Trecerea la oceanul albastru. Dincolo de concurență: Pași demonstrați pentru a inspira încredere și a determina progresul - Renée Mauborgne, W. Chan Kim | Editura Publica, 2018

Trecerea la oceanul albastru. Dincolo de concurență: Pași demonstrați pentru a inspira încredere și a determina progresul - Renée Mauborgne, W. Chan Kim | Editura Publica, 2018

Indiferent dacă aveți un startup cu fonduri limitate, o organizație nonprofit sau o companie mare și consacrată, care se confruntă cu obstacole birocratice, Trecerea la oceanul albastru vă va arăta cum să treceți din oceanele roșii, aglomerate de concurență, în oceanele albastre, cu spațiu de piață indubitabil și creștere explozivă.

În 2005, renumiții profesori W. Chan Kim și Renée Mauborgne au schimbat definitiv peisajul afacerilor internaționale cu volumul Strategia oceanului albastru, care avea să ocupe poziția de bestseller internațional pentru mai bine de 100 de săptămâni, să se vândă în peste 3,6 milioane de copii, să fie tradus în 44 de limbi și să dea naștere unei mișcări dinamice. Acum, după alți zece ani de cercetări intensive, Kim și Mauborgne sunt gata să schimbe din nou cursul conversației.

Pe măsură ce lideri și manageri din toată lumea au adoptat teoria lor și au început să-și regândească radical strategiile de business, mulți au descoperit că erau blocați într-un ocean roșu. Însă nu ştiau cum să înceapă procesul de trecere spre apele albastre, care ar fi însemnat adeseori să-i convingă pe membrii propriilor echipe să accepte un concept care intra în conflict direct cu regulile consacrate ale propriilor industrii. Antreprenorii căutau pași concreți și un proces sistematic pe care să-l urmeze pentru a crea și a captura oceane albastre cu riscuri minime.

În Trecerea la oceanul albastru, Kim și Mauborgne înfruntă direct această provocare, analizând și comparând succesele și eșecurile unor proiecte de trecere la oceanul albastru din toată lumea, provocate de mișcarea care a început acum mai bine de 30 de ani. Prin studierea unei game largi de sectoare, de la companii B2C și B2B la organizații publice, nonprofit sau guvernamentale, autorii au înțeles procesul de creare de piețe noi și de dezvoltare, care deblochează creativitatea oamenilor și încrederea lor de a acționa.

Cu o abordare sistematică în cinci pași, care include detalii despre psihologia umană, pentru a le mări angajaților încrederea în reușită, volumul de față își propune să vă ajute să găsiți punctul de pornire potrivit și să creați cea mai bună echipă cu putință. Kim și Mauborgne oferă instrumente de creare a piețelor.

Acestea vă vor ajuta să înțelegeţi mai bine unde vă aflaţi și cum aţi putea să continuaţi să vă dezvoltaţi, după care vă va arăta cum să vă reimaginați granițele piețelor, să dezvoltați și să alegeți o strategie de trecere la oceanul albastru. Nu în ultimul rând, cartea prezintă moduri de a testa și, ulterior, de a lansa cea mai bună trecere la oceanul albastru.
Cu o mulțime de idei testate în mediul de afaceri, este o lectură esențială pentru lideri, manageri, antreprenori sau orice alte persoane care doresc să-și construiască un viitor strălucitor și vă va ajuta să reușiți în propria călătorie spre oceanul albastru.

De la autorii care v-au adus una dintre cele mai emblematice și mai importante cărți de strategie scrise vreodată și care au schimbat pentru totdeauna limbajul afacerilor prin conceptele de „oceane roșii” și „oceane albastre”, vine trecerea la oceanul albastru.

Cartea include numeroase exemple inspirate din lumea reală ale unor lideri din diverse industrii și organizații care au făcut trecerea de la oceanele roșii ale concurenței intense la oceanele albastre larg deschise, aplicând procesul și instrumentele descrise aici. Veți afla:

- DE CE puteți rata ocazii imense de creștere când vă concentrați pe concurență și CUM să vă extindeți ideea de strategie dincolo de competiție;
- DE CE este limitant să considerați distrugerea și perturbarea creativă ca fiind surse de inovare și CUM vă puteți dezvolta prin crearea lipsită de perturbații;
- CUM poate oricine, din orice organizație (nu doar antreprenorii) să treacă din oceanele roșii în cele albastre, folosind procesul sistematic în cinci pași din Trecerea la oceanul albastru;
- DE CE încrederea angajaților este esențială pentru a vă crea și a vă pune în aplicare strategia de dezvoltare și CUM s-o obțineți;
- DE CE nu trebuie să vă realizați strategia de dezvoltare pe baza condițiilor existente din mediu și din industrie și CUM le puteți modela în favoarea voastră, pentru a vă dezvolta.

Kim și Mauborgne au scris un bestseller după altul. Trecerea la oceanul albastru ia principiile inovatoare din prima lor lucrare și oferă un plan inteligent și sistematic pentru a ajuta orice organizație să treacă de la concurarea pe piețele existente la crearea unor piețe complet noi. Nu trebuie să fiți antreprenori sau pasionați de tehnologie ca să profitați de aceste idei. Trebuie doar să fiți dispuși să puneți la îndoială presupunerile din industrie, să puneți întrebări noi și – fiți atenți – să vă acceptați umanitatea.
DANIEL H. PINK, autorul cărților Drive și A vinde e omenește, bestselleruri New York Times

Provocarea oricărei companii este să se dezvolte pe piețe aglomerate și competitive și să facă acest lucru într-un mod inteligent, eficient și uman. În Trecerea la oceanul albastru, veți găsi toate acestea și nu doar atât, pe măsură ce autorii Kim și Mauborgne vă poartă într-o călătorie care vă va deschide ochii asupra oportunităților de creștere neutilizate din domeniile voastre, fie că aveți un startup, o firmă mică sau o companie din Fortune 500.
RAM CHARAN, CEO și consilier, autorul Execution, bestseller New York Times

 

W. CHAN KIM ŞI RENÉE MAUBORGNE sunt profesori de strategie la INSEAD și directori ai Institutului pentru Strategia Oceanului Albastru INSEAD. Sunt autorii bestsellerului internațional Strategia oceanului albastru, cunoscut drept una dintre cele mai importante și mai emblematice cărți de strategie scrise vreodată. Strategia oceanului albastru este bestseller pe cinci continente și a fost publicată într-un număr record de 44 de limbi. Kim și Mauborgne au fost incluși pe lista Thinkers 50 între primii trei specialiști în management din lume și au primit numeroase premii în diverse state. Sunt bursieri ai Forumului Economic Mondial și fondatorii Blue Ocean Global Network.

 

Video: Interviu cu autorul despre carte

 

Cartea a apărut în România la Editura Publica.

 

Info:

Titlul original: Blue Ocean Shift: Beyond Competing - Proven Steps to Inspire Confidence and Seize New Growth
Ediția I 2018, paperback
Traducător: Raluca Chifu
Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
368 pagini
ISBN: 978-606-722-326-2

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related