Dacă se poartă fucsia, Laura Olaru zice că ea poartă negru. Urmărește trendurile în accesorii, dar nu le urmează. Se inspiră, în schimb, din tot ce este viu și din formele futuriste. În urmă cu zece ani, Laura pășea timid și stângaci în lumea modei, prin care a bâjbâit nesigură preț de șase ai, timp în care a greșit, a căzut, s-a ridicat. Și-a căutat cu ardoare identitatea, iar datorită pasiunii, nu a eșuat.
Mă inspir din geometrie, din tot ce-i viu, creez atipic, futurist, banal, clasic. Simt femeia și știu ce i se potrivește, ce o face să tresară, spune Laura.
Azi, Laura Olaru lansează la Arcub noua ei colecție, ”Don't Call Me Doamna Laura", în cadrul Soirees de la mode. Povestim cu ea în continuare despre ultimii ani de creație, cea mai nouă colecție, trenduri în modă și inspirație.
O privire peste ultimii ani de creație
Eu creez, nu contorizez.
Nu sunt om de business, sunt o visătoare.
Nu am portofel, nu am purtat niciodată.
Am început fix acu' zece ani, cu stângăcie și insuficiente cunoștințe în domeniu, vreo șase ani am orbecăit, greșit, bocit (și acum o fac cu aceeași ardoare dar cu mai puțină consecvență), însă îmi place să cred că am reușit datorită pasiunii, aceasta nelăsându-mă să cedez, să eșuez.
La sfârșitul anului 2018 câștigam primul premiu din 'cariera mea de designer român viu', Materia Urban Leather, cu agenda borsetă 'The Key', vernisajul având loc la QREATOR BY IQOS, și așa începe povestea LAURA OLARU.
2019 a venit cu trei proiecte minunate la secțiunea QOLLECTION, dedicată special designerilor români, unde, în exclusivitate pentru QREATOR, am lansat 'POWER OF SIMPLICITY', o geantă multifunctională pentru EA și un rucsac pentru EL, piese realizate în sute de exemplare.
Tot în fabulosul 2019 am creat două colecții, 'ROUTE 66' (campanie realizată cu Edward Aninaru în Santa Monica) și 'SMOKED OLIVES' (în cadrul Los Angeles Week), colecție aplaudată la scenă deschisă, care apare în cele mai mari reviste: Cosmo, Elle, Vogue.
La finalul anului, niște oameni de treabă, m-au desemnat designerul anului la secțiunea accesorii.
Nu știu de ce, da' or ști ei.
2020 a început cu planuri mari, intrarea intr-un boutique din mall (parteneriat A List Magazine și Mall Vitan), unde anunțam cu surle și trâmbițe lansarea mini colecției de haine din piele naturală 'ADDA', însă înainte cu câteva ore de sosirea invitaților, totul se anulează din motive de Covid.
Tot atunci eram în proces de producție pentru IQOS și am terminat un proiect care ar fi durat în mod normal două luni, într-o lună. Am muncit de dimineață până târziu în noapte. De frică. De necunoscut.
Apoi am închis magazinul din mall, am închis atelierul, și am plecat acasă. Oribil. Ceva rău, de netrăit.
Însă, acasă am stat doar două zile, nicio declarație, nicio Poliție, nicio lege nu m-a putut împiedica să merg în fiecare zi în atelierul în care doar Doamne Doamne știa cât am muncit.
Am lucrat în fiecare zi în pandemie, am făcut genți cu preț redus, am făcut mici cadouri (brelocuri, portcarduri) și săptămânal (în funcție de comenzi) umpleam portbagajul și plecam spre doamnele doritoare să mă poarte. Câteva luni am dus-o așa, cu teama că într-o zi totul s-ar putea destăma.
Dar, în august 2020 am revenit în Mall Vitan în proiectul A List Designers Boutique și tot atunci am început colaborarea cu IL PASSO. În februarie 2021 îl omagiem pe Brâncuși și îi dedic colecția 'Coloana Infinitului'.
Cu 'NODE & BOW' închidem un alt an de incertitudine.
Din prezent
Anul 2022 este anul meu de 50, an în care lansez 'TRAVEL BAG FOR LIBERTY' iar luni, 28 Noiembrie la ARCUB aduc colecția 'DON'T CALL ME DOAMNA LAURA' în cadrul SOIREES DE LA MODE by Alin Gălățescu (unde îl vom sărbători pe designerul italian VALENTINO, 90 ani de viață & 50 ani de creație), colecție realizată integral din piele naturală cu presaj croco, dedicată doamnelor bine ancorate în prezent, o colecție matură pentru femeia modernă.
Tot în acest an mi se întâmplă și cel mai spectaculos proiect ever, acela cu Samsung, colaborare unică în lume și în România.
Acestea mi-s satisfacțiile.
Clientele tale
Doamnele care poartă accesoriile mele sunt în primul rând superbe, expansive, dornice de nou și culoare.
Revin pentru calitate și inedit, pentru necesitate și... pentru mine, că, cică-s om mișto. Eu le iubesc!
Dacă începutul a fost oarecum incert, astăzi doamnele se îndreaptă spre design, frumos, unicitate, altceva, spre artizani și chiar dacă ne-a destabilizat economic și psihic această criză, femeia rămâne femeie, și o să-și facă micile plăceri.
Trendurile în accesorii
Am făcut întotdeauna ce am simțit, flerul fiindu-mi cel mai de nădejde partener.
Urmăresc trendurile, dar nu le urmez, iar dacă se poartă fuchsia, eu voi purta negru.
Inspirația
Mă inspir din geometrie, din tot ce-i viu, creez atipic, futurist, banal, clasic. Simt femeia și știu ce i se potrivește, ce o face să tresară.
Promovarea
Nu am o strategie de promovare, nu știu cu contentu' vieții, nu am PR, mă pozez și mă postez pe mine cu geanta în mână și aia e.
Planuri
Nu-mi mai fac planuri, Dumnezeu și moartea fulgerătoare a tatălui meu m-au învățat să trăiesc azi.
































