Transilvania Creative Camp 2023 (TCC 2023), școala de vară internațională de promovare creativă a destinațiilor și interpretarea patrimoniului

Transilvania Creative Camp 2023 (TCC 2023), școala de vară internațională de promovare creativă a destinațiilor și interpretarea patrimoniului

Transilvania Creative Camp, un proiect original al Facultății de Sociologie și Comunicare a Universității Transilvania din Brașov, revine în acest an, după o pauză de șapte ani, provocându-i pe studenții români și străini să lucreze din nou împreună, în cadrul unei școli de vară în care vor învăța să descopere, să interpreteze și să promoveze moștenirea celor mai autentice destinații din România.

Transilvania Creative Camp se va desfășura în perioada 1 – 7 septembrie 2023 în localitatea Târgu Lăpuș. În această perioadă participanții vor lua parte la cursuri și ateliere, desfășurate în sălile de clasă, dar și la activități de teren, în care studenții și elevii vor experimenta viața de zi cu zi din satele din Țara Lăpușului și vor încerca să o împartă apoi virtual, într-un mod cât mai autentic, cu potențialii vizitatori ai zonei.

Alături de cele două universități partenere care au fost implicate și în primele două ediții, respectiv Meisei University Tokyo (Japonia), cu un profesor și 6 studenți participanți, și Universita Politecnica delle Marche (Italia) (reprezentată de doi studenți), în acest an se alătură proiectului și alte universități. Din Germania se alătură trei studenți de la University of Applied Sciences din Hannover și doi studenți de la Heilbronn University of Applied Sciences. De asemenea, două universități din România, Universitatea din București și Universitatea de Vest din Timișoara, sunt reprezentate fiecare de câte un profesor. Proiectul mai primește participanți și din alte țări: trei studenți de la University of Dunaujvaros din Ungaria, trei profesori de la The Pontifical University John Paul II din Cracovia din Polonia și un student de la School of Advanced Social Sciences Nova Gorica din Slovenia.

În acest proiect, cei 8 studenți ai Universității Transilvania din Brașov și 17 internaționali, cărora li se vor alătura cinci liceeni de la Liceul Teoretic Petru Rareș Târgu Lăpuș, vor colabora în cinci echipe de lucru, cu o distribuție echilibrată a competențelor participanților, pentru a cerceta și a promova destinația, prin prisma uneia din temele din cele propuse de organizatori în acest an:  a) Tradiții, folclor și port popular; b) Biserici de lemn și istoria locurilor; c) Gastronomie; d) Meșteșuguri și munca câmpului în satele din Țara Lăpușului; e) Frumusețea și bogăția patrimoniului natural. Pentru realizarea acestor activităților din această fază, participanții vor culege datele prin  interviuri directe, observație participativă, materiale foto și video și documentare sub  îndrumarea specialiștilor în comunicare și cadrelor didactice implicate în proiect.

"Motivația alegerii Țării Lăpușului ca loc de desfășurare a acestui proiect derivă atât din factori emoționali, cât și din considerente practice. Acest loc are o semnificație specială pentru mine, fiindcă m-am născut în Târgu Lăpuș și am petrecut primii șase ani ai vieții acolo, și apoi toate vacanțele de elev și student.  Așa cum s-a întâmplat și în anul 2016, atât Primăria Orașului Târgu Lăpuș, cât și Liceul Teoretic Petru Rareș, au furnizat un sprijin esențial. La provocarea de a promova o destinație autentică precum Țara Lăpușului către potențiali turiști culturali, cred că marea diversitate în privința competențelor și a experienței pe care o au participanții ediției din acest mă determină să fiu sigur că aceștia îi vor răspunde cu succes.", a declarat conferențiar dr. Florin Nechita, prodecan al Facultății de Sociologie și Comunicare și coordonator al Transilvania Creative Camp.

"Suntem încântați de interesul manifestat de reprezentanții diverselor instituții universitare din numeroase țări în privința reluării unui proiect benefic pentru toți partenerii, la șapte ani de la inițierea sa. Țara Lăpușului se remarcă printr-un patrimoniu istoric, natural și tradițional bogat și autentic. Locuită de oameni harnici și primitori, această zonă oferă oportunități considerabile în ceea ce privește dezvoltarea turismului sustenabil în beneficiul comunităților locale.", a declarat Mitru Leșe, primar al orașului Târgu Lăpuș.

"Acest proiect nu doar că marchează un nou început, ci și stimulează idei noi de cercetare și generarea de cunoștințe noi. Rezultatele TCC 2023  vor fi prezentate în conferințe internaționale, iar studenții de la Meisei University vor integra experiența lor inclusiv în proiectele lor de absolvire. Prin colaborarea noastră, inclusiv prin cea de realizare de materiale promoționale vizuale și prezența pe platformele de socializare,  cred vom captiva o largă audiență din Japonia. Acest aspect este deosebit de relevant pentru tineri, care se pot identifica mai ușor cu realizările colegilor lor. Pandemia ne-a făcut să reevaluăm scopul călătoriilor, iar proiectul nostru adoptă o abordare inovatoare, oferind turiștilor asiatici modalități unice și creative de a explora destinații în afara traseelor convenționale, iar Țara Lăpușului ar putea fi una dintre acestea.", a declarat profesorul Takanori Kawamata, coordonatorul proiectului din partea Meisei University Tokyo.

Participanții la TRANSILVANIA CREATIVE CAMP 2023 vor avea oportunitatea să se implice în numeroase schimburi care transcend culturile, naționalitățile și generațiile, explorând bogatul patrimoniu natural, istoric și cultural al zonei Țării Lăpușului. Informațiile acumulate în cadrul acestui proiect vor fi utilizate în cercetarea științifică, iar concluziile vor fi publicate în reviste academice naționale și internaționale. De asemenea, pe baza materialelor video înregistrate pe durata proiectului, se vor crea două filme de prezentare în limba japoneză despre Țara Lăpușului, acestea urmând să fie puse la dispoziția Primăriei Orașului Târgu Lăpuș și a celorlalte primării din zonă.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related