Ghid practic de detectare a minciunilor. Gândirea critică în era post-adevăr - Daniel J. Levitin | Editura Publica, 2017

Ghid practic de detectare a minciunilor. Gândirea critică în era post-adevăr - Daniel J. Levitin | Editura Publica, 2017

Pornind de la o serie de investigații ale unor informații bazate pe cifre, Daniel Levitin demonstrează că manipularea statisticii și a graficelor ne poate oferi o perspectivă radical distorsionată, care ne poate conduce la decizii îngrozitoare.

Argumentele stufoase, pe de altă parte, pot fi persuasive, căci se îndepărtează de la fapte într-un mod captivant, dar pot induce în eroare. În această carte, autorul expune în detaliu pașii pe care îi putem face pentru a evalua mai bine știrile, reclamele și rapoartele. În plus, analizează fundamentul capacității noastre de a determina dacă ceva este adevărat sau fals: metoda științifică. Levitin tatonează limitele a ceea ce știm și ce nu știm și ne oferă studii de caz pentru a demonstra aplicațiile gândirii logice într-o serie amplă de circumstanțe, de la depoziții la tribunal și decizii medicale până la magie, fizică modernă și teorii ale conspirației.

Această carte de care avem stringent nevoie ne ajută să evităm extrema credulității pasive și a respingerii cinice. După cum dovedește Levitin, adevărul contează. O eră post-adevăr este o eră a iraționalității deliberate, care răstoarnă toate marile progrese pe care le-a făcut umanitatea. Eufemisme precum ,,teorii marginale”, ,,perspective extremiste”, ,,adevăr alternativ” și chiar ,,știri false” pot fi de-a dreptul periculoase. Haideți să dăm în vileag minciunile și să îi prindem în flagrant delict pe cei care le comit.

"Ghidul practic al lui Daniel Levitin este un abecedar de gândire critică pentru epoca noastră zgomotoasă și sufocată de date. Este un instrument esențial, care ne va ajuta să înțelegem cu adevărat textele, postările, tweeturile, revistele, ziarele, podcasturile, editorialele, interviurile și discursurile care ne bombardează în fiecare zi. Fiecare pagină este revelatoare."
CHARLES DUHIGG, autorul cărților Puterea obișnuinței și Mai inteligent, mai repede, mai bine

"Lumea este invadată de date, dar nu întotdeauna de informații exacte. Cartea lui Levitin reușește să ilustreze în mod exemplar diferența dintre cele două, cu o precizie și un umor încântător, irezistibil."
CHARLES WHEELAN, autorul cărții Naked Economics

"În Ghid practic de detectare a minciunilor, specialistul în neuroștiințe Daniel Levitin expune numeroasele moduri în care fiecare dintre noi poate fi tras pe sfoară și indus în eroare de cifre și logică și analizează gândirea critică de care vom avea nevoie pentru a le depăși."
The Wall Street Journal

"Domnul Levitin este îndrumătorul perfect... Dacă toată lumea ar putea adopta nivelul de scepticism statistic sănătos pe care și l-ar dori autorul, dezbaterea politică ar arăta mult mai bine."
The Economist

"Instrumente valoroase pentru oricine este dispus să evalueze afirmațiile și să ajungă la adevărul problemei."
Kirkus Reviews

 

DANIEL J. LEVITIN, PhD, este profesor emerit „James McGill"de Psihologie și Neuroștiințe Comportamentale la McGill University și decanul Colegiului de Arte și Discipline Umaniste de la Minerva Schools, Keck Graduate Institute. Este autor al unor bestselleruri printre care Mintea Organizată.

Cărțile sale au fost traduse în peste 20 de țări.

Înainte de a deveni expert în neuroștiințe, Levitin a lucrat ca instrumentist, inginer de sunet și producător muzical și a colaborat cu artiști precum Stevie Wonder sau membrii formației rock americane Blue Öyster Cult.

A cântat la saxofon și chitară alături de Sting, Bobby McFerrin, David Byrne și Rodney Crowell.

A publicat numeroase articole în reviste de știință, dar și muzicale, cum ar fi Grammy sau Billboard. Locuiește în Montréal, Quebec, și San Francisco Bay Area.

 

Video: Autorul despre carte

 

Cartea a apărut în România la Editura Publica.

 

Info:

Titlul original: A Field Guide to Lies: Critical Thinking in the Information Age
Ediția I 2017 paperback
Traducător: Mihaela Sofonea
Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
336 pagini
ISBN: 978-606-722-255-5

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related