Rețeaua socială cu care poți interacționa în viața reală -  Share, Tag or Dye Again

Rețeaua socială cu care poți interacționa în viața reală -  Share, Tag or Dye Again

Între 23 și 30 septembrie, în galeria neconvențională Celula de Artă și în casa Carol 53 din București, B-dul Carol nr. 53, va putea fi vizitată instalația colectivă ce reunește peste 300 de artiști din 35 de țări de pe 6 continente Share, Tag or Dye Again. După două expoziții în Cluj, la Camera, și în Timișoara, la Lapsus, și două participări la festivaluri, Experimental Photo Festival din Barcelona și Photo Trends Festival by VSLO din 2 Mai, rețeaua socială analog imaginată de Asociația Fotografică Allkimik în colaborare cu Asociația Culturală Marginal își încheie călătoria din 2023 iar vernisajul va avea loc pe 23 septembrie, începând cu ora 19:00.

Ulterior, expoziția va putea fi văzută de miercuri, 27 septembrie, și până sâmbătă, pe 30 septembrie, între orele 14:00 – 20:00 iar joi, pe 28 septembrie, de la ora 20:00, va avea loc un tur ghidat al instalației și discuții cu Ștefan Dinu, director tehnic al Share, Tag or Dye.  

Credit foto: dtimage

Share, Tag or Dye Again continuă demersurile asumate de echipa de proiect în 2022 – chestionarea timpului alocat de artiști pentru autopromovarea lor pe social media, punerea în discuție a rețelelor de socializare ca platforme de diseminare și de consum al artei și deturnarea structurii clasicului apel deschis pentru artiști dintr-un instrument de segregare într-unul de colaborare. În primul an peste 200 de artiști iar în 2023 peste 300 de artiști au anulat ideea de competiție și au contribuit la platformă globală colaborativă, în care arta lor promovată pe rețelele de social media s-au întors în plan material, într-o instalație imersivă textilă realizată prin cianotipie, ce își propune să întoarcă privitorii din online înapoi în fața lucrărilor de artă.

Credit foto: grisphoto

Aducând la un loc analogul și digitalul, imaginile digitally native sau digitalizate sunt aduse în mediul fizic în Share, Tag or Dye Again printr-o tehnică fotografică nu doar sustenabilă, ci și cu o istorie de 180 de ani – cianotipia, bazată pe săruri feroase care sunt sensibile la UV și din care rezultă imagini de un albastru specific.

Cianotipia, alături de antotipie, sunt cele mai prietenoase cu mediul dintre tehnicile de print alternativ. Mai mult, cianotipia permite imprimarea pe suporturi alternative. De altfel, ca un element de noutate la ediția de anul acesta, am avut o colaborare cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile și Pielărie, în vederea experimentării cu diferite materiale ca suport pentru realizarea imaginilor. Imaginile cuprinse în instalație sunt printate pe suport textil, fapt care ne-a permis realizarea unei experiențe imersive, ca un feed analog prin care te plimbi ca printr-un labirint de imagini.”, Ștefan Dinu, director tehnic Share, Tag or Dye Again.

Credit foto: allkimik

În contextul în care consumul artei printr-un ecran mai mic sau mai mare înlocuiește (prea) frecvent o vizită la un muzeu sau la o galerie iar experiența de interacțiune cu o lucrare de artă este considerabil diluată, Share Tag or Dye Again nu își propune să pună Social Media la zid ci se folosește de rețelele de socializare ca de instrumentul care conectează și care face ca artiști de la două continente distanță să facă parte din aceeași instalație care împrietenește tangibilul și digitalul.

Share, Tag or Dye (Again) este un proiect cultural de promovare a artiștilor români, alături de artiști internaționali, prin intermediul unui dialog transparent, extins și colaborativ. 

Share, Tag or Dye este un proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Parteneri culturali: Alternative Photography, Experimental Photo Festival, Institutul Național de Cercetare Dezvoltare pentru Textile și Pielărie, Lapsus, Carol 53, Celula de Artă, Camera și VAGon - spațiu in(ter)disciplinat.
Parteneri media: Radio Romania Cultural, IQads, Happ.ro, Ziarul Metropolis, Revista Golan, Propagarta, Igloo Magazine, Curatorial.

Pornit inițial ca proiect antreprenorial de nișă, co-fondat de Ștefan Dinu și Alex Spineanu (fotografi și antreprenori), Allkimik și-a propus încă de la începuturi, în urmă cu peste 10 ani, să susțină comunitatea pasionaților și practicienilor (atât amatori, cât și profesioniști) de fotografie analog, alternativă și experimentală, prin cursuri și workshopuri, developare și print analog & alternativ, studio de ambrotipie și, mai ales, prin deschiderea unui spațiu creativ accesibil oricărei persoane interesate de acest domeniu tehnico-artistic – FotoHub (2009-2017). Începând cu 2020, echipei i s-a alăturat Sabina Suru (artist vizual și manager cultural), iar organizația s-a restructurat în Asociația Fotografică Allkimik, pornind împreună o suită de proiecte care își propun implicarea comunității artistice și a celei tehnico-fotografice, într-o rețea colaborativă, sustenabilă și transparentă.

Marginal este o organizație culturală non-profit din România, care funcționează ca un colectiv transdisciplinar ce urmărește să susțină, să promoveze și să creeze punți între artiști și diverși agenți din alte domenii, cu accent pe științele umaniste și pe implicațiile științelor și tehnologiilor în structurile socio-culturale. Sub această ideologie, scopul  Marginal este crearea unei rețele de colaborare care reunește domenii care nu sunt întotdeauna asociate cu arta (deși au fost interdependente de foarte mult timp / adică știința și tehnologia) și publicul, printr-o abordare participativă, ce provoacă paradigma actuală a publicului-spectator. Marginal facilitează schimbarea, creând spații în care oamenii sunt liberi să se schimbe, prin proiecte și programe orientate spre cercetarea transdisciplinară și producția de artă printr-o abordare care nu este limitată de mediu, abordând problemele (ne)delicate ale societății contemporane.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related