprie de lumânări și devine astfel exces pentru propria producție, va fi vândut marilor colectori, urmând a fi transformat în bio-diesel.

OilRight aduce și practici responsabile în industria producției de lumânări, care încă folosește parafină, o resursă neregenerabilă derivată din produse petroliere, uleiuri de palmier, cu impact negativ asupra pădurilor tropicale,  arome și coloranți cu potențial nociv pentru sănătate (eliberează toxine prin ardere, putând provoca indigestii sau dificultăți de respirație). Lumânările OilRight nu sunt toxice, iar ingredientele folosite sunt atent selecționate și testate.

Ca actor în economia circulară, OilRight oferă un lanț scurt de reciclare și reutilizare, creând în același timp, locuri de muncă pentru persoane cu dizabilități și trecut instituțional sau în risc de instituționalizare. Problema instituționalizării este una din marile probleme la nivel național, România nereușind să închidă marile centre rezidențiale segregate, abuzatoare, în ciuda angajamentelor naționale și internaționale luate de țara noastră. Tocmai de aceea, prin donații viitoare, OilRight se angajează să sprijine procesului de dezinstituționalizare.

Cei care doresc să susțină campania OilRight o pot face alegând dintre cele zece recompense propuse de inițiatorii proiectului, printre care se numără lumânarea OilRight, un kit DIY pentru a colecta uleiul alimentar uzat și un roman grafic cu autograf despre devenirea lui Eli, un om puternic care a trăit peste 20 de ani în instituții rezidențiale.

Partenerii strategici ai proiectului sunt Ashoka România, Avaelgo, Firon Bar-Nir, Galeriu & Partners PR, Nod Makerspace, Social Innovation Solutions, Start-up.ro, WII.
Parteneri media: Bursa, IQads, SMARK, Spotmedia.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related