Ambasada Sustenabilității lansează emisiunea online “Afaceri pentru viitor”, dedicată sustenabilității în business

Ambasada Sustenabilității lansează emisiunea online “Afaceri pentru viitor”, dedicată sustenabilității în business

Marius Ștefan, CEO Autonom, invitatul primei ediții: „Sustenabilitatea reprezintă o oportunitate uriașă de business pentru companii în următorii ani”.

Ambasada Sustenabilității din România lansează emisiunea „Afaceri pentru Viitor”, proiect ce aduce pentru prima oară, față în față, cei mai importanți lideri ai mediului de afaceri cu cele mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă. În primul episod al emisiunii, Dragoș Tuță, fondator al Ambasadei Sustenabilității în România și Doru Mitrana, Director de Programe, l-au avut ca invitat pe Marius Ștefan, cofondator și CEO al Autonom, una dintre cele mai importante afaceri antreprenoriale locale, într-o discuție despre relevanța sustenabilității pentru viitorul mediului de business.

În mediul de afaceri, sustenabilitatea se traduce prin utilizarea și raportarea indicatorilor nefinanciari, privind protejarea mediului, siguranța și protecția angajaților și a comunităților. Totodată, legislația din România prevede ca toate companiile cu peste 500 de angajați să raporteze informațiile privind protejarea aspectelor de mediu și sociale. Odată ce antreprenorii locali vor înțelege importanța sustenabilității și își vor transforma companiile în afaceri responsabile, oportunitățile viitoare de a face business vor fi foarte mari, este de părere Marius Ștefan, cofondator și CEO al Autonom.

„Informează-te despre ce se întâmplă în jurul tău în zona sustenabilității și folosește ca o oportunitate de business. [...] Vor fi oportunități uriașe în următorii ani, dacă îți vei schimba compania, și o vei transforma într-o companie sustenabilă”, este recomandarea făcută de Marius Ștefan pentru antreprenorii români, în cadrul primului episod al seriei online, „Afaceri pentru Viitor”.

În opinia lui Marius Ștefan, pentru prima dată, în 2021, companiile care sunt în căutare de surse externe de finanțare sunt nevoite să respecte condiția sustenabilității și să se gândească la modul în care activitatea lor influențează mediul înconjurător. 

„Eu cred că anul acesta, 2021, este primul în care finanțatorii pun cu adevărat presiune pe clienții lor pentru a-și pune problema sustenabilității, pentru a se gândi cu adevărat <<Cum îi impactează pe cei din jurul meu ceea ce fac eu în activitatea mea zilnică?>> Și nu e vorba, bineînțeles, doar de emisiile de carbon”, adaugă antreprenorul.

Potrivit unui studiu ING realizat în colaborare cu compania Longitude (parte a grupului Financial Times), 72% dintre investitori au un apetit mai mare pentru portofolii de proiecte verzi și vor mai multă transparență din partea companiilor cu privire la obiectivele lor de sustenabilitate în contextul post-pandemic. Totodată, aproape 60% din marile companii susțin că își accelerează tranziția către o economie verde. Astfel, investițiile sustenabile capătă un rol tot mai relevant în strategia de afaceri a companiilor care vor să își păstreze avantajul competitiv, dând dovadă de responsabilitate.

Mai mult, conceptul de sustenabilitate va fi din ce în ce mai prezent în mediul de afaceri.

„În opinia mea este inevitabil, nu e ceva ce credem că poate va dispărea. Eu cred că „sustenabilitate” va fi un cuvânt folosit atât de mult în următorii ani, încât lumea se va sătura să-l audă și atunci poate vom veni cu un alt cuvânt”, adaugă cofondatorul Autonom.

În același timp, Marius Ștefan consideră că mobilitatea populației va arăta diferit în anul 2030, mai ales la nivelul orașelor mari, printre principalele schimbări fiind utilizarea mașinilor hibrid, dar și stabilirea cât mai multor zone în care emisiile de CO2 să nu fie tolerate.

Reamintim că în luna aprilie 2021, conform KPMG Romania, Comisia Europeană a anunțat un pachet de măsuri destinat promovării sustenabilității, ca parte a obiectivului de creare a unei Europe neutre din punct de vedere climatic până în 2050. Una dintre măsuri este o propunere de directivă privind raportarea sustenabilității corporative, cu scopul de a îmbunătăți fluxul de informații privind sustenabilitatea în universul corporativ pentru mai multă consecvență, astfel încât companiile, investitorii și publicul larg să poată utiliza informații comparabile și relevante în procesul decizional.

Ambasada Sustenabilității promovează modelul economic în care companiile, prin parteneriate, pot rezolva probleme sociale și de mediu fără a sacrifica eficiența economică (profitul).

Ambasada este o inițiativă nonprofit, privată și apolitică.

Lansată oficial în 2018, organizația aduce laolaltă companiile responsabile și ONG-urile implicate pentru ca împreună să contribuim la apropierea momentului în care românii trăiesc într-un mediu sănătos, o societate echitabilă și prosperă.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related